printlogo


کد خبر: 238051تاریخ: 1400/6/24 00:00
بازی رایانه‌ای «مختار؛ فصل قیام» رونمایی شد
همگام با مختار
بزودی بازی رایانه‌ای مختار به صورت بین‌المللی منتشر می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: سرگرمی و تفریح بخش قابل توجهی از ساعات روزمره افراد بویژه در سنین پایین‌تر را به خود اختصاص داده و در این میان بازی‌های رایانه‌ای امروز جایگاه ویژه‌ای در میان این تفریح‌ها دارند، به طوری که در دنیا سال‌هاست صنعت بازی‌های رایانه‌ای درآمدی بیشتری نسبت به سینما و سایر صنایع مرتبط با سرگرمی دارد. 
امروز اهمیت بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی در بین مردم جهان بیشتر از یک سرگرمی است. اینگونه بازی‌ها به اهرمی برای به رخ کشیدن قدرت فرهنگی و سیاسی کشورها تبدیل شده است تا با ساخت باکیفیت‌ترین و به‌روزترین بازی‌ها و فروش آنها، درآمد خود را بالا ببرند و در لایه‌های پنهان آن، سیاست‌های فرهنگی خود را منتقل کنند. 
در حال حاضر آمریکا، آلمان و چین ۳ کشور برتر دنیا در حوزه ساخت و فروش بازی‌های رایانه‌ای هستند؛ کشور ما نیز شرکت‌های فعالی در این زمینه دارد و طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در راستای رونق صنعت بازی‌های رایانه‌ای انجام شده است اما سهم شرکت‌های داخلی در عرضه و فروش این بازی‌ها نسبت به شرکت‌های خارجی بسیار پایین است. 
 بتازگی سازمان فضای مجازی بسیج بازی سه‌گانه «سفیر عشق» را روانه بازار کرده است. این بازی در ۳ فصل مجزا طراحی شده و تاکنون دو فصل «سفیر عشق» و «مختار؛ فصل قیام» تولید و در فضای مجازی منتشر شده و بزودی فصل آخر این مجموعه یعنی «مختار؛ فصل انتقام» نیز منتشر خواهد شد. 
شخصیت اول این بازی «مهران»، از یاران نزدیک کیان و مختار است که یکی از اهداف مهم تولید این بازی است تا کودکان و نوجوانانی که این بازی را انجام می‌دهند حس قهرمان‌پروری را در ذهن خود پرورش دهند. 
 
* بزودی بازی رایانه‌ای «مختار» به صورت بین‌المللی منتشر می‌شود
کارگردان بازی رایانه‌ای مختار، در آیین رونمایی از فصل دوم این بازی گفت: چندین سال پیش ایده ساخت این بازی را با آقای جعفری، مسؤول «متنا»ی سازمان فضای مجازی بسیج مطرح کردم که در نهایت منجر به ساخت بازی سه‌گانه سفیر عشق شد.  
عماد رحمانی افزود: آذرماه سال گذشته فصل نخست این بازی با نام «سفیر عشق» منتشر شد که مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفت. 
رحمانی در ادامه از پیشرفت‌های جدی فصل دوم این بازی نسبت به فصل اول گفت: به لحاظ گیم پلی، بهبود شرایط صحبت، صداگذاری و شرایط فنی، فصل دوم پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. 
وی افزود: با آزادی مختار از زندان این فصل شروع می‌شود تا به پیروزی قیام ختم می‌شود و فصل انتقام، پایان بخش این سه‌گانه خواهد بود. 
عماد رحمانی، کارگردان این بازی با اعلام این خبر که بزودی این بازی به صورت بین‌المللی منتشر خواهد شد، گفت: وقتی نخستین‌بار ایده ساخت این بازی مطرح شد، آقای جعفری قول دادند که از جان برای ساخت این بازی مایه بگذارند و گفتند مطمئنا امام حسین(ع) خودش به این پروژه نظر دارد. 
 
*هفته بسیج از بازی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی رونمایی خواهد شد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جریان رونمایی از بازی رایانه‌ای «مختار؛ فصل قیام» با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران دارای یک سرگذشت افتخارآمیزی است که مهم‌ترین آن عمق فرهنگ و هنر این ملت است، گفت: تلاش بیگانگان و کسانی که در مسیر نظام سلطه نقش ایفا می‌کنند این است که جلوه‌های بزرگ ملت ایران را کوچک شمرده و سخیف جلوه دهند. 
 سردار غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه ما در همه دوران تاریخ این سرزمین بویژه تاریخ تشیع ایران اسلامی هزاران واقعیت داریم که می‌تواند مورد استفاده هنرمندان قرار گیرد، ادامه داد: باید نسبت به گنجینه تاریخی ایران اسلامی تاکید کرده و آن را به تمام جهان معرفی کنیم. 
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بسیج به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد به دنبال شناخت این مسیر برای استفاده از ظرفیت‌ها و نقاط برجسته به میدان آمده است، عنوان کرد: هنوز ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که به صحنه آورده نشده است و باید شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد. 
 سردار غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه از همه بسیجیان توانمند در حوزه فضای مجازی خواهشمندم وارد میدان شده و نگران پشتیبانی‌های لازم نباشند، تصریح کرد: بدون‌شک این کارها با لطف الهی مواجه خواهد شد. 
وی با بیان اینکه حرکت و شبکه‌سازی‌های مردم‌پایه بسیج باید پشتوانه این اقدامات باشد، گفت: امروز پیشرفت در عرصه ارتباطات ظرفیت‌های بسیاری را به وجود آورده است که با میدان‌داری بسیجیان خلاق این تلاش آغاز شده است. 
 سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در هفته بسیج از بازی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی رونمایی خواهد شد، گفت: نباید به آثار محدود فاخر اکتفا کنیم، بلکه باید تعداد تولیدات را افزایش دهیم، چرا که جوانان ما خواستار پر کردن نیازهای فرهنگی هستند. 
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در تراز گام دوم انقلاب کارهای فرهنگی متنوع و گسترده بسیج را ادامه خواهیم داد، عنوان کرد: ساخت فیلم توسط بنیاد روایت فتح، چاپ کتاب و حمایت از تولیدات فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که بسیج به عنوان یک تشکیلات مردم‌نهاد دنبال می‌کند. 
 وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های بسیج به هر میزان که لازم باشد در اختیار جوانان با انگیزه برای تولید محتوا قرار می‌دهیم، گفت: رژیم صهیونیستی میلیاردها دلار برای تولید دروغ و اکاذیب صرف می‌کنند اما تولیدات فاخر از سوی بسیجیان جوان و با انگیزه مسیری برای پاسخ به اکاذیب جبهه استکبار است.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه همه مقدورات تشکیلات مردمی و انقلابی بسیج در اختیار مجموعه‌های خلاق در سراسر کشور قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این اقدامات انقلابی و تحسین‌برانگیز است و بدون‌شک تداوم خواهد داشت.
 
* تمرکز بر توده‌های بسیج برای تولیدات فضای مجازی
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج نیز در جریان رونمایی از بازی رایانه‌ای «مختار؛ فصل قیام» با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته از نقش‌آفرینی‌های موثر بسیج در میادین مختلف بسیار دیده و شنیده شده است، گفت: هم در حوزه برپایی شعائر اسلامی و خدمات اجتماعی و هم در حوزه سلامت مردم و مقابله با کرونا، بسیار از تلاش همت و نقش‌آفرینی‌های بسیج شنیدیم که حاصل بروز و ظهور نگاه راهبردی جدیدی است که نشأت گرفته از نگاه فرمانده کل بسیج است.
 مسلم معین با بیان اینکه بسیج بزرگ‌ترین مرکز مردم‌نهاد است که با ظرفیت مردم کارهای بزرگی را به منصه ظهور رسانده است، ادامه داد: اقدامات بسیج به تعبیر مقام معظم رهبری بیشتر شبیه افسانه است که در مدت‌زمان کوتاه به انجام می‌رسد. 
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با اشاره به اینکه در حوزه فضای مجازی نیز در لایه‌های مختلف تمرکز بسیج استفاده از توده‌های بسیج است، تصریح کرد: بسیج در فضای مجازی برای تبیین ارزش‌های میهنی و نیز خنثی‌سازی هجمه‌هایی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد از یک سو و نیز تولید محتوا از سوی دیگر توانسته است اقدامات مهمی داشته باشد. 
 معین با اشاره به اینکه متاسفانه کمتر از ۱۰ درصد تولیدات بازی‌های رایانه‌ای مورد استفاده در کشور شامل تولیدات داخلی است، گفت: با عنایت فرمانده کل بسیج به گونه‌ای تدبیر شده تا در مدت‌زمان کوتاه بتوانیم حجم قابل توجهی از این حوزه را در اختیار داشته باشیم.

Page Generated in 0/0245 sec