printlogo


کد خبر: 238391تاریخ: 1400/6/31 00:00
رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه سفر خود به اتریش با مدیرکل آژانس و رئیس شرکت دولتی روس‌اتم دیدار کرد
اسلامی: آمریکا باید همه تحریم‌ها را بردارد

گروه سیاسی: رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن گفت آمریکا در اجرای وظایف و تعهداتی که در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) با آن موافقت کرده بود، کوتاهی کرده است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، طبق روایت این شبکه محمد اسلامی افزود: آمریکا باید همه تحریم‌های خود را برداشته و به سرعت به توافق بازگردد. وی افزود: ایران گام به گام و مطابق اقدامات آمریکا اقدام خواهد کرد. اسلامی پیش از این در گفت‌وگویی با خبرنگاران با اشاره به آرم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: واژه‌ای که در این آرم به کار رفته، اتم برای پیشرفت است و اینگونه نیست که بتوانند با رفتار دوگانه و سیاسی کشورها را از دستیابی به فناوری پیشرفته محروم کنند.
همچنین معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی که به منظور شرکت در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، پایتخت اتریش به سر می‌برد، دوشنبه با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و «الکسی لیخاچیوف» رئیس شرکت دولتی روس‌اتم به‌ صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مسائل فنی، نحوه تعاملات و همکاری‌های آتی بر اساس قوانین و مقررات گفت‌وگو کرد. 
اسلامی درباره دیدارش با رافائل گروسی گفت: ملاقات با مدیرکل آژانس در امتداد و پیرو بازدید وی و مذاکرات و گفت‌وگو‌های تهران بود. ما با ایشان توافق کردیم باید شرایط کنونی را به عنوان یک نقطه عطف در روابط آژانس و ایران به گونه‌ای پایه‌گذاری و تعریف کنیم که مملو از حسن‌نیت باشد. همچنین مسائل فنی ما و تکالیفی که آژانس دارد به گونه‌ای به کار گرفته شود که ما بتوانیم برنامه هسته‌ای کشور را گسترش بدهیم. 
رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای نداریم، خاطرنشان کرد: باید با رفتار حرفه‌ای و فنی و به دور از نفوذهای سیاسی، روابط ایران و آژانس مبتنی بر قوانین و مقررات تسهیل و تسریع شود. 
 
* دیدار با رئیس شرکت دولتی روس‌اتم
معاون رئیس‌جمهور در ادامه دیدارهای خود در وین با هیأت روس به ریاست «الکسی لیخاچیوف» رئیس شرکت دولتی روس‌اتم دیدار کرد و درباره ادامه همکاری فی‌مابین بحث و تبادل‌نظر شد. 
اسلامی همچنین دیدارش با رئیس شرکت دولتی روس‌اتم را خوب، سازنده و دوستانه خواند و افزود: تولید برق هسته‌ای برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است. در سفری که در آینده به مسکو خواهم داشت، درباره نحوه تعامل و سرعت بخشیدن به پیشرفت واحدهای جدید نیروگاه بوشهر صحبت خواهم کرد و هماهنگی لازم انجام می‌شود.

Page Generated in 0/0068 sec