printlogo


کد خبر: 238272تاریخ: 1400/6/29 00:00
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از ادامه اقدامات دفاعی کشورمان علیه مواضع گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق خبر داد
لانه تروریست خراب

گروه سیاسی: «نیروهای مسلح با مباشرت و مسؤولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بساط گروه‌های تروریستی را از بین خواهند برد و عملیات‌هایی که در دو هفته گذشته صورت گرفت، ادامه خواهد یافت». این بخشی از هشدار روز گذشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره فعالیت گروهک‌های تروریستی در اقلیم شمال عراق بود. 
سردار سرلشکر محمد باقری در حاشیه مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی در شمال عراق اظهار داشت: در مساله اقلیم شمال عراق متأسفانه با کم‌توجهی اقلیم و ضعف‌هایی که دولت عراق به دلیل حضور آمریکایی‌ها داشته است، مواجه هستیم که این سبب شده گروهک‌های ضدانقلاب مسلح در شمال عراق حضور فعالی داشته باشند. وی افزود: این گروهک‌ها پس از سال‌ها شکست‌هایی که داشتند در یک سال اخیر با تحریک آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عربی سعی کردند عملیات‌های تروریستی را توسعه دهند؛ هر چند تاکنون نتوانسته‌اند کار موفقی انجام دهند اما در برخی مناطق مرزی جمهوری اسلامی ناامنی‌ها و نگرانی‌هایی را به وجود آورده‌اند، لذا ما چنین شیطنت‌هایی را برنمی‌تابیم. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه زندگی در سایه امنیت و آرامش حق ملت ایران و مردم مرزنشین سرزمین ما است، گفت: کشور عراق و اقلیم شمال عراق نباید اجازه دهند مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروه‌های ضدانقلاب مسلح در آن منطقه پادگان آموزشی، مقرهای رادیو و تلویزیونی و اردوگاه داشته باشند، کنگره برگزار کنند، آموزش نظامی بدهند، به مرزها و مناطق ما حمله کنند و افرادی را از ما ترور کنند؛ اینها برای ما قابل پذیرش نیست. سرلشکر باقری تأکید کرد: نیروهای مسلح با مباشرت و مسؤولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بساط این گروه‌های تروریستی را از بین خواهند برد و عملیات‌هایی که در ۲ هفته گذشته صورت گرفت، ادامه خواهد یافت. این حق قانونی و منطقی ملت ایران است که از مرزهای امن و آرامی برخوردار باشند. وی ادامه داد: به سران اقلیم شمال عراق و مسؤولان دولت عراق توصیه کرده‌ایم بساط این گروه‌های تروریستی را جمع کنند و مانع فعالیت اینها شوند، البته این اخطار، توصیه و درخواست چند سال است مطرح شده اما متأسفانه عمل نشده است، لذا چنانچه حضور اینها و شیطنت‌های‌شان ادامه داشته باشد، با تکرار و توسعه عملیات‌های خود، آنها را منهدم خواهیم کرد تا کاملا بساط‌شان را جمع کنند و بروند. سردار باقری افزود: البته فعالیت‌های سیاسی هیچ ایرادی ندارد و ما در درون کشورمان صدها حزب داریم که بسیاری از اینها ممکن است با مشی دولت‌های ما اختلاف داشته باشد اما در عین حال نشریه دارند، سامانه‌های ارتباطی دارند و فعالیت‌های سیاسی و تبلیغی خود را انجام می‌دهند که این طبق قانون اساسی ما آزاد است اما فعالیت‌های مسلحانه را نمی‌توانیم تحمل کنیم و حتما با آن برخورد می‌کنیم. وی گفت: ما از جهت اطلاعاتی اشراف کاملی بر آنها داریم و در حملات و عملیات‌هایی که ۲ هفته پیش اتفاق افتاد، مقر فرماندهی تعدادی از این گروه‌ها را با اعلام قبلی به‌ صورت نقطه‌ای منهدم کردیم، چرا که ما در مرحله نخست، قصدمان تحمیل تلفات نبود و به همین جهت به آنها اطلاع دادیم. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: از این به بعد چنانچه این فعالیت‌ها و حضور گروه‌های تروریستی ادامه یابد، قطعا با فعالیت‌های گسترده نظامی جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد. 
 
* ضرب شست به لانه تروریست‌ها
هشدار به مقامات عراقی و رهبران اقلیم شمال این کشور از سوی مقامات امنیتی و نظامی کشورمان افزایش پیدا کرده است؛ هشداری که البته به تذکر محدود نماند و با هدف قرار گرفتن برخی مواضع گروه‌های تروریستی در کردستان عراق رنگ عملیاتی نیز به خود گرفت. 
15شهریور بود که سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به تاکیدات چندباره و آگاه‌سازی مسؤولان اقلیم شمال عراق نسبت به تحرکات گروهک‌های تروریستی و مسلح در منطقه آنها برای رخنه و انجام اقدامات ضدامنیتی علیه کشورمان و عدم برخورد با این پدیده، گفت: سال‌هاست گروه‌های تروریستی ضد‌انقلاب وابسته به استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه از جغرافیای اقلیم شمال عراق برای برهم ‌زدن امنیت و آرامش مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اذیت و آزار برای مردم ساکن در این مناطق استفاده می‌کنند و در این باره به دولت عراق و مسؤولان اقلیم شمال این کشور تذکرات لازم داده شده است. وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به وضعیت منطقه و احتمال پاسخ قاطع، کوبنده و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران به گروهک‌های تروریستی وابسته به دشمنان قسم‌خورده انقلاب و نظام اسلامی که در اقلیم شمال عراق لانه کرده‌اند، از ساکنان این مناطق درخواست می‌کنیم از مقرهای تروریست‌ها فاصله بگیرند تا آسیبی متوجه آنها نشود. 
سرانجام 4 روز پس از هشدارهای سردار پاکپور در روزهای 19و20 شهریور نیروی زمینی سپاه پاسداران طی عملیاتی، مقرها و پایگاه‌های عناصر تروریستی را در منطقه اقلیم شمال عراق هدف قرار داد. در همین زمینه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌‌ای از حمله هماهنگ نیروهای مقاومت به محل استقرار و جلسه سران گروه‌‌های تروریستی در منطقه کردستان عراق خبر داد. در این بیانیه آمده است: «اقدام سپاه پاسداران در واکنش به اعزام تیم‌‌های متعدد تروریستی، ایجاد ناامنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه و سلب امنیت و آرامش مردم غیور استان‌‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه صورت گرفت». همچنین برخی رسانه‌های نزدیک به گروه‌های تروریستی در تایید خسارت‌‌های سنگین به عوامل خود نوشتند که از زمین و هوا ضربات سختی به حزب دموکرات وارد شده است. 
 
* خروج تروریست‌ها؛هدف نهایی ایران
هشدارها نسبت به فعالیت‌های مشکوک در کردستان عراق در شرایطی در ماه‌های گذشته افزایش یافته که فعالیت‌های موساد در این منطقه افزایش محسوسی پیدا کرده است. فروردین و تیر سال جاری بود که اخباری مبنی بر حمله گروه‌های ناشناس به یک مرکز جاسوسی متعلق به دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی منتشر شد که در هر ۲ حمله تعدادی از مزدوران صهیونیست نیز کشته شده بودند. 
با این حال ابتدای هفته گذشته و پس از حمله سپاه پاسداران به مواضع گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق برای انجام دیدار با مقامات ایرانی راهی تهران شد؛ دیداری که البته زمینه‌ساز هشدار دیگری از سوی ایران درباره تحرکات جریانات تروریستی در خاک عراق شد. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار نخست‌وزیر عراق تحرکات فزاینده گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق را نگران‌کننده و مخل امنیت مرزهای دو کشور دانست و بر لزوم خلع سلاح فوری و اخراج سریع آنان از عراق تاکید کرد. شمخانی مردادماه سال جاری نیز در دیدار فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق ضمن اشاره به لانه‌گزینی برخی گروه‌های تروریستی مسلح مخالف ایران در منطقه اقلیم کردستان گفته بود: از دولت عراق می‌خواهیم نسبت به اخراج این گروه‌ها از کردستان عراق تحرک جدی‌تری داشته باشد تا ایران مجبور به اقدام پیش‌دستانه برای جلوگیری از تداوم شرارت تروریست‌های مسلح در کردستان عراق نشود. 
بر این مبنا با نظر به پیشینه هشدارهای چند ماه اخیر مقامات امنیتی و نظامی کشورمان نسبت به تحرکات در اقلیم کردستان عراق و هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از یک سو و تبدیل شدن این منطقه به لانه فعالیت‌های نیروهای امنیتی وابسته به رژیم صهیونیستی از سوی دیگر، باید منتظر اقدامات قاطع و بازدارنده دیگری در روزها و هفته‌های آتی بود. 

Page Generated in 0/0063 sec