printlogo


کد خبر: 238136تاریخ: 1400/6/27 00:00
مصاف پرسپولیس - الهلال در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا
راه صعود از دروازه سعودی

۸ تیم راه‌ یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حریفان خود را شناختند. قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دیروز به صورت آنلاین برگزار شد و ۸ تیم راه یافته به این مرحله از رقابت‌ها حریفان خود را شناختند و بر این اساس پرسپولیس، تنها نماینده ایران در این مرحله باید به دیدار الهلال برود. مراحل یک‌چهارم و نیمه‌نهایی در منطقه غرب به صورت متمرکز در عربستان و دیدار‌های شرق قاره در کره‌جنوبی برگزار خواهند شد. مراسم قرعه‌کشی با سخنان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز شد. «ویندزور جان» درباره برنامه‌ریزی لیگ قهرمانان و اثری که همه‌گیری کرونا در ۲ سال اخیر روی آن گذاشته صحبت کرد. بر اساس قرعه‌کشی ۸ تیم شرق و غرب آسیا حریفان خود را شناختند که این دیدارها به شرح زیر است:
الوحده امارات - النصر عربستان
پرسپولیس ایران - الهلال عربستان
چونبوک موتورز کره‌جنوبی - اولسان هیوندای کره‌جنوبی
پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی - ناگویا گرامپوس ژاپن
بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی روزهای ۲۴ و ۲۵ مهر، دیدارهای نیمه‌نهایی ۲۷ و ۲۸ مهر و فینال بازی‌ها ۲ آذر برگزار می‌شود. 
 
* ۵۰ درصد ظرفیت ورزشگاه بن‌فهد برای پرسپولیس
پرسپولیس در دیدار برابر الهلال ۵۰ درصد ظرفیت ورزشگاه را در اختیار خواهد داشت. به گزارش الریاضیه، دیدار پرسپولیس برابر الهلال در ریاض به میزبانی الهلال برگزار خواهد شد. با آنکه بازی در ریاض برگزار می‌شود اما ۵۰ درصد ظرفیت ورزشگاه به هواداران پرسپولیس اختصاص خواهد یافت. البته با توجه به محدودیت‌های کرونایی و همچنین حضور بسیار کم ایرانی‌ها در ریاض بعید است پرسپولیس بتواند این سکوها را پر کند. البته ایرانی‌های زیادی در حاشیه جنوبی خلیج‌فارس زندگی می‌کنند که امید آن می‌رود آنها با گرفتن ویزای عربستان بتوانند در ورزشگاه حاضر شوند. 
 
* انگیزه ویژه برای بردن الهلال
پرسپولیس برای پیروزی مقابل الهلال عربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا انگیزه ویژه‌ای دارد و آن اینکه انتقام فصل 2017 را از تیم عربستانی بگیرد. قهرمانان فصل گذشته لیگ برتر ایران و لیگ حرفه‌ای عربستان در حالی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که آخرین تقابل ۲ تیم مربوط به فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیاست که پرسپولیس خاطره خوبی از بازی با الهلال در آن فصل ندارد. ۲ تیم در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که بازی‌های ۲ تیم در آن مرحله برنده‌ای نداشت. در تساوی 1-1 دو تیم در بازی رفت، کارلوس ادواردو اجازه نداد گل محسن مسلمان باعث برتری نماینده ایران شود و بازی برگشت هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. این ۲ تیم در مرحله نیمه‌نهایی آن تورنمنت، دوباره به هم خوردند که در بازی رفت، الهلال با هت‌‌تریک عمر خربین و تک گل یاسر الشهرانی حریفش را با نتیجه 0-4 شکست داد و در بازی برگشت هم دبل گادوین منشا، تاثیری برای پرسپولیس نداشت و آن بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید تا الهلال فینالیست آسیا شود. حالا این ۲ تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که پرسپولیس امیدوار است با بردن الهلال انتقام فصل 2017 را از تیم عربستانی بگیرد. 
 
* آمار به سود الهلال است
روزنامه الریاضیه عربستان بر این باور است الهلال در دیدار حذفی برابر پرسپولیس پیروز خواهد شد. یکی از جذاب‌ترین بازی‌های یک‌‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را پرسپولیس و الهلال برگزار خواهند کرد. الریاضیه در واکنش به این قرعه نوشت: الهلال برابر پرسپولیس؛ آبی از مراحل حذفی عبور می‌کند. این روزنامه عربستانی در ادامه به تقابل‌های پرسپولیس و الهلال اشاره کرد و نوشت: ۲ تیم تاکنون ۸ بار برابر هم بازی کرده‌اند که نتیجه آن ۳ پیروزی برابر الهلال و تنها یک پیروزی برای پرسپولیس بوده است و ۴ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در این ۸ بازی الهلال ۱۲ گل ‌زده و تنها ۵ گل دریافت کرده است. 
 
* صدری: هدف پرسپولیس صعود به فینال است
سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌گوید هدف این تیم در لیگ قهرمانان آسیا صعود به فینال این رقابت‌هاست. به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، سیدمجید صدری ضمن اشاره به شرایط قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تنها ۳ تیم غیر از پرسپولیس در منطقه غرب آسیا باقی مانده بودند و طبیعتا ما باید به مصاف یکی از آنها می‌رفتیم. قرعه‌کشی انجام شد و حالا الهلال عربستان حریف ما است. رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس ادامه داد: من معتقدم تیم ما قدرت اول منطقه غرب آسیاست و توانایی‌هایی دارد که برای سایر باشگاه‌ها، آرزو به حساب می‌آید. ما می‌توانیم با توجه به پتانسیل هواداران در فضای مجازی، دانش مربیان و تلاش خالصانه‌ای که بازیکنان نشان می‌دهند، به همه اهداف‌مان برسیم. انگیزه اصلی پرسپولیس، صعود به فینال است و ما برای این هدف، تمام تلا‌ش‌مان را به کار می‌گیریم. این موضوع می‌تواند همه پرسپولیسی‌ها را به افزایش میزان حمایت‌ها از تیم دلگرم کند. صدری همچنین گفت: بعد از قرعه‌کشی، فضای جالبی را شاهد بودیم و هواداران پیام‌های زیادی برای من ارسال کردند. این موضوع نشان از اهمیت بالای رقابت‌های بین‌المللی برای هواداران پرسپولیس دارد. باید به خودمان افتخار کنیم که طرفدار چنین تیم قدرتمندی هستیم؛ تیمی که هر سال، هیجان بازی در بالاترین سطح قاره را تجربه می‌کند. ما در بخش مدیریت باشگاه، تلاش‌های خود را به کار می‌بندیم تا از پرسپولیس بهترین حمایت‌ها را داشته باشیم و از سوی دیگر، بازیکنان، مربیان و همه اعضای تیم هم نسبت به ادامه رقابت‌ها انگیزه و هدف مشترکی برای کسب افتخارات جدید دارند. امیدوارم بهترین اتفاقات برای پرسپولیس رقم بخورد. 
 
* مطهری:‌ آنها باید از ما حساب ببرند
مربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید: درست است که الهلال ستاره‌های زیادی دارد اما تیم پرسپولیس هم ستاره است. حمید مطهری درباره مصاف پرسپولیس برابر الهلال عربستان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد:‌ قبلا هم درباره این مرحله و مصاف‌مان با تیم‌های مختلف صحبت کرده بودم. ما باید از نظر تاکتیکی و فیزیکی خودمان را به شرایطی برسانیم که مقابل هر تیمی بخوبی بازی کنیم. برای‌مان فرقی نمی‌کرد برابر چه تیمی در این مرحله بازی می‌کنیم اما خب! می‌دانید تیم‌های عربستانی امکانات بالایی دارند و از ساختار بسیار خوبی برخوردارند. آنها هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند و در این بخش یک جنگ نابرابر در جریان است اما با این حال ما پرسپولیس و قدرت اول آسیا هستیم. آنها باید از ما حساب ببرند و همه تلاش‌مان را می‌کنیم که هم از نظر فیزیکی و هم از نظر تاکتیکی خودمان را به شرایطی برسانیم که در این بازی موفق باشیم. او درباره ستاره‌هایی که تیم فوتبال الهلال در اختیار دارد هم گفت: ‌می‌دانیم آنها ستاره‌های گران‌قیمتی مثل موسی مارگا و پر‌یرا را در اختیار دارند و با هزینه‌های بسیار بالا این بازیکنان را جذب کرده‌اند اما ما هم تیم‌مان ستاره است، چون از نظر کار تیمی فوق‌العاده هستیم و می‌توانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. تک‌تک بازیکنان ما برای‌مان ارزشمندند و همه آنها برای ما ستاره‌اند. او در ادامه درباره اینکه پرسپولیس تا دیدار برابر الهلال بازی رسمی نخواهد داشت، گفت:‌ می‌دانیم تقویم AFC حالتی دارد که مشکلاتی به وجود می‌آورد. این مساله کار را برای تیم‌های ایرانی سخت کرده است اما برنامه‌ریزی کردیم در این زمان موجود ۳ بازی تدارکاتی انجام دهیم. درست است که این بازی‌ها جنبه رسمی ندارد اما ما هم راهی نداریم و با شرایط موجود باید کنار بیاییم. او در ادامه درباره پیروزی پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان در مرحله یک‌هشتم نهایی هم گفت: تیمی که به الهلال 4 گل‌ زده است، تیم قدرتمندی باید باشد. آنها یک دفاع تیمی فشرده و بسیار خوب را در دستور کار قرار داده بودند و در ضدحملات هم فوق‌العاده خطرناک بودند. ما هم با آنالیز خوبی که داشتیم تلاش کردیم شناخت خوبی به بازیکنان بدهیم و بازیکنان هم عملکرد بسیار خوبی در این بازی داشتند. ما هم در بخش دفاع آنها را خنثی کردیم و هم توانستیم بازی خودمان را به آنها دیکته کنیم. در آن شرایط سخت و همین‌طور چمن مصنوعی درست است که ریتم بازی نداشتیم اما بسیار خوب کار کردیم و توانستیم از آن بازی برنده خارج شویم. 

Page Generated in 0/0158 sec