printlogo


کد خبر: 238148تاریخ: 1400/6/27 00:00
شهردار تهران: قیمت بلیت مترو افزایش نمی‌یابد
حاشیه‌های بلیت 20 هزار تومانی مترو

پنجشنبه گذشته سایت شهر که به عنوان رسانه شهرداری تهران شناخته می‌شود خبری به نقل از علیرضا زاکانی منتشر کرد که طی آن به مشکلات حمل‌و‌نقل عمومی خصوصا مترو اشاره شده بود. 
زاکانی در این مطلب گفته بود: «اگر بناست مترو بسازیم باید بلیت آن را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم. در حال حاضر اما از ۶ هزار تومانی که محاسبه شده ۲ هزار تومان سهم ما و ۲ هزار تومان سهم مردم است و دولت نیز که سهم خود را نپرداخته است. با این وضعیت متروی بیشتری نخواهیم داشت و باید برای توسعه و ساخت مترو از امکانات مردم و مجموعه بخش خصوصی، خرید راهبردی کنیم. در واقع مردم سهم خود را بپردازند و مابقی را از طریق خرید راهبردی انجام دهیم».
در ساعات پایانی شب پنجشنبه این مطلب منتسب به زاکانی که در فضای مجازی بازخورد بسیاری داشت از سوی سایت شهر با انتشار مطلبی با تیتر «قیمت بلیت مترو افزایش نمی‌یابد» تکذیب شد. 
در این مطلب شهردار تهران در پاسخ به این سوال که در برخی رسانه‌ها از قول شما اعلام شده که قرار است قیمت بلیت مترو افزایش پیدا کند، گفت: این از آن دروغ‌های روز 13 است. 
او گفت: به هر حال برخی‌ها چیزی ندارند بگویند و از درون یک جلسه تخصصی که پیرامون موضوعات تمام‌شده قیمت بلیت مترو و بررسی راه برای توسعه مترو مطرح شده بود جمله‌ای را درمی‌آورند و منتشر می‌کنند. 
شهردار تهران ادامه داد: نه بنا بر افزایش قیمت است نه تغییری در شرایط. آنچه دنبال می‌کنیم این است که با بالا بردن ظرفیت‌های مترو، خود را برای دوره جدیدی از خدمتگزاری آماده کنیم که بعد از دوره کرونا با بهره‌مندی افزون‌تری بتوانیم پاسخگوی مطالبات جدی مردم عزیز باشیم. ‌
شهردار تهران تاکید کرد: در یک جلسه و در این باره درباره یک امر تخصصی مواردی مطرح شده بود. گزارشی به دست ما رسیده بود و ما در حال بررسی آن گزارش بودیم و از دل آن جلسه مطالبی منتشر شد، اگرنه افزایش قیمت بلیت مترو حرف بی‌ربطی است.

Page Generated in 0/0056 sec