printlogo


کد خبر: 238257تاریخ: 1400/6/29 00:00
اخبار

رئیس کل دادگستری استان تهران:
هیچ مماشاتی در ارفاق به زندانیان حرفه‌ای پذیرفتنی نیست
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: تخفیفات قضایی شامل افرادی که امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند، نمی‌شود و در این زمینه مطالبه جامعه نیز مجازات متهم است. هیچ مماشاتی در ارفاق به زندانیان حرفه‌ای و ناامن‌کنندگان جامعه مانند اراذل و اوباش و سارقان مسلح پذیرفتنی نیست. محمدجواد حشمتی‌مهذب گفت: از زمان شکایت و تشکیل پرونده تا معرفی متهم به زندان چند ماه زمان صرف می‌شود که در این زمان، می‌توان تکلیف اموال وی را مشخص کرد تا نیازی به معرفی به زندان نباشد. رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر لزوم نظارت جدی دادستان‌ها، خطاب به آنان گفت: همه محتویات پرونده در اختیار شماست. در هر تصمیم و صدور حکم، درنگ و پیوستی برای توجیه آن داشته و بدون در نظر گرفتن تمام جوانب، سریعا شخص را به زندان اعزام نکنید. وی از مقامات قضایی حاضر در جلسه خواست با حضور مستمر و موثر در زندان، تا حد امکان ارفاق و از ابزارهایی که قانون در اختیارشان قرار داده، برای مرخصی، بررسی اعسار، عفو مشروط یا مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند. حشمتی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری و هم‌افزایی برون‌دستگاهی برای توسعه امر اشتغال زندانیان گفت: حرفه‌آموزی و اشتغال یکی از اقدامات قابل توجه در بازسازی شخصیتی و بازگشت سالم زندانی به جامعه است که با کسب درآمد توسط مددجو، معیشت خانواده‌اش نیز تامین می‌شود. 
***
مردم بدون نگرانی خون اهدا کنند
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مردم بدون نگرانی می‌توانند خون اهدا کنند زیرا مراکز از نظر پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از کرونا بسیار ایمن است و احتمال ابتلا به کرونا در این مکان‌ها بسیار پایین است. دکتر محمدرضا شانه‌ساز که برای اهدای خون به مرکز وصال مراجعه کرده بود، حین اهدای خون افزود: اهدای خون علاوه بر تامین سلامتی شهروندان، برای سلامتی خود انسان هم مفید است. رئیس سازمان غذا و دارو افزود: انتقال خون خدمت بزرگی است و سازمان انتقال خون افتخار دارد که در میان سازمان‌های انتقال خون جهان جایگاه بالایی به دست آورده است و به دست آوردن این جایگاه بسیار سخت بوده اما حفظ و ارتقای آن سخت‌تر است. 
***
کلاهبرداری از کاربران با ارسال کالای تقلبی
رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی که در سایت‌های واسط اقدام به فروش کالای تقلبی می‌کرد، خبر داد. سرهنگ سیدنظام موسوی افزود: شهروندی با دردست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد در یکی از سایت‌های واسط با دیدن آگهی‌ای مبنی بر فروش کالا اقدام به خرید کرده که پس از واریز وجه، کالای تقلبی برایش ارسال شده بود که پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. وی ادامه داد: شاکی در ابتدا بیان داشت که از طریق آگهی سایت‌های خرید و فروش اقدام به خرید کالایی کرده که شخص فروشنده با تبلیغاتی فریبنده و واهی وی را فریب داده و با جلب اعتماد، درخواست واریز مبلغ کرده که وی مبلغ را به صورت اینترنتی واریز کرده و پس از ارسال کالا متوجه شده فروشنده کلاهبردار بوده و کالای تقلبی برایش ارسال کرده است. سرهنگ موسوی افزود: پس از هماهنگی و اخذ دستورات لازم از مقام قضایی، ماموران این پلیس طی یک عملیات از پیش طراحی‌شده موفق به دستگیری متهم شدند. وی از مردم خواست فریب سایت‌های بی‌هویت را نخورند، چرا که حساب آنها خالی می‌شود. 
***
ارائه تسهیلات به سربازان
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: افزایش حقوق سربازان و کسر خدمت برای مشمولان متأهل و دارای فرزند از جمله تلاش‌ها جهت ارتقای کیفیت خدمت سربازی بوده است. سردار تقی مهری اظهار کرد: ارتقای کیفیت خدمت سربازی همواره یکی از دغدغه‌های اساسی مسؤولان نیروهای مسلح بوده و با تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی مسؤولان، اصلاحاتی در این باره رخ داده است. وی افزود: مهم‌ترین دغدغه مسؤولان، حقوق و مزایای خدمت سربازی بر اساس ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی بوده که با تلاش‌های صورت‌گرفته، در سال جاری شاهد افزایش چشمگیری در حقوق سربازان با توجه به تحصیلات و درجه آنان بوده‌ایم که این امر مشوق خوبی برای خدمت مقدس سربازی است. رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر انعطاف چشمگیری در قوانین خدمت سربازی داشته‌ایم، افزود: مشمولان متأهل می‌توانند از ۲ ماه کسر خدمت به واسطه تأهل و به ازای هر فرزند نیز از ۳ ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند. وی در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات بیمه خدمات درمانی به سربازان و افراد تحت تکفل آنان خبر داد و گفت: مشمولان متأهل بعد از طی دوره آموزشی در شهر محل سکونت همسر و سربازان مجرد نیز در صورت امکان تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری محل سکونت خود به کارگیری می‌شوند. 
***
مرزهای زمینی اربعین بسته‌اند
فرمانده کل مرزبانی کشور گفت: تمام مرزهای زمینی با کشور عراق برای عبور زائران اربعین حسینی بسته هستند و مردم به سوی مرزها حرکت نکنند. سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه اظهار کرد دولت عراق کماکان بر تصمیم خود برای نپذیرفتن زائران از مرزهای زمینی مصمم است. وی افزود: ما به تصمیم کشور همسایه و برادر خود عراق احترام می‌گذاریم و تابع توافقات مرزی و بین‌المللی هستیم. فرمانده کل مرزبانی کشور ضمن هشدار به افرادی که قصد عبور غیرقانونی از مرزها را دارند، گفت: دولت عراق برای کسانی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شوند مجازات سنگینی در نظر گرفته و حبس‌های بلندمدتی را برای متخلفان از قانون اعمال می‌کند.

Page Generated in 0/0055 sec