printlogo


کد خبر: 238353تاریخ: 1400/6/30 00:00
اخبار

تعرض به منافع ایران با پاسخی قاطع مواجه می‌شود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسؤولان رژیم صهیونیستی هر از گاهی تهدیداتی را مطرح می‌کنند اما خودشان بخوبی می‌دانند هرگونه تعرض به سرزمین و منافع جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع ایران روبه‌رو خواهد
 شد. 
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه تنها اتکا به خداوند متعال دارد و با وجود توانمندی‌های بسیار، نیازمند آینده‌پژوهی‌ها و کمک به ساماندهی‌های امور راهبردی کشور است. وی با بیان اینکه حادثه افغانستان باید درس عبرتی برای کشورهای منطقه باشد، عنوان کرد: عده‌ای فکر می‌کنند با اتکا به قدرت آمریکا و تشکیل حکومتی وابسته و بدون اتکا به ملت و بدون توجه به رویکردهای درون منطقه می‌توانند شاهد ثبات و آرامش باشند اما افغانستان نمونه روشنی است از سرانجامِ دولت وابسته‌ای که بدون اتکا به مردمش، با اعتماد به آمریکا و با پشت کردن به تمام همکاری‌ها و رویکردهای منطقه‌ای و همسایگان به این روز افتاد که ارتش و حاکمیتش را طی 11ـ 10 روز از دست داد. سردار باقری سپس با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: سردمداران رژیم صهیونیستی با غصب سرزمین فلسطین و اتکا به قدرت آمریکا، فکر می‌کردند می‌توانند در مسیر رو به رشد و قدرت‌گیری بیشتر حرکت کنند و دل خود را به ارتباط با چند کشور حقیر و مزدور در منطقه خوش کرده بودند اما حوادث افغانستان و سایر حوادث در محور مقاومت و شکست‌های پی‌در‌پی این رژیم کودک‌کش، نشان‌دهنده این است که آینده خوشی در انتظار این رژیم نیست. 
***
برای دستیابی به فناوری‌های جدید منتظر کسی نمی‌مانیم
 فرمانده‌کل سپاه پاسداران گفت:‌ ما یاد گرفتیم که دشمن راه غلبه بر خود را به ما یاد نمی‌دهد، لذا حل تمام مشکلات درون باورهای ما است و این یک فرهنگ و اعتقاد است. سرلشکر حسین سلامی در مراسم رونمایی از تجهیزات راهبردی چک و خنثی‌سازی بمب سپاه طی سخنانی اظهار داشت: این تاریخ چهل‌و‌چند ساله انقلاب درس‌های بزرگ و جاودانه‌ای را به همه ما آموخته است. فرمانده ‌کل سپاه افزود: ما از میان این فرازهای سخت و بحران‌های بزرگ، به واقعیت‌های ارزشمندی دست یافته‌ایم. این حوادث به ما یاد داده است هر موفقیتی در میدان محصول یک همت بلند و یک اراده مستحکم و یک ایمان قوی در ذهن جامعه ما است. 
سردار سلامی ادامه داد: هر بن‌بستی در عالم واقعیت محصول یک بن‌بست ذهنی درون انسان‌ها و جوامع است. ما میان این مشکلات و فشارها اگر تسلیم می‌شدیم واقعا نمی‌توانستیم و مجبور می‌شدیم تسلیم اراده دشمن شویم و در نقشه ذهنی او‌ عمل کنیم. وی گفت: امامان بزرگ انقلاب ما به ما توانستن و همت و اعتماد به نفس را یاد دادند و ما به ‌برکت شهیدان دوران پرشکوه انقلاب‌مان از پیروزی انقلاب با عظمت تا امروز، نتایج درس‌های انقلاب را دیدیم و فهمیدیم می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم. 
سردار سلامی ادامه داد: ما یاد گرفتیم دشمن راه غلبه بر خود را به ما یاد نمی‌دهد، لذا حل تمام مشکلات درون باورهای ماست و این یک فرهنگ و اعتقاد است. دشمن هرگز فناوری‌های جدید را به کسی نمی‌دهد اما ما منتظر دشمن نمی‌مانیم. وی در پایان گفت: هیچ گامی نیست که انسان با شکل دادن آن در ذهنش نتواند بردارد و اسلام ذهن‌ها را برای پیمودن قله‌های رفیع آماده می‌کند. 
***
توضیحات جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) درباره حملات اخیر به مواضع گروهک‌های تروریستی
انهدام 4 مقر ضدانقلاب در کردستان عراق
یک روز پس از اظهارات قاطع و تهدیدآمیز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر ادامه حملات سپاه پاسداران به مواضع گروهک‌های تروریستی فعال در اقلیم کردستان عراق، جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه از انهدام 4 مقر گروهک‌های ضدانقلاب در حملات اخیر خبر داد. 
سردار مجید ارجمندفر پیش از ظهر روز گذشته ‌در جمع خبرنگاران در تشریح عملیات اخیر سپاه علیه اهدافی در مرزهای ‌شمال‌غرب ایران اظهار داشت: ‌گروهک‌های ضد انقلاب از سوی‌ مجموعه اطلاعاتی کشورهای معاند و بیگانه و حتی برخی کشورهای عربی در شمال عراق ساماندهی شده‌اند. 
وی گفت: هدف این کشورها از استقرار ‌گروهک‌های ضد انقلاب در مناطق شمال‌غرب ایران استفاده از اهداف خود و ایجاد مانع در مسیر جمهوری اسلامی ایران است. ‌این گروهک‌های ضد انقلاب با فاصله کمی در جدار مرز ایران مستقر شده بودند که در این زمینه هشدارهای لازم را دادیم. 
جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه با اشاره به هشدار ایران به دولت عراق و مسؤولان و مدیران در شمال این کشور تصریح کرد: ‌ما‌ ‌تذکر داده بودیم که اگر کوچک‌ترین خطایی از این گروهک‌های معاند دیده شود پاسخ سختی دریافت خواهند کرد که این امر سبب متلاشی شدن 4 مقر این گروهک‌های ضدانقلاب شد‌. ارجمندفر با هشدار شدید به گروهک‌های تروریستی خاطرنشان کرد: باید این گروهک‌ها تکلیف خود را ‌مشخص کنند، چرا که ما گفته‌ایم که آنها هر کجا باشند در هر خاک و نقطه‌ای به عنوان خاک دشمن محسوب می‌شود و ما بر خود وظیفه می‌دانیم که علیه آنها عملیات انجام دهیم و این امر را در برخورد اخیر ثابت کردیم؛ یعنی همه مواضع و مراکز فرماندهی و زاغه مهماتی که داشتند را مورد هدف قرار دادیم‌. 

Page Generated in 0/0058 sec