printlogo


کد خبر: 238338تاریخ: 1400/6/30 00:00
اخبار

٢٠ هزار تماس روزانه با اورژانس
رئیس اورژانس کشور از ٢٠ هزار تماس روزانه با اورژانس خبر داد و گفت: از این تعداد تماس ١٠ درصد مزاحمان تلفنی هستند. دکتر پیمان صابریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعداد تماس‌های روزانه با اورژانس و مزاحمت‌های تلفنی اظهار کرد: روزانه حدود ١٨ تا ٢٠ هزار تماس با اورژانس گرفته می‌شود که از تعداد کل تماس‌ها ٣٠ تا ۵٠ درصد مرتبط با ویروس کروناست. وی در ادامه با اشاره به اینکه از تعداد کل تماس‌ها حدود ۵۰۰۰ تماس منجر به انجام مأموریت می‌شود، گفت: از ۵۰۰۰ تماس حدود ٨٠٠ تا ٩٠٠ مأموریت موجب انتقال افراد به بیمارستان می‌شود و این تعداد کل مأموریت‌ها است. صابریان درباره تعداد مزاحمان تلفنی اورژانس نیز اظهار کرد: حدود ١٠ تا ٢٠ درصد تماس‌ها معمولا مزاحمان تلفنی هستند که اکثرا افراد ثابتی هستند. وی ادامه داد: بسیاری از این افراد واقعا بیماری دارند و به همین دلیل نمی‌توان نسبت به تماس آنها بی‌توجه بود. در بسیاری موارد هم که تماس گرفته شده این مزاحمان واقعا نیاز به کمک داشتند. صابریان گفت: مزاحمت‌هایی که برای اورژانس ایجاد می‌شود متفاوت است، بعضی آدرس اشتباه می‌دهند و برخی هم توهین می‌کنند و ناسزا می‌گویند. 
***
مأموران منابع طبیعی ضابطان خاص دادگستری می‌شوند
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ماموران منابع‌ طبیعی بر اساس ماده ۵۴ قانون حفاظت و بهره‌برداری، در ردیف ضابط خاص دادگستری محسوب می‌شوند و هر گونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی را می‌توانند با نظر دادستان متوقف و نسبت به تشکیل پرونده و معرفی فرد خاطی اقدام کنند. اصغر احمدی گفت: ماموران منابع‌ طبیعی به عنوان ضابط دادگستری، برای دریافت کارت نخست باید آموزش‌های لازم را زیر نظر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فرا بگیرند و پس از گذراندن دوره آموزشی، کد ویژه دریافت کنند. وی افزود: کارت برای ماموران منابع‌ طبیعی با امضای بالاترین مقام و مسؤول در منابع ‌طبیعی صادر می‌شود و منقوش به آرم سازمان و شناسه قوه ‌قضائیه است. احمدی از جمله ویژگی‌های یک ضابط منابع طبیعی در دادگستری را توانمندی در تنظیم گزارش موثق به دور از هر گونه اغراض شخصی یا منفعت خصوصی برشمرد و گفت: برای کسانی که وثاقت آنها احراز و در دوره آموزشی نمره قبولی کسب کنند، شناسه اختصاصی و سپس کارت ضابط دادگستری صادر می‌شود. 
***
انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان در مهر و بازگشایی مدارس از آبان
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان، آخرین تصمیمات برای بازگشایی حضوری مدارس را تشریح کرد. محمد محسن‌بیگی اظهار کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان از ۲۸ شهریورماه در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است و طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته، مقرر شد واکسیناسیون از مقاطع سنی بالاتر یعنی از پایه دوازدهم آغاز و بتدریج به سایر مقاطع تحصیلی تسری یابد. وی افزود: البته دانش‌آموزان استثنایی نیز جزو همین گروه و در اولویت خواهند بود. وی با اشاره به اینکه با واکسیناسیون معلمان و پس از آن واکسیناسیون دانش‌آموزان، زمینه خوبی برای بازگشایی مدارس فراهم خواهد شد، گفت: واکسیناسیون عمومی بویژه در این ۲ گروه از حجم نگرانی خانواده‌ها برای حضور فرزندشان در مدرسه می‌کاهد. محسن‌بیگی در پاسخ به اینکه آیا با شروع واکسیناسیون، زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس در مناطق مختلف تغییر خواهد کرد؟ گفت: خیر؛ جدا از بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان، قرار بود بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای بازگشایی مدارس، آموزش در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها به صورت غیرحضوری شروع شود. بنابراین بنایی برای بازگشایی حضوری مدارس در شهرهای بزرگ، مراکز استان‌ها و مدارس پرتراکم در مهرماه نداشتیم و برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان تاثیری در این روند ندارد. ضمن آنکه تزریق واکسن و ایجاد ایمنی در دانش‌آموزان نیز چند هفته به طول می‌انجامد. وی ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغی، بازگشایی مدارس به صورت حضوری در روستاها، مناطق عشایری با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز از مهرماه امکان‌پذیر است و عملیاتی می‌شود. مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه در مهرماه واکسیناسیون انجام و نسبت به بازگشایی تدریجی مدارس از اوایل یا اواسط آبان ماه اقدام می‌شود، اظهار کرد: ذکر این توصیه ضروری است که حتی در صورت واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی خواهد بود. 
***
پلمب ۹ قهوه‌خانه و سفره‌خانه
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت از پلمب ۹ قهوه‌خانه و سفره‌خانه متخلف خبر داد. سرهنگ نادر مرادی، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت در گفت‌وگو با فارس از پلمب 9 قهوه‌خانه و سفره‌خانه متخلف خبر داد. سرهنگ مرادی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح ارتقای امنیت عمومی و جلوگیری از بروز تخلفات صنفی و شیوع ویروس منحوس کرونا، تیم‌هایی از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پایتخت به همراه تمام پایگاه‌های دهگانه پلیس امنیت عمومی، کنترل و نظارت بر صنوف را با جدیت و با به کارگیری تمام توان و استعداد موجود در دستور کار خود قرار داده و از تعدادی سفره‌خانه‌های سنتی و قهوه‌خانه‌های سطح شهر تهران بازدید انجام دادند. رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت تصریح کرد: در این طرح نظارتی، مأموران به 9 قهوه‌خانه مشکوک شدند که در بازدید صورت‌گرفته، دریافتند متصدی سفره‌خانه با بستن درهای ورودی و خروجی صنف خود بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن استعمال قلیان، این محل را به پاتوقی برای افراد مجرم و انجام برخی رفتارهای هنجارشکن تبدیل کرده که با هماهنگی قضایی، واحد‌های صنفی مذکور به علت تخلفات صنفی پلمب شدند. وی با اشاره به اینکه متصدیان این واحدهای صنفی برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا از طریق سامانه 110 آن را با پلیس در میان بگذارند. 

Page Generated in 0/0048 sec