printlogo


کد خبر: 238563تاریخ: 1400/7/6 00:00
اخبار

«شادروان» به ایستگاه پایانی رسید
فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران با اعلام کامل اسامی بازیگران به پایان فیلمبرداری رسید. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، با پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «شادروان»، دومین فیلم سینمایی حسین نمازی به تهیه‌کنندگی عباس نادران، نخستین عکس از این فیلم منتشر شد. همزمان با اتمام کار فیلمبرداری، ترکیب کامل بازیگران این فیلم سینمایی معرفی شدند. علاوه بر سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و رویا تیموریان، چهره‌هایی چون رضا رویگری و بهرام ابراهیمی نیز در این اثر سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند. «شادروان» روایتی از یک ملودرام اجتماعی در بستر خانواده‌ای حاشیه‌نشین است. نخستین نمایش این فیلم سینمایی در چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر خواهد بود. 
***
افتتاح نمایشگاه «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی»
دبیر هنری سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی در افتتاحیه نمایشگاه آثار برگزیده این رویداد از کیفیت بالای آثار خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی حاجی‌محمدی فریمانی، دبیر هنری سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی درباره برپایی نمایشگاه این رویداد گفت: «نگارخانه‌ ابوالفضل عالی» و گالری‌های شماره یک و دو «خانه عکاسان»، از امروز (روز شنبه سوم مهرماه) میزبان آثار برگزیده «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» است. این آثار فاخر در ۴ بخش «عکس»، «پوستر»، «نقاشی‌خط» و «تصویرسازی» به نمایش عمومی گذاشته شده‌اند. فریمانی ادامه داد: این آثار فاخر، بعد از ارزیابی دقیق هنری و محتوایی، از بین ۲۰۰۰ اثر خلق شده توسط هنرمندان عرصه تجسمی انتخاب شده‌اند. داوری و انتخاب این آثار را ۱۲ نفر از اساتید صاحب‌نام حوزه‌های عکس، پوستر، نقاشی‌خط و تصویرسازی بر عهده داشته‌اند. نمایشگاه آثار برگزیده «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» تا ۱۳ مهرماه در «نگارخانه‌ ابوالفضل عالی» و گالری‌های شماره یک و دو «خانه عکاسان» به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ همه روزه به جز روزهای تعطیل میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 
***
«سیامک اطلسی» درگذشت
 «سیامک اطلسی» بازیگر و دوبلور پیشکسوت جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، شهراد بانکی دوبلور و مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در گفت‌و‌‌گو با فارس گفت: «سیامک اطلسی» بازیگر و دوبلور پیشکسوت یکشنبه 4 مهرماه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. وی ادامه داد: زنده‌یاد اطلسی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا 2 هفته در بیمارستان بستری بود و در نهایت درگذشت. زنده‌یاد اطلسی متولد سال ۱۳۱۵ در شهر ارومیه بود و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۳ با دوبله فیلم‌ها آغاز کرد و آخرین نقش‌آفرینی او مربوط به حضور در سریال سلمان فارسی بود. صدای گرم او در دوبله فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و همچنین بازی‌اش در سریال‌های «مختارنامه» و «پدر سالار» همچنان در یادها مانده است. 
***
روایت تماشایی از بچه‌های جنوب شهر
بچه‌های محله هرندی تهران به مناسبت اربعین حسینی، عشق به امام حسین(ع) را در قالب نماهنگ «قهرمان بچگی» فریاد زدند. به گزارش «وطن‌امروز»، نماهنگ «قهرمان بچگی» همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی با همراهی گروه سرود «کانون محمدیه» محله هرندی تهران در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این نماهنگ نخستین اثر گروه سرودی است که تیرماه امسال با حمایت مرکز «مأوا» در محله هرندی تهران تشکیل شد. در این نماهنگ مهدی ده‌نمکی و امیرسهیل سرافرازی، آهنگساز؛ عارف افشار، کارگردان و مرکز موسیقی «مأوا» تهیه‌کننده هستند. 
***
مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس منصوب شد
«سیدمحمد حسینی» مدیرگروه فیلم و سریال بنیاد فرهنگی روایت فتح و مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس شد. به گزارش «وطن‌امروز»، با حکم سیدمحمدیاشار نادری رئیس این بنیاد، سید‌محمد حسینی به سمت مدیر گروه فیلم و سریال این بنیاد و مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس منصوب شد. رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح درباره این انتصاب گفت: در طول مدت یک سال گذشته با تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورزی و کمک خبرگان و نخبگان این حوزه، سند اعتلای بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه شد. نقشه‌ راه ۵ ساله فعالیت‌های روایت فتح و گروه‌ها و انجمن‌های تابعه آن با نگاه تحولی مبنای حرکت همه مدیران و بدنه بنیاد خواهد بود. 
***
واردات کاغذ آغاز می‌شود
معاون فرهنگی وزیر ارشاد اعلام کرد: ارز مصوب برای واردات کاغذ بزودی تخصیص می‌یابد و فرآیند واردات آغاز خواهد شد. به گزارش فارس، یاسر احمدوند تصریح کرد: با پیگیری وزیر ارشاد و مساعدت بانک مرکزی، ارزی که برای واردات کاغذ مصوب شده بود در اختیار قرار می‌گیرد و ان‌شاءالله بزودی واردات و توزیع کاغذ مورد نیاز ناشران اجرایی خواهد شد. احمدوند با بیان اینکه بخشی از کاغذ وارد شده که در گمرک مانده نیز در روزهای آینده ترخیص خواهد شد و وارد سامانه توزیع می‌شود، تاکید کرد: مقداری کاغذ هم که قبلا وارد شده بود و واردکننده از در اختیار گذاشتن آن امتناع می‌کرد با ورود دستگاه‌های مسؤول و ‌پیگیری‌های صورت گرفته بزودی در سامانه توزیع قرار خواهد گرفت. 

Page Generated in 0/0153 sec