printlogo


کد خبر: 238146تاریخ: 1400/6/27 00:00
اخبار

امسال در مسیر راهپیمایی اربعین موکب درمانی نداریم
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد با توجه به محدودیت‌های موجود، امسال در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی مراکز پزشکی و درمانی و موکب درمانی دایر نکرده و ۲ مرکز درمانی در نجف و کربلا توسط مرکز هلال‌احمر دایر شده‌ است. عرفانی با بیان اینکه یکی از شروط الزامی برای حضور زائران در راهپیمایی اربعین تزریق واکسن کرونا است، اظهار کرد: زائران کارت واکسن را در طول سفر همراه خود داشته باشند. وی تاکید کرد: کسانی که دارای سیستم ایمنی قوی نیستند یا جزو سالمندان، زنان باردار، کودکان و کسانی هستند که داروهای خاص مصرف می‌کنند، در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی امسال شرکت نکنند. رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه کسانی که دارو مصرف می‌کنند، مناسب است که این دارو را در طول مسیر راهپیمایی همراه خود داشته باشند و اگر فراموش کردند یا آنکه داروهای خود را گم کردند، حتما به ۲ مرکز درمانی نجف و کربلا مراجعه کرده و داروهای خود را دریافت کنند. وی با بیان اینکه امسال در مسیر راهپیمایی، مراکز بهداشتی و درمانی نداریم و با توجه به محدودیت‌ها ۲ مرکز درمانی در نجف و کربلا توسط سازمان هلال‌احمر دایر شده است، گفت: البته با توافق صورت گرفته بین وزارتخانه‌های بهداشت ایران و عراق، زائرانی که با مجوز و بیمه زائر در این راهپیمایی شرکت کرده باشند، چنانچه لازم باشد می‌توانند به مراکز درمانی عراق مراجعه کنند و خدمات به آنها ارائه می‌شود، اگر هم نیاز باشد به کشور بازگردانده می‌شوند. 
***
کاهش 5/2 درصدی نرخ بیکاری در استان تهران
استاندار تهران از کاهش 5/2 درصدی نرخ بیکاری در استان تهران نسبت به زمستان سال گذشته خبر داد. انوشیروان محسنی‌بندپی گفت: بر اساس ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استانداری‌های کل کشور، استانداری تهران در حوزه اشتغال جزو ۳ استان برتر کشور معرفی شده که این امر نشان از تلاش دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرمانداران در ایجاد شرایط لازم برای ایجاد اشتغال جدید، حفظ اشتغال موجود و پویایی و رونق اشتغال دارد. بی‌تردید مهم‌ترین اصل در حفظ اشتغال و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، تلاش در رفع موانع تولید و توجه به شعار سال، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست. وی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار و مستندات موجود، نرخ بیکاری استان تهران در ۶ ماه نخست امسال 3/6 درصد است که این میزان نسبت به زمستان سال قبل با کاهش 5/2 درصدی بیکاری همراه شده است. استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم ایجاد اشتغال در سطح استان بویژه برای جوانان اشاره کرد و افزود: ایجاد شغل پایدار و با‌ثبات برای جوانان با‌انگیزه بویژه در استان تهران و در شرایطی که دشمن با اعمال تحریم‌های ظالمانه تولید و اشتغال کشور را هدف گرفته، کار بسیار دشواری است اما با هم‌افزایی در سال ۹۹ برای نخستین‌بار از رقم تعهدات اشتغال پیشی گرفتیم و در همین راستا نیز سال گذشته هیچ واحد تولیدی و صنعتی در استان تهران تعطیل نشد. 
***
برگزاری کمپین «مهمان حاج‌‌قاسم» توسط شهرداری تهران
کمپین «مهمان حاج‌قاسم» به مناسبت هفته دفاع‌مقدس در مجموعه فرهنگی- گردشگری دریاچه شهدای خلیج‌فارس اجرایی خواهد شد. محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تدارکات صورت‌گرفته به منظور برپایی نمایشگاه یاد یاران، بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس و اربعین سالار شهیدان در مجموعه فرهنگی- گردشگری دریاچه شهدای خلیج‌فارس بازدید و در جریان روند اجرای برنامه‌ها قرار گرفت. توکلی‌زاده در این بازدید ضمن تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته، به سیاست‌های کلی شهرداری تهران در دوره‌ مدیریت جدید اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به روح شهر از اصلی‌ترین راهبردهای مدنظر دکتر زاکانی در شهرداری تهران است و زیبایی رفتار و سخنان ما باید منشأ جلب نظر مردم باشد. توکلی‌زاده ضمن گرامیداشت یاد سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و یاران شهیدش و با اشاره به جمله‌ای از ایشان که «جامعه‌ ما، خانواده‌‌ ماست»، بر اجرای کمپین «مهمان حاج‌قاسم» تاکید کرد و مقرر شد تدابیر لازم درباره اجرای هر چه بهتر این کمپین تدارک دیده شود. 
***
آیین تجلیل و رونمایی از کتاب  «حاج‌صادق آهنگران»
فرهنگسرای خاوران در آستانه گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس، آیین تجلیل و رونمایی از «کتاب آهنگران» را با حضور حاج‌صادق آهنگران، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی- هنری، گلعلی بابایی نویسنده و جمعی از مسؤولان لشکری و کشوری روز دوشنبه بیست‌و‌نهم شهریورماه ساعت 17 برگزار می‌کند. به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی- هنری منطقه 15، اسماعیل قضاتلو، مدیر فرهنگی- هنری منطقه 15 و رئیس فرهنگسرای خاوران با اعلام این خبر گفت: خاطرات سال‌های جنگ تحمیلی با صدای حاج‌صادق آهنگران عجین شده و شرح دلاوری‌های رزمندگان دلیر اسلام با نوای دلنشین حاج‌صادق بر لوح جان‌مان نقش بسته است. از همین رو فرهنگسرای خاوران در نظر دارد همزمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس و به رسم تقدیر از سال‌ها مجاهدت و نوحه‌خوانی حاج‌صادق در جبهه‌های حق علیه باطل، از خدمات ارزنده ‌ایشان تجلیل به عمل آورده و از «کتاب آهنگران» رونمایی کند. قضاتلو افزود: «کتاب آهنگران» مجموعه خاطرات و نوحه‌های حاج‌صادق آهنگران است که در سال‌های دفاع‌مقدس توسط انتشارات یازهرا جمع‌آوری شده و در قالب ۲ کتاب و ۳ لوح فشرده به چاپ رسیده است. رئیس فرهنگسرای خاوران در پایان گفت: این برنامه روز دوشنبه بیست‌و‌نهم شهریورماه ساعت 17 با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0055 sec