printlogo


کد خبر: 238395تاریخ: 1400/6/31 00:00
اخبار

علیپور: AFC با سیاسی‌بازی پول ما را نمی‌دهد
عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس می‌گوید سیاست‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال این تیم سیاسی‌بازی است. محمد علیپور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: الان نزدیک به 3 میلیون دلار پاداش آسیایی ‌طلب داریم که به خاطر تحریم‌های ظالمانه به ما نداده‌اند. در فوتبال شعار می‌دهند فوتبال سیاسی نیست اما اینگونه مواقع AFC سیاسی‌بازی می‌کند. وقتی تیمی در کوران مسابقات شرکت می‌کند و پاداشی برنده می‌شود، چرا نباید پاداش‌ آن را بدهند؟ این نشان می‌دهد کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از سیاست پیروی می‌کند. اگر تیمی برنده پاداش شده، باید پاداش آن را بدهند، نه اینکه با سیاسی‌کاری پول را پرداخت نکنند. اگر نمی‌خواهید پول بدهید، پس همان اول بگویید ما پولی پرداخت نخواهیم کرد. ممکن است برخی باشگاه‌ها اوضاع مالی خوبی داشته باشند و روی پاداش‌های آسیایی حساب نکنند اما برخی باشگاه‌ها روی این پول حساب می‌کنند. او تصریح کرد: امیدوارم AFC از این سبک کاری که سیاست را در فوتبال دخیل کرده دست بردارد و به دنبال این باشد مشکلات باشگاه‌ها را حل کند. جالب است آنها پول ما را نمی‌دهند و ما را جریمه هم می‌کنند. AFC درست شده که صرفا قوانین یکطرفه را اجرایی کند. یعنی می‌خواهم بگویم برای باشگاه‌ها اگر اتفاقی هم رخ دهد، برای کنفدراسیون فوتبال آسیا اهمیتی ندارد. فوتبال ما در آسیا آقایی می‌کند اما جای تأسف دارد که در حوزه مدیریتی تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نیستیم. باید در فیفا و AFC افرادی را داشته باشیم که اجازه ندهند حق ما را بخورند. با این حال تیم‌های ایرانی با وجود مظلومیتی که دارند، می‌روند و در زمین نتیجه می‌گیرند. بهتر است وقتی می‌گویید سیاست با ورزش همخوانی ندارد، پس حداقل این بند را از اساسنامه خودتان حذف کنید و بگویید ما پیرو سیاست‌های دنیا هستیم. 
***
اعزام به بازی‌های داخل سالن آسیا کیفی شد
حضور کاروان ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا به صورت کیفی خواهد بود و اعزام رشته‌های تیمی نیز بررسی بیشتری می‌شود. به گزارش کمیته ملی المپیک، نخستین نشست ششمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی که ۱۹ تا ۲۹ اسفند در تایلند برگزار می‌شود، با حضور رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاوس سعیدی دبیرکل، اصغر رحیمی مشاور رئیس، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان و فرید فتاحیان مدیر امور بین‌الملل کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این نشست ابتدا مقرر شد سیاست‌ قطعی در اعزام تیم‌ها متناسب با فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار قهرمانان المپیکی و پاراالمپیکی، مبنی بر اعزام کاروان کیفی و مدال‌آوری باشد. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی تلاش شود با صرفه‌جویی حداکثری اعزام‌ها انجام و درباره اعزام رشته‌های تیمی نیز بررسی و کارشناسی بیشتری شود. 
در ادامه این نشست بر تلاش برای تقویت حضور بانوان تاکید و مقرر شد به منظور تهیه بلیت برای حضور در بازی‌ها خطوط هوایی مختلف بررسی شود و مناسب‌ترین پرواز از لحاظ زمانی و قیمت مناسب مدنظر قرار گیرد. همچنین صالحی‌امیری در این نشست تاکید کرد: جلسات ستاد بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی تایلند با حضور اعضا هر ۱۵ روز یک بار برگزار شود. 
***
احکام کمیته اخلاق برای مدافع سابق پرسپولیس و هافبک استقلال
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، حکم خود را درباره مدافع سابق پرسپولیس و هافبک استقلال صادر کرد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، فرشید اسماعیلی، بازیکن تیم استقلال تهران از سوی کمیته اخلاق به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. ضمنا ادامه فعالیت این بازیکن پس از اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین به دلیل تخلفات محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس، وی به ۲ جلسه محرومیت تعلیقی به مدت ۲ سال و پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. ضمنا ادامه فعالیت این بازیکن پس از اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال امکان‌پذیر خواهد بود. 
***
اینیستا: ژاوی باید جانشین کومان شود
رونالد کومان در آستانه اخراج از بارسلونا قرار گرفته و به گفته رسانه‌های اسپانیایی پس از بازی با کادیز در پنجشنبه‌شب از سمت خود برکنار خواهد شد. حال آندرس اینیستا معتقد است سرمربی السد قطر باید سرمربی آینده آبی‌واناری‌ها شود. اینیستا گفت: به نظرم ژاوی آماده است جانشین کومان شود. چقدر جذاب خواهد شد او روی نیمکت بارسلونا بنشیند. ژاوی در این سال‌ها خوب آموزش دیده تا مربی بزرگی شود و به نظرم اکنون این اعتماد به نفس را دارد که بتواند مربی آبی‌و‌اناری‌ها لقب گیرد. 

Page Generated in 0/0068 sec