printlogo


کد خبر: 238587تاریخ: 1400/7/6 00:00
اخبار

توزیع بیش از 9/4 میلیون پرس غذا میان نیازمندان تهران
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از توزیع ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار پرس غذا از ابتدای ماه محرم تاکنون میان نیازمندان این استان خبر داد. سیدابوالفضل پرپنچی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از ابتدای ماه محرم تاکنون حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار پرس غذا و حدود ۲۳۰ هزار بسته غذایی تهیه و میان نیازمندان استان تهران توزیع شده است. وی با بیان اینکه ارزش این غذاها و بسته‌ها بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان است که از ابتدای ماه محرم از سوی مردم به نیازمندان کمک شده است، افزود: حدود ۹۰۰ مرکز نیکوکاری در استان تهران در این زمینه فعال است. پرپنچی با اشاره به اینکه ۳۵ اداره کمیته امداد در سطح استان تهران فعال هستند که نیازمندان استان تهران از این طریق شناسایی می‌شوند، گفت: بیشتر نیازمندان در حاشیه‌ها و شهرستان‌های جنوبی و جنوب غربی استان ساکن هستند. 
***
برپایی موکب‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در عراق
مدیرعامل بنیاد احسان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در اربعین امسال خدمات مختلفی از جمله خدمات بهداشتی - درمانی، اسکان و توزیع غذای گرم به زوار اربعین ارائه می‌کند. سعید سلیمانی با بیان این خبر گفت: ستاد اجرایی فرمان امام همان‌طور که در سال‌های گذشته در خدمت زائران گرامی بوده است، امسال هم با توجه به شیوع ویروس کرونا خدمات ویژه‌ای به زائران ارائه می‌دهد که از جمله آن اختصاص ۲۰ میلیارد ریال بودجه برای تأمین دارو است. وی درباره دیگر خدمات بنیاد احسان در اربعین حسینی گفت: ۵ موکب خدمات بهداشتی و درمانی در شهرهای نجف، کربلا و در بین مسیر نجف به کربلا برپا شده‌اند که به صورت شبانه‌روزی درحال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند. مدیر عامل بنیاد احسان افزود: در راستای حمایت از مواکب اربعینی نیز ۲۵ موکب مستقر در عراق شناسایی و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از آنها حمایت شده است. سلیمانی درباره اقدامات صورت گرفته در داخل مرزهای ایران نیز گفت: هم‌‌اکنون در فرودگاه امام خمینی موکب خدمت‌رسانی ستاد اجرایی در حال ارائه خدمات است و همچنین در مسیر بازگشت زوار نیز موکب‌هایی برای اسکان و پذیرایی از زائران در مرز مهران برپا شده و آماده خدمت‌رسانی هستند. 
***
تعداد بیماران قارچ سیاه در حال افزایش است
معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) گفت: در بیمارستان امام خمینی تهران ۱۰۷ بیمار مبتلا به قارچ سیاه بستری هستند و این آمار روزانه افزایش می‌یابد. به گزارش مهر، سیدعلی دهقان‌منشادی افزود: ۸۰ درصد این موارد از مراکز دیگر به بیمارستان امام خمینی ارجاع شده‌اند. وی گفت: کمبود دارو برای این بیماران همچنان ادامه دارد، البته تلاش‌هایی برای تأمین دارو در حال انجام است. دهقان‌منشادی افزود: کمیته کشوری مقابله با بیماری قارچ سیاه تشکیل شده و استان‌هایی که توانمندی بیشتری در کنترل این بیماری دارند، به عنوان استان معین مشخص شده‌اند. 
***
واکسن «نورا» زمستان وارد بازار می‌شود
قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) گفت: تا ۳ ماه آینده می‌توانیم واکسن نورا را وارد بازار کنیم، همچنین زیرساخت‌‌های تولید برای ۳ میلیون دوز در ماه را نیز آماده کرده‌ایم. ابراهیم متولیان با اشاره به اینکه واکسن نورا دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله‌(عج) در فاز دوم مطالعات بالینی قرار دارد، تصریح کرد: به امید خدا فکر می‌کنم تا ۳ ماه آینده بتوانیم این واکسن را وارد بازار کنیم، همچنین زیرساخت‌های تولید برای ۳ میلیون دوز در ماه را نیز آماده کرده‌ایم، بسیاری از آزمایشات و مطالعات بالینی هم انجام شده و از سطح آنتی‌بادی آن هم راضی هستیم، چرا که همه داوطلبان شرکت‌کننده در طرح واکسیناسیون تا الان حال مساعدی دارند. وی با تأکید براینکه واکسن نورا دارای ۲ دوز یکسان است و می‌توان از آن به عنوان بوستر برای دیگر واکسن‌ها هم استفاده کرد، یادآور شد: توسط بخش خصوصی، در چند نقطه زیرساخت‌های تولید آن را نیز آماده کرده‌ایم تا به محض تایید نهایی و توزیع ماهانه بین ۳ تا ۵ میلیون دوز تولید کنیم. تفاوت این واکسن با سایر واکسن‌ها این است که خود ویروس نیست و از پروتئین ساخته شده است لذا در دنیا هم این این روش مورد توجه قرار گرفته است. 
***
تداوم بارش باران در نوار شمالی کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی گفت: شدت بارش پنجشنبه در گیلان، نوار شرقی اردبیل و جمعه در گیلان، مازندران و شرق و شمال اردبیل رخ خواهد داد و دریای خزر مواج است. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۶ و ۷ مهرماه) علاوه بر غرب سواحل دریای خزر و اردبیل، در برخی مناطق استان مازندران و شمال آذربایجان شرقی نیز بارش پراکنده همراه با وزش باد انتظار می‌رود، افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه (۸ و ۹ مهرماه) ضمن تقویت سامانه بارشی، در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی بارش ادامه خواهد داشت. ضیاییان ادامه داد شدت بارش در روز پنجشنبه در گیلان، نوار شرقی اردبیل و جمعه در گیلان، مازندران و شرق و شمال اردبیل رخ خواهد داد و دریای خزر مواج است. به گفته وی در روزهای پنجشنبه و جمعه سامانه بارشی که روی اقیانوس هند شکل گرفته به سواحل دریای عمان و جنوب سیستان‌و‌بلوچستان نزدیک شده و در این نواحی سبب افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و مواج شدن دریا می‌شود.

Page Generated in 0/0054 sec