printlogo


کد خبر: 238570تاریخ: 1400/7/6 00:00
مقاومت فلسطین هویت رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را فاش کرد
دومین ضربه به «شاباک» در مدت یک ماه

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک، در فاصله کمتر از یک ماه پس از معرفی رئیس جدیدش، دومین ضربه امنیتی مهلک را هم دریافت کرد؛ به طوری که سرنوشت این رئیس جدید که حالا هویتش هم فاش شده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. تارنمای «فلسطین» به نقل از یک منبع مطلع در مقاومت فلسطین برای نخستین‌بار اطلاعاتی دست‌اول درباره هویت رئیس جدید شاباک منتشر کرد. ماه گذشته بود که «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی، در حالی رئیس جدید شاباک را که باید جایگزین «نداف ارگمان»، رئیس قبلی می‌شد، معرفی کرد که این تغییر با نهایت مخفی‌کاری‌های ممکن برای مبهم نگه داشتن هویت رئیس جدید انجام و در رسانه‌های اسرائیلی صرفاً اعلام شد که حرف اول نام او «ر» است. به موجب قانون «سرویس امنیت عمومی» تا زمان تصویب تصدی رئیس جدید بر آن توسط کمیته انتصابات، نام این فرد محرمانه باقی می‌ماند. 
حال منابع مقاومت به رسانه افشاگر فلسطینی خبر داده‌اند که نام رئیس جدید شاباک «رونین بیریزوفسکی» است که از او به عنوان مرد عملیات‌های خطرناک و ویژه نام برده می‌شود. یک دشمن اسرائیلی که حالا مشخص شده تحت اشراف اطلاعاتی مقاومت قرار داشته و از این پس تحت پیگرد آن قرار خواهد گرفت. 
بر اساس گزارش تارنمای «فلسطین»، رونین بیریزوفسکی متولد 24 دسامبر 1965 است و در منطقه هود هشارون، خیابان عغنون، پلاک 6 زندگی می‌کند. او سابقه انجام عملیات‌های مختلف در نوار غزه، کرانه باختری و لبنان را دارد. بیریزوفسکی سال 2011 به عنوان رئیس بخش عملیات شاباک منصوب و در سال 2018 هم نایب‌رئیس سازمان امنیت عمومی شد. 
به رغم تمدید مدیریت «نداف ارگمان» تا ماه اکتبر سال بعد که برای دومین بار توسط «بنیامین نتانیاهو» صورت گرفته بود، بیریزوفسکی بلافاصله بعد از روی کار آمدن بنت، به عنوان جانشین ارگمان منصوب و آماده به دست گرفتن ریاست شاباک شد. 
رسانه‌های عبری از جمله «روتر نت» در واکنش به این افشاگری، خبر افشای نام رئیس شاباک را پیش از تصدی این مقام منتشر کردند. یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌وگویی با این تارنما، ضمن تایید ضمنی صحت اطلاعات منابع فلسطینی درباره رئیس جدید شاباک، تاکید کرد قانون، اجازه اعطای اطلاعات بیشتر را در این باره نمی‌دهد. 
در این گزارش‌ها آمده است در پی عملیات بامداد دوشنبه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، رسانه‌های فلسطینی نام و تصویر رئیس جدید سازمان امنیت عمومی اسرائیل را منتشر و روی تصویر وی واژه «تحت تعقیب» درج کردند. 
یک روزنامه عبری نیز اطلاعاتی از رئیس جدید شین‌بت منتشر کرد و نوشت که او رهبری عملیات ترور فرمانده ارشد شاخه نظامی حماس در سال ۲۰۱۲ را بر عهده داشته است. 
افشای هویت رئیس جدید شاباک را می‌توان دومین ضربه بزرگی دانست که از زمان انتصاب او به سرویس امنیت داخلی اسرائیل وارد شده است. ضربه نخست فرار تاریخی 6 مجاهد فلسطینی از زندان فوق امنیتی «جلبوع» در شمال سرزمین‌های اشغالی بود.

Page Generated in 0/0097 sec