printlogo


کد خبر: 238318تاریخ: 1400/6/30 00:00
روایت حسین قرایی از دیدار اهالی هنر با رهبر انقلاب

معاون دانشگاه صداوسیما گفت: نوع رفتار رهبر انقلاب با اهالی هنر نشان‌دهنده حکمت ایشان است. به گزارش «وطن‌امروز»، نخستین جلسه از سلسله نشست‌های بررسی ابعاد شخصیت رهبر معظم انقلاب، با محوریت شخصیت هنری و ادبی به مناسبت روز شعر و ادب فارسی برگزار شد. 
در این جلسه حسین قرایی، معاون دانشگاه صداوسیما به بررسی شخصیت ادبی رهبر انقلاب و خاطرات برخورد ایشان با اهالی ادبیات و هنر پرداخت و گفت: سابقه دیدار شاعران با آیت‌الله خامنه‌ای به دهه شصت برمی‌گردد. این دیدارها از سال 67 مکتوب شده است و نوع رفتار رهبر انقلاب در این جلسات، خود بیانگر یک سلوک رفتاری و یک سیره خاص است که نشان‌دهنده حکمت ایشان است. 
وی ادامه داد: عمق همین سلوک باعث شده که ذات انقلاب اسلامی با هنر پیوند ناگسستنی پیدا کند به طوری که می‌توان گفت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از همان دوازدهم بهمن 57 در بهشت زهرا با سرود «خمینی ‌ای امام» با شعر حمید سبزواری و آهنگسازی حمید شاهنگیان، فعالیت خود را آغاز کرد. 
وی در ادامه گفت: می‌توان دیدار رمضانی رهبر انقلاب با شعرا را به فرهنگسرا تشبیه کرد؛ یعنی همه طیف‌ها و سلایق مختلف شعری حضور پیدا می‌کنند و آقا از همه شخصیت‌های مختلف فرهنگی و ادبی شناخت کافی دارند و آثار و احوال آنها را پیگیری می‌کنند؛ مثلا رهبر انقلاب در یکی از دیدارها از آقای محمدمهدی سیار سراغ فرزند 10 روزه‌اش را می‌گیرند و جالب‌تر آنکه رهبری اسم فرزند ایشان را هم می‌دانستند. 
وی افزود: آقا به افراد توجه خاصی دارند؛ مثلا در یکی از همین جلسات دیدار شعرا، آقای یوسفعلی میرشکاک در انتهای جلسه نشسته بود و چند نفر از اعضای بیت رهبری آمدند و به آقای میرشکاک گفتند لطف کنید بیاید جلو بنشینید اما میرشکاک امتناع کرد؛ اتفاقا آقا هم حواس‌شان بود و وقتی دیدند میرشکاک توجهی نمی‌کند با صدای بلند فرمودند: «آقای میرشکاک! شما تشریف بیاورید جلو بنشینید».

Page Generated in 0/0052 sec