printlogo


کد خبر: 238379تاریخ: 1400/6/31 00:00
اخبار

آغاز فعالیت آموزشی مدارس از سوم مهر
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش از آغاز سال تحصیلی در دوره ابتدایی با جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در اول مهر خبر داد. رضوان حکیم‌زاده درباره تمهیدات در نظر گرفته شده بین ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش‌و‌پرورش و سایر نهادهای اجرایی دولت درباره بازگشایی مدارس، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید در دوره ابتدایی با «جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها» در اول مهر خواهد بود و آغاز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی، از سوم مهر است و مدارس بنا بر شرایط مناطق خود آموزش‌ها را به صورت حضوری یا ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهند داشت. وی با اشاره به اینکه بازگشایی به شکل تدریجی اتفاق خواهد افتاد، افزود: مدارس در مناطق عشایری و روستایی کم‌‌جمعیت به علت دسترسی نداشتن به ابزار هوشمند و زیرساخت‌های فناوری، سال گذشته به شکل حضوری بوده و در سال جدید نیز در اولویت بازگشایی حضوری هستند. حکیم‌زاده از به‌روز‌رسانی و استفاده از قابلیت‌های جدید در شبکه شاد برای سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت: امیدوارم با توجه به ارتقاهای صورت گرفته در این شبکه و تغییرات خوبی که در ساخت محتواهای آموزشی ایجاد شده است، بتوانیم شرایطی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم که تا اندازه‌ای خلأ ناشی از عدم حضور دانش‌آموزان در کلاس درس را جبران کنیم. 
***
تحویل 6 میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت تاکنون
مدیر پروژه تولید واکسن «کوو ایران برکت» گفت: مجموع واکسن‌ ایرانی کرونای تحویل داده شده از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به وزارت بهداشت به ۶ میلیون دوز رسید. حسن جلیلی افزود: تا امروز قریب به ۶ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا را جهت تزریق عمومی تحویل وزارت بهداشت داده‌ایم. از ۲۵ خرداد و پس از صدور مجوز تزریق عمومی واکسن «کوو ایران برکت» توسط وزارت بهداشت، سرعت تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا را افزایش دادیم و تاکنون ۱۴ میلیون دوز واکسن درکارخانه شفافارمد تولید و روانه بخش کنترل کیفیت شده که در این مرحله ۱۶ تا ۲۰ روز بررسی کیفیت واکسن‌ها به زمان نیاز دارد و پس از تأیید کیفیت تحویل وزارت بهداشت می‌شود. مدیرعامل کارخانه شفافارمد خاطرنشان کرد: خطوط یک و دوی کارخانه شفافارمد در شهرک دارویی برکت هم‌اکنون فعال و در حال تولید واکسن کرونا هستند و بزودی خبرهای بسیار خوبی برای مردم در زمینه واکسن برکت و دستاورد بزرگ دانشمندان ایرانی خواهیم داشت. 
***
انتصاب جدید در شهرداری تهران
با حکم شهردار تهران، «سجاد محمدعلی‌نژاد» به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه شهردار تهران منصوب شد. در پرونده کاری وی می‌توان به ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم و معاونت اداری و مالی این دانشگاه در سال 99 اشاره کرد. وی در مدت حضور خود در این معاونت توانست افزایش 400 درصدی درآمد اختصاصی دانشگاه، ساخت 10000 مترمربع فضای جدید آموزشی رفاهی و رشد 1000 درصدی قراردادهای پژوهش با صنعت را رقم بزند. همچنین سجاد محمدعلی‌نژاد در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با راه‌اندازی دبیرخانه برنامه‌های علمی دانشگاه و ایجاد 15 برنامه علمی در راستای ایجاد دانشگاه حل مساله، زمینه‌ساز ایجاد تحول در دانشگاه آزاد اسلامی شد. 
***
توزیع غذای گرم و بسته‌های غذایی بین نیازمندان
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توزیع ۲۵ میلیون پرس غذا و یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته غذایی میان نیازمندان از ابتدای ماه محرم تاکنون خبر داد. عسکریان در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین موکب و خوان احسان حسینی که به نیابت از شهدای واقعه کربلا برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر بزرگ‌ترین شبکه خیر و احسان در سطح کشور شکل گرفته و در حال حرکت است، گفت: اکنون بیش از ۸۰۰۰ مرکز نیکوکاری که خیر و احسان را به جای‌جای نقاط کشور می‌برند در کشور شکل گرفته و در حال فعالیت است. وی با اشاره به اینکه در ایران همدل ۲۱ میلیون پرس غذا و بیش از 5/2 میلیون بسته غذایی میان محرومان توزیع شد، اظهار کرد: مردم بیش از 1200 میلیارد تومان کمک کردند. در عید قربان ۶ میلیون و ۶۰۰ پرس غذا سرو و بیش از ۶۰۰ هزار بسته غذایی توزیع شد. عسکریان با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون از توزیع ۲۵ میلیون پرس غذا و یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته غذایی عبور کردیم، اظهار کرد: در مجموع بیش از ۵۰ میلیون پرس غذا و بیش از ۵ تا ۶ میلیون بسته غذایی توزیع شده است. 
***
اعزام ۳۰۰ نیروی خدماتی شهرداری تهران به عراق برای اربعین
مدیر‌عامل سازمان مدیریت پسماند از اعزام ۳۰۰ نفر از نیروهای معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور- دیروز- به شهرهای مقدس نجف اشرف و کربلای معلی خبر داد. صدرالدین علیپور با اعلام این مطلب گفت: طی جلسه‌ای در معاونت خدمات شهری شهرداری تهران تصمیم بر این شد که در مجموع ۱۰۰ نفر در شهر نجف و ۲۰۰ نفر از نیروهای داوطلب خدمات شهری در کربلا مستقر شوند. او افزود: این نیروها از سازمان‌های مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، بهشت‌زهرا(س) و شرکت«شهر سالم» هستند و قرار است در هر کدام از این شهرها یک تیم آتش‌نشانی و یک تیم پزشکی شهر سالم مستقر شوند. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به مسؤولیت تیم اعزامی به مراسم اربعین حسینی گفت: امسال تنها موضوع پاکسازی و نظافت در دستور کار کمیته خدمات شهری اربعین قرار دارد. علیپور تاکید کرد: همچنین افرادی که به کربلا و نجف اعزام می‌شوند باید ۲ دوز واکسن را‌ زده باشند و آزمایش پی‌سی‌آر هم داشته باشند. 

Page Generated in 0/0167 sec