printlogo


کد خبر: 238152تاریخ: 1400/6/27 00:00
اخبار

تعداد مشترکان صنعت برق به مرز ۳۸ میلیون رسید
تعداد مشترکان صنعت برق ایران تا پایان تیرماه امسال ۳۷ میلیون و ۹۹۸ هزار شد، این در حالی است که این عدد پارسال ۳۷ میلیون و ۶۵۱ هزار مشترک بود. یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی کشورها میزان دسترسی مردمان آن به برق است و هر چه این شاخص بیشتر باشد، توسعه بهتری رخ خواهد داد. علاوه بر آن برق امروز به یکی از ضروری‌ترین نیازهای زندگی انسان تبدیل شده و زندگی بدون برق مشکلات متعددی به همراه دارد، زیرا بیشترین میزان وابستگی زندگی به برق است. 
***
سیمان به قیمت واقعی خود بازگردانده شد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به نخستین تعهد خود به مجلسی‌ها جامه عمل پوشاند و قیمت سیمان را به قیمت واقعی خود بازگرداند. به گزارش ایرنا، لطف‌الله سیاهکلی افزود: در این دوره صحبت‌های مبسوطی با وزرا برای رای اعتماد در صحن مجلس و کمیسیون‌ها داشته‌ایم و اعتماد ما به وزرا مشروط بوده است.  وی شرط حفظ رای اعتماد را عمل به وعده‌ها و برنامه‌های ارائه شده برشمرد و ادامه ‌داد: توجه به سیمان، فولاد، خودرو، تنظیم بازار، صادرات و... از جمله برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده است. نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه وزیر صنعت قول داده بود قیمت سیمان را تا مهرماه به قیمت واقعی بازگرداند، گفت: فاطمی‌امین با عمل به نخستین تعهد خود به مجلسی‌ها، قیمت سیمان را به قیمت واقعی خود بازگرداند. 
***
بیکاری هفتگی آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت
تعداد آمریکایی‌هایی که هفته گذشته برای نخستین ‌‌بار درخواست حمایت از خود را ثبت کردند، به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت.  در حالی که پس از چند هفته کاهش تعداد بیکاران هفتگی تحت پوشش بیمه آمریکا و با انتشار گزارشات اقتصادی قوی انتظار می‌رفت این هفته هم تعداد بیکاران روند کاهشی داشته باشد، تعداد افرادی که درخواست دریافت بیمه بیکاری خود را این هفته ثبت کردند، نسبت به هفته گذشته افزایش یافت.  طبق گزارش جدید وزارت کار آمریکا، ۳۳۲ هزار آمریکایی در هفته گذشته بیکار شده‌اند.  این اتفاق در حالی افتاده که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند تعداد بیکاران جدید این هفته حداکثر به ۳۲۰ هزار نفر برسد.  در حالی که داده‌ها نشان می‌داد اقتصاد آمریکا در حال قدرت گرفتن است اما ظاهرا بازار کار این کشور روند ریکاوری کندتری را در پیش گرفته است. در همین ارتباط اداره آمار آمریکا اعلام کرد فروش خرده‌فروشان این کشور ماه آگوست 7/0 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند فروش آنها 8/0 درصد افت کند. تعداد بیکاران هفتگی آمریکا این هفته همچنان از متوسط تعداد بیکاران هفتگی قبل از پاندمی کرونا که ۲۰۰ هزار نفر بود، خیلی بیشتر است. 
***
قیمت نفت خام افت کرد
قیمت جهانی نفت خام در معاملات روز گذشته تحت تأثیر بازگشت آرام تولید اسکله‌های نفتی آمریکا پس از توفان آیدا افت کرد. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی نفت خام در معاملات جمعه، تحت تأثیر بازگشت آرام تولید اسکله‌های نفتی آمریکا پس از توفان آیدا افت کرد. البته همچنان حدود ۲۸ درصد تولید نفت خام خلیج مکزیک آمریکا مسدود است. بسته ماندن چاه‌های نفت دریایی آمریکا برای دومین هفته متوالی باعث شد قیمت‌های نفت خام در روزهای اخیر رشد کند و قیمت نفت برنت در معاملات دیروز به بالاترین سطح ۷ هفته‌ای خود برسد. قیمت نفت آمریکا هم در معاملات دیروز تا بالاترین سطح ۶ هفته اخیر بالا رفت. دیروز قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت (بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت) 44/0 درصد افت کرد و به 34/75 دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس آمریکا هم 59/0 درصد افت کرد و به 18/72 دلار بازگشت. 
***
حذف بروکراسی ایجاد کسب‌وکار با مصوبه تسهیل صدور مجوزها
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: حذف مسیر دیوان‌سالاری و بروکراسی خسته‌کننده، ثبت قراردادهای تسهیلات بانکی به صورت الکترونیک و رفع تعارض منافع برخی فعالیت‌های مرتبط با صدور خدمات قضایی از اهداف اصلی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است. سیدشمس‌الدین حسینی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار در مجلس گفت: این طرح از 3بخش تشکیل شده که قسمت اول آن مبتنی بر ماده 7 مکرر و تبصره‌های آن مربوط به اجرای اصل 44 قانون اساسی است و صدور مجوزهای کسب‌و‌کار را به ۲ بخش تایید‌محور و ثبت‌محور تقسیم کرده است. وی ادامه داد: در بحث صدور مجوزهای ثبت‌محور دیگر نیاز به طی مسیر دیوان‌سالاری و بروکراسی خسته‌کننده وجود ندارد و ضوابط و استانداردهای این نوع کسب‌وکارها در سامانه مربوط ثبت می‌شود. افراد متقاضی این گونه فعالیت‌ها با مراجعه به سامانه و مقایسه کسب‌و‌کار مورد نظرشان با ضوابط تعیین شده، آن را در سامانه ثبت می‌کنند و این ثبت به معنای صدور مجوز است.  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: مجوز صادر شده برای کسب‌و‌کار ثبت‌محور به مراجع ذی‌ربط ارسال می‌شود تا نظارت‌ها به صورت پسینی انجام شود و این یعنی کنار گذاشتن دیوان‌سالاری سرسختی که موجب سختی محیط کسب‌و‌کار شده و همچنین حاکم کردن استانداردها، بنابراین فرد با ثبت کسب‌و‌کار خود در سایت مجوز را دریافت می‌کند اما نظارت‌های پسینی برقرار خواهد بود. 

Page Generated in 0/0060 sec