printlogo


کد خبر: 238036تاریخ: 1400/6/24 00:00
رئیس دستگاه قضا در نشست با فعالان اقتصادی:
با عدالت اجتماعی مطلوب فاصله داریم

گروه سیاسی: رئیس قوه ‌قضائیه گفت: قانون برای مرتکبان جرم و تخلف مجازات‌های سنگین تعیین کرده که لازم است برای صیانت از حقوق جامعه اجرا شود اما تلاش ما این است که جراحی آخرین مرحله درمان باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست با هیأت‌رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و جمعی از فعالان اقتصادی گفت: مالکیت خصوصی قطعا از نظر شرع، قانون اساسی و مسؤولان عالی نظام کاملا محترم است اما در تحصیل مال باید همه روابط شرعی و قانونی رعایت شده باشد و اموال از طریق صحیح و قانونی به دست آمده باشد و اگر غیر از این باشد برخورد متفاوت خواهد بود. 
رئیس قوه ‌قضائیه خطاب به فعالان بخش خصوصی گفت: چنانچه مردم از عملکرد یک مجموعه در بخش خصوصی یا دولتی از جمله دستگاه قضایی ناراضی هستند یا به آن اعتماد و اطمینان ندارند، باید علل آن بررسی و برطرف شود. حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای افزود: بسیاری از کسانی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و برای تحقق ارزش‌های اسلامی از جان و مال خود گذشتند و در دوران دفاع‌مقدس نیز در جبهه و پشت جبهه حضور چشمگیر داشتند، فعالان بخش خصوصی بودند که این کار آنها فراموش نخواهد شد. وی تصریح کرد: اگر امروز نگاه بخشی از مردم به بخش خصوصی یا اتاق بازرگانی و تعاون و فعالان اقتصادی نادرست است یا گله‌مندی وجود دارد، باید در جهت اصلاح و تغییر این نگرش تلاش کنید. رئیس دستگاه قضا هدف همه انبیا، اولیا و نظام جمهوری اسلامی را تحقق عدالت عنوان کرد و گفت: امروز قطعا با عدالت اجتماعی مطلوب فاصله داریم و کم کردن این فاصله نیازمند یک عزم و اراده جمعی است که همه باید به آن اهتمام داشته باشیم. 
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با اشاره به هجمه دشمنان به بخش اقتصادی تأکید کرد: دستگاه قضایی در جنگ اقتصادی با دشمن، افسران و فرماندهان و سربازان این میدان را مورد حمایت قرار می‌دهد و آنها را تنها نمی‌گذارد. وی از مسؤولان اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی خواست در رفع آسیب‌های حوزه فعالیتی خود پیشگام باشند و تأکید کرد دستگاه قضا نیز در حد توان آنها را در این کار کمک خواهد کرد. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه اولویت دستگاه قضا پیشگیری از جرم و تخلف است، تأکید کرد: هر جا تخلف یا جرمی صورت گرفت، باید به بهترین نحو و کم‌هزینه‌ترین روش با آن برخورد شود تا عوارض آن کاهش یابد. حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه از پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای بررسی راهکار‌های بهبود و ارتقای شاخص‌های کسب‌و‌کار و وضعیت اقتصادی کشور استقبال کرد و گفت ۲ سال پیش نیز این موضوع را مورد تأکید قرار داده بود. 

Page Generated in 0/0065 sec