printlogo


کد خبر: 238156تاریخ: 1400/6/27 00:00
اخبار

رئیس قوه قضائیه:
تحول یک امر ثابت نیست که با یک اقدام بگوییم انجام شده است
رئیس دستگاه قضا گفت: وظایف مهم دادستان‌ها حمایت از تولید، فعالان اقتصادی، گره‌گشایی از کار مردم، مبارزه با فساد و مفسد، مبارزه با رانت‌خواری و تبعیض، انحصارگرایی و بسترهای فسادزاست. حجت‌الاسلام والمسلمین‌ غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در بیستمین همایش سراسری دادستان‌های عمومی، انقلاب، نظامی و ویژه روحانیت که به منظور بررسی راهکار‌های اساسی تحول و تعالی در دادسرا‌ها برگزار شد، اظهار داشت: امروز نه تنها مردم متدین و متعهد و انقلابی ما، بلکه مردم جهان بیش از همیشه تشنه عدالت هستند و عدالت را مطالبه می‌کنند. رئیس قوه ‌قضائیه افزود: این مطالبه راه را برای تحقق و گسترش عدالت که از وظایف مهم نظام اسلامی ما و قوه‌ قضائیه است، هموارتر و البته مسؤولیت منادیان عدالت را بسیار سخت‌تر و سنگین‌تر می‌کند. محسنی‌اژه‌ای علت سخت‌تر و سنگین‌تر شدن مسؤولیت منادیان عدالت در شرایط فعلی را تلاش‌های کسانی دانست که به تشنگان عدالت، به جای عرضه عدالت سراب آن را پیشنهاد می‌کنند و عدالت را به گونه‌ای تفسیر می‌کنند که سبب اخلال و تأخیر در دستیابی به عدالت می‌شود. رئیس قوه‌ قضائیه با اشاره به ضرورت تحول و تعالی به عنوان نیاز امروز دستگاه قضا به تبیین الزامات و ارکان این تحول و تعالی پرداخت و مهم‌ترین عامل را نیروی انسانی مستعد و باانگیزه و کارآمد و با انرژی معرفی کرد. ‌محسنی‌اژه‌ای افزود: علاوه بر داشتن نیروی انسانی کاردان و با انگیزه و با روحیه جهادی باید حتما نسبت به گذشته نوآوری‌هایی در عرصه کار و خدمت داشته باشیم و با همان ساز‌و‌کار‌ها و ابزار مرسوم و متعارف تحول اساسی ایجاد نمی‌شود. وی تأکید کرد: باید به صورت مستمر آسیب‌ها را رصد و برای رفع آنها تلاش کنیم، چرا که تحول یک امر ثابت نیست که با یک اقدام بگوییم انجام شده و پایان یافته، بلکه باید متناسب با اقتضائات زمان در این مسیر با شتاب بیشتر حرکت کنیم. 
***
سفیر ایران در عراق:
زائران ایرانی از طریق اقلیم کردستان وارد عراق نشوند
سفیر ایران در عراق تاکید کرد: به هیچ‌وجه زائران ایرانی از طریق اقلیم کردستان وارد شهرهای زیارتی عراق و مناطق جنوبی این کشور نشوند، چرا که این اقدام از نظر قانون عراق تخلف محسوب می‌شود. به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی برای شرکت در مراسم راهپیمایی باید حتما از طریق مرز هوایی وارد عراق شوند، خاطرنشان کرد: طبق توافقات انجام شده، زائران می‌توانند در صورت تمایل از طریق مرز زمینی مهران در هنگام بازگشت وارد کشور شوند ولی برای سفر به عراق حتما باید از طریق مرز هوایی اقدام کنند. دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر اینکه به هیچ‌وجه زائران ایرانی برای زیارت و شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی از طریق مرزهای اقلیم کردستان وارد مناطق جنوبی عراق و شهرهای نجف و کربلا نشوند، گفت: ورود به منطقه اقلیم طبق قانون عراق مختص تحرک در منطقه شمال عراق و اقلیم کردستان است و افراد اجازه ندارند از طریق آن منطقه وارد مناطق جنوبی عراق و شهرهای زیارتی شوند، این مساله از نظر قانون عراق تخلف محسوب می‌شود و اگر چنین تخلفی انجام شود، ممکن است زائران با برخورد سیستم امنیتی و انتظامی عراق روبه‌رو شوند و برای آنها مشکل ایجاد شود. وی افزود: افراد برای ورود به اقلیم کردستان مشکلی ندارند ولی ورود به این منطقه مجوزی نیست که آنها بخواهند از این طریق وارد شهرهای نجف و کربلا شوند. 
***
خطیب‌زاده در واکنش به بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری خلیج‌فارس:
جزایر سه‌گانه تعلق قطعی به ایران داشته و دارد
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بیانیه ۱۴۹ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج‌فارس اظهار داشت: جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب کوچک‌ و تنب بزرگ تعلق قطعی به ایران داشته و بیانیه‌های ملال‌آور و تکراری صادره در این باره تغییری در ایرانی بودن ابدی آنها ایجاد نخواهد کرد. سعید خطیب‌زاده در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه مداخله‌ در برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز و موشکی خود و همچنین امور مرتبط با سیاست‌های دفاعی بازدارنده خود را مردود می‌شمارد. خطیب‌زاده بار دیگر بر اولویت جمهوری اسلامی ایران بویژه دولت سیزدهم در تقویت همکاری‌ها و توسعه مناسبات با همه همسایگان بدون مداخله‌های خارجی تاکید و ابزار امیدواری کرد: معدود کشورهای شورای همکاری که سعی در تحمیل دیدگاه‌های ایران‌ستیزانه خود دارند، به جای نگاه به بیرون از منطقه و طرح درخواست‌های غیرعملی از کشورهای فرامنطقه‌ای، با تغییر روش به مذاکرات درون‌منطقه‌ای توجه کنند و اقدامات اعتماد‌ساز را برای تقویت دیپلماسی انجام دهند. سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان عنوان کرد: شورای همکاری باید بداند درخواست‌های غیر قابل قبول، ایراد اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی ایران و تکرار مکررات نخ‌نما راه‌حل مشکلات منطقه و این کشورها نبوده و منطقه نیازمند تغییر پارادایم از وابستگی بیرونی به تعامل سازنده درون‌منطقه‌ای و شمول‌گرایی به جای رویکرد حذفی است. 
***
هشتگ «خاندان فراری» داغ‌ترین کلیدواژه توئیتر فارسی شد
کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته در سالروز اشغال ایران توسط ارتش متفقین و فرار ذلیلانه رضاخان با شرکت در پویشی مردمی با هشتگ «خاندان فراری» به بررسی اقدامات و عملکرد خائنانه خاندان پهلوی در تاریخ کشورمان پرداختند. این هشتگ با استقبال گسترده کاربران همراه شد و ساعاتی نیز تبدیل به یکی از ترندهای توئیتر فارسی شد. جدایی بحرین از ایران، غارت منابع ملی و مصادره شخصی روستاها، پشت پا زدن به استقلال ملی و وابستگی کشور به منافع آمریکا، جنایات ساواک و سرکوب مبارزان انقلابی، رسوایی‌های اخلاقی و... از جمله مسائلی بود که در توئیت‌های کاربران مورد اشاره قرار گرفت. 

Page Generated in 0/0139 sec