printlogo


کد خبر: 238347تاریخ: 1400/6/30 00:00
اخبار

شاخص بورس به مدار رشد بازگشت
شاخص کل بازار بورس دیروز با 7 هزار و ۲۷۹ واحد افزایش در جایگاه یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت. در معاملات دیروز بیش از ۶ میلیارد و ۲۵۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یکهزار و ۵۹۶ واحد افزایش به ۴۳۲ هزار و ۶۱۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یکهزار و 7 واحد رشد به ۲۷۲ هزار و ۹۷۸ واحد رسید. از سویی شاخص بازار اول نیز 5 هزار و ۶۸۸ واحد و شاخص بازار دوم ۱۳‌هزار و ۵۵۶ واحد افزایش داشتند. 
***
مالکان خانه‌های خالی از دی‌ماه منتظر برگه‌های مالیاتی باشند
رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: دی‌ماه امسال نخستین سری برگه تشخیص مالیاتی را برای مالکان خانه‌های خالی ارسال خواهیم کرد. امیدعلی پارسا در واکنش به برخی انتقادات درباره عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی توسط این سازمان گفت: تشخیص خانه‌های خالی برای اخذ مالیات با وزارت راه‌و‌شهرسازی است و آنها این اطلاعات را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار می‌دهند تا مالیات لازم دریافت شود. وی ادامه داد: طبق قانون مالیات بر خانه‌های خالی، باید 120 روز یا 4 ماه یک خانه خالی مانده باشد، بنابراین خانه‌هایی که از ابتدای سال جاری تا مردادماه خالی مانده باشند، مشمول این قانون می‌شوند و اطلاعات آنها را وزارت راه‌و‌شهرسازی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهد و ما دی‌ماه امسال نخستین سری برگه تشخیص مالیاتی را برای مالکان خانه‌های خالی ارسال خواهیم کرد. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی در انتظار اطلاعات لازم درباره اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی از سوی وزارت راه‌و‌شهرسازی است. 
***
عدم عرضه بلیت به نرخ مصوب توسط ایرلاین‌ها
کمتر از یک هفته به اربعین باقی مانده اما عرضه بلیت به نرخ مصوب توسط ایرلاین‌ها انجام نمی‌شود و زائران سرگردان میان آژانس‌های مسافری به دنبال خرید بلیت هستند. به گزارش مهر، بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حج و زیارت، طبق توافق با شرکت‌های هواپیمایی قرار بود بازه زمانی پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه و زمان فروش بلیت پروازهای اربعین از ۲۶ شهریورماه باشد. نرخ فروش نیز برای پروازهای رفت و برگشت از تهران به نجف ۵ میلیون و یکطرفه 2/3 میلیون تومان تعیین شده است. با این حال ۲ روز از آغاز این بازه زمانی گذشته و خبری از فروش بلیت پروازهای اربعین نه در آژانس‌های هواپیمایی، نه در وبسایت‌های رسمی ایرلاین‌ها و نه در وب‌سایت‌های فروش بلیت هواپیما نیست. حتی ۳ شرکت هواپیمایی که برای روزهای جاری اقدام به فروش یکطرفه بلیت تهران- نجف با نرخ 2/3 میلیون تومان کرده بودند، در حال حاضر از فروش بلیت خودداری می‌کنند. تنها چند ایرلاین خارجی فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت‌های ۹ تا ۲۰ میلیون تومانی را دارند که خرید آن از استطاعت بسیاری از زائران اربعین خارج است. سیاوش امیرمکری، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری درباره مساله فروش بلیت‌های ۵ میلیونی گفته است: در یکی- دو روز گذشته گزارش‌هایی به ما رسیده است که بعضی مراکز فروش بلیت هواپیما صرفا بلیت یکطرفه برای سفر به عراق عرضه کرده‌اند که این خلاف توافق حاصل شده و مقررات است. سازمان هواپیمایی کشوری در حال حاضر پیگیر رفع این مشکل است که بلیت دوطرفه به متقاضیان ارائه شود و خرید بلیت یکطرفه اختیاری باشد. این اظهارنظر سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری تا حدودی می‌تواند به معنی پذیرش بی‌مسؤولیتی ایرلاین‌ها و تلاش آنها برای افزایش درآمد از محل پروازهای اربعین از سوی دستگاه سیاست‌گذار در صنعت هوانوردی باشد. 
***
نوسان سکه در کانال ۱۱ میلیون تومان
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار تهران با افزایش ۶۰ هزار تومانی نسبت به روز پیش از آن به رقم ۱۱ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان رسید. همچنین دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. بر این اساس نیم‌سکه بهار آزادی نیز 5 میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه 3‌میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد. 
علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۲۱ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز 4 میلیون و ۸۵۸ هزار تومان شد. 
همچنین انس جهانی طلا نیز یکهزار و ۷۵۳ دلار و ۷۲ سنت قیمت خورد که در مقایسه با روز شنبه یک دلار و ۲۹ سنت کاهش داشت. 

Page Generated in 0/0111 sec