printlogo


کد خبر: 238316تاریخ: 1400/6/30 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب برای شاعر روحانی
پیام رهبر حکیم انقلاب در پنجاه‌و‌سومین مراسم «شب شاعر» ویژه «محمدحسین انصاری‌نژاد» توسط غلامعلی حدادعادل خوانده شد. به گزارش «وطن‌امروز»، پنجاه‌و‌سومین مراسم «شب شاعر» ویژه شاعر کشور «محمدحسین انصاری‌نژاد» شب گذشته در کافه نخلستان سازمان هنری- رسانه‌ای اوج برگزار شد. این مراسم با حضور غلامعلی حدادعادل، محمدرضا سنگری، مرتضی امیری‌اسفندقه، محمود اکرامی، میلاد عرفان‌پور، محمدمهدی سیار، مصطفی محدثی‌خراسانی، حسین اسرافیلی و دیگر شعرا و اهالی شعر برگزار شد. بر اساس این گزارش، رهبر انقلاب پیامی را برای این مراسم ارسال کرده بودند که توسط غلامعلی حدادعادل خوانده شد.
حدادعادل پیش از قرائت پیام رهبر انقلاب، به پویایی و توانمندى شعرى انصارى‌نژاد اشاره کرد و گفت: او شاعرى توانمند، دغدغه‌مند، معاشر شاعران قدیم و معاصر شاعران روزگار خویش است، اشعار ایشان ما را در حال و هواى اشعار ملک‌الشعراى بهار سیر مى‌دهد.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
«آقای انصاری‌نژاد خوب شعر می‌گوید، بسیار خوب شعر می‌گوید و در آینده قابلیت بهتر شدن را دارد».
پیش‌تر مقام معظم رهبری چندین بار شعر ایشان را مورد عنایت و تحسین قرار داده بودند، از جمله در دیداری به محمدمهدی عبداللهی از شاعران کشورمان فرموده بودند: حال ایشان چطور است، من آقای انصاری‌نژاد را خوب می‌شناسم و کارهای ایشان بسیار خوب است، به ایشان سلام بنده را برسانید.
***
معرفی مدرن‌ترین موزه غرب آسیا در پرس تی‌وی
برنامه «ایران» شبکه پرس تی‌وی به معرفی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تالاب انزلی می‌پردازد.
به گزارش «وطن‌امروز»، برنامه «ایران» در بخش اول خود به گزارشگری گیسو میشااحمدی به معرفی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان بزرگ‌ترین موزه جنگ جهان اسلام و مدرن‌ترین موزه غرب آسیا می‌پردازد. این موزه از بخش‌های مختلف مانند تالارهای هفتگانه، باغ راه، دریاچه مصنوعی، آب‌نمایش، سالن‌های آمفی تئاتر و سراسرنما تشکیل شده است. همچنین استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال در انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز از دیگر قسمت‌های باغ موزه دفاع مقدس است که در برنامه «ایران» به نمایش گذاشته می‌شود. بخش دوم برنامه این هفته نیز به کارگردانی مریم دهقان‌پور به تفریحات تالاب بین‌المللی انزلی که زیباترین و بزرگ‌ترین تالاب دنیاست و سواحلی پوشیده از نیزار و گل‌های دریایی رنگارنگ دارد، می‌پردازد.در این برنامه می‌بینیم که قایقرانی و اسکی، شکار، ماهیگیری و گردش با قایق از تفریحات رایج در تالاب انزلی است. برنامه «ایران» سه‌شنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. 
***
روایت سال‌های جنگ در ارسباران
نمایشگاه عکس «روایت سال‌های جنگ» ساسان مؤیدی، در فرهنگسرای ارسباران افتتاح شد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، در آستانه آغاز هفته دفاع‌مقدس، نمایشگاهی از عکس‌های سال‌های جنگ ساسان مؤیدی در نگارخانه‌های شماره ۲ و ۳ ارسباران برپا شد. مؤیدی در این آثار، صحنه‌های زیبایی از ۸ سال دفاع‌مقدس را به تصویر کشیده است. او عکاسی مستندساز است که از عکاسی جنگ تا عکاسی تئاتر و سینما، مستند اجتماعی، مدلینگ و تبلیغات را در کارنامه دارد اما اهل هنر بیش از هر چیز او را با عکس‌های ارزشمندش از جنگ ۸ ساله ایران و عراق می‌شناسند. مؤیدی از نخستین عکاسانی بود که توانست تصاویر بمباران حلبچه را ثبت کند و ۲ مجموعه عکس «حلبچه» و «بمباران تهران» از آثار مطرح اوست. ساسان مؤیدی ۷ کتاب ارزشمند عکس و ۳۹ نمایشگاه انفرادی را در کارنامه هنری‌اش دارد. «نگارگذر»، روایت سال‌های جنگ که با مشارکت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس برپا شده، علاوه بر بازدید حضوری در هفته دفاع‌مقدس، به صورت ویدئو در فضای مجازی و صفحه اینستاگرام فرهنگسرای ارسباران منتشر می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید این نگارگذر می‌توانند به خیابان جلفا، نبش خیابان دانش، فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.
***
«سفیدپوش» نماینده سینمای کوتاه ایران در اسکار ۲۰۲۲ شد
فیلم کوتاه «سفیدپوش» به نویسندگی و کارگردانی رضا فهیمی، نمایندگی سینمای کوتاه ایران را در نود‌و‌چهارمین جایزه اسکار بر عهده دارد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم کوتاه «سفیدپوش» ساخته رضا فهیمی که سال گذشته جایزه بزرگ بخش بین‌الملل سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را از آن خود کرد، طبق آیین‌نامه آکادمی اسکار به عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران در جمع فیلم‌های کوتاه معرفی‌شده توسط جشنواره‌های واجد شرایط آکادمی اسکار حضور خواهد داشت. با توجه به قرار گرفتن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در فهرست فستیوال‌های اسکارکوالیفاید، این جشنواره و سایر جشنواره‌های حاضر در این لیست طبق ضوابط اسکار می‌توانند در بازه زمانی یکم اکتبر همان سال تا ۳۰ سپتامبر سال بعد، فیلم کوتاه منتخب همان دوره از رویداد را به این آکادمی معرفی کنند. بر همین اساس فیلم کوتاه «سفیدپوش» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا فهیمی که در دوره سی‌و‌هفتم، جایزه بزرگ بخش بین‌الملل را دریافت کرد، در اسکار ۲۰۲۲ حضور خواهد داشت. 

Page Generated in 0/0106 sec