printlogo


کد خبر: 238404تاریخ: 1400/6/31 00:00
تعداد کل قربانیان 117905 نفر
379
طی 24 ساعت ۳۷۹ نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند

آمار جان‌باختگان ناشی از بیماری «کووید-19» همچنان بالای 300 نفر در روز گزارش می‌شود. روابط عمومی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۵۶۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در همین بازه زمانی ۳۷۹ بیمار جان خود را از دست دادند. بر این اساس از ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه۳۰ شهریور و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۵۶۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۵۸۱ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، ۳۷۹ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱۷ هزار و ۹۰۵ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۲۲۳ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. از سویی ۶ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۳۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۴۸ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. بر اساس این گزارش در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. 
 
* ۴۵ میلیون و ۷۷۵ هزار دوز واکسن در کشور تزریق شد
مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۴۵ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۳۶ دوز رسید. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: تاکنون ۳۱ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۴۸۵ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. بر اساس همین گزارش، ۱۴ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۸۵۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۴۵ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۳۶ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز گذشته یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۸۸ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. 
 
* اعلام آمار تفکیکی واکسیناسیون کرونا
آمار واکسیناسیون تجمیعی کرونا از ابتدا تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ اعلام شد. بنابر اعلام وزارت بهداشت، آمار واکسیناسیون کرونا به شرح زیر است:
اسپوتنیک نوبت اول: ۴۵۸۰۸۶
اسپوتنیک نوبت دوم: ۳۶۸۷۶۹
سینوفارم نوبت اول: ۲۳۷۷۳۲۸۵
سینوفارم نوبت دوم: ۱۰۹۱۰۶۶۴
بهارات نوبت اول: ۵۹۳۸۹
بهارات نوبت دوم: ۵۴۲۱۸
آسترازنکا نوبت اول: ۴۲۰۳۹۶۸
آسترازنکا نوبت دوم: ۱۵۹۲۴۶۴
برکت نوبت اول: ۲۸۶۳۷۵۷
برکت نوبت دوم: ۱۴۹۰۷۳۶
مجموع نوبت اول: ۳۱۳۵۸۴۸۵
مجموع نوبت دوم: ۱۴۴۱۶۸۵۱
کل واکسن تزریق‌شده: ۴۵۷۷۵۳۳۶ 
 
* تا کامل شدن واکسیناسیون سفر غیرضرور نروید
انجام سفرهای غیر‌ضرور تا پایان واکسیناسیون عمومی اقدامی نادرست و موجب شیوع دوباره ویروس کروناست. نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از مردم خواست تا واکسیناسیون همه افراد جامعه کامل شود، پروتکل‌ها را رعایت کنند و سفرهای غیر‌ضرور انجام ندهند. علی بابایی‌کارنامی بیان کرد: هر چند شاید مردم بر ما خرده بگیرند که وضع اقتصادی و مشکلات و گرفتاری‌هایی که داریم چه می‌شود اما توصیه جدی ما نمایندگان به مردم عزیز این است که ان‌شاءالله این مسائل با قول‌هایی که دولت جدید داده است، یکی بعد از دیگری حل می‌شود. نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با سرعت یافتن واکسیناسیون این روند رشد تصاعدی پیدا کرده است، گفت: این مساله جای تشکر از دولت دارد و از وزیر بهداشت و رئیس‌جمهور محترم تشکر ویژه داریم که برای مردم وقت گذاشتند و بین مردم هستند و مشکلات را رصد می‌کنند و خودشان پروتکل‌ها را تذکر می‌دهند. همچنین بحث تامین داروها، گمرک و... را رصد می‌کنند و هماهنگی‌ها را بخوبی انجام می‌دهند که این اقدامات جای قدردانی دارد. وی در توصیه به مردم برای عدم انجام سفرهای غیرضرور به استان‌های شمالی از جمله مازندران گفت: از مردم خواهش می‌کنیم سفرهای غیر‌ضرور نروند. 
 

Page Generated in 0/0065 sec