printlogo


کد خبر: 238594تاریخ: 1400/7/6 00:00
اخبار

نامه‌ هشتم رئیس کل دیوان محاسبات انتشار لیست احکام تحقق نیافته وزارت کشور
هشتمین نامه‌ ارسالی مهرداد بذرپاش به دولتمردان سیزدهم به وزارت کشور اختصاص یافت. در این نامه، با یادآوری اسناد بالادستی و قوانین لازم‌الاجرای مرتبط با این وزارتخانه به لیستی از احکام تحقق‌ نیفتاده اشاره شده است و با اعلام اینکه مبنای رسیدگی دیوان محاسبات در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد، اسناد و قوانین مذکور است، به وزیر کشور تلاش برای اجرای صحیح سیاست‌گذاری کلان اقتصادی توصیه شده است. عملیاتی‌کردن رویکرد تمرکززدایی و اثربخشی مدیریت اجرایی در مراکز استان‌ها جهت زمینه‌سازی، تعادل‌بخشی، توازن و آمایش سرزمینی از جمله موضوعاتی است که نیاز به همت بیشتر دارد.  در نامه‌ رئیس کل دیوان محاسبات کشور، همچنین از برخی پروژه‌ها نام برده شده است که جهت تحقق اهداف قانونگذار، نیاز به پیگیری مستمر توسط دستگاه‌های وابسته در وزارت کشور دارند. ساماندهی بازارها، ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در شهرها و مناطق روستایی، تهیه واگن برای متروهای کلانشهرها، جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای جدید و اجرای ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید در بخش خودرو و ساختمان، از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در نامه بذرپاش به وحیدی به آنها اشاره شده است. 
***
 ادامه نابسامانی در بازار نهاده‌های دامی
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار نهاده‌های دامی، از کمیاب شدن ذرت در بازار و افزایش شدید قیمت این نهاده خبر داد. ناصر نبی‌پور با اشاره به تجمع مرغداران مقابل وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید‌کنندگان به دلیل شرایط بسیار نامطلوب تولید مقابل وزارت جهاد کشاورزی جمع شده‌اند تا مسؤولان به خواسته‌های آنان رسیدگی کنند. وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب تخم‌مرغ با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های تولید باید اصلاح شود، اظهار داشت: به‌ رغم وعده‌های مختلف هنوز این اتفاق نیفتاده و تولید‌کنندگان بشدت در حال زیان هستند. نبی‌پور با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: حدود ۸۰ روز است ذرت به مرغداران تعلق نگرفته و طی این مدت آنها مجبور بوده‌اند این نهاده‌ را از بازار آزاد تأمین کنند. رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تأکید کرد: قیمت ذرت در بازار آزاد هم‌اکنون به کیلویی ۶۲۰۰ تومان رسیده و با توجه به کمبود شدید پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری این رقم به کیلویی ۸ تا ۹ هزار تومان افزایش یابد، در حالی که قیمت مصوب آن کیلویی ۱۹۰۰ تومان است. وی قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم تخم‌مرغ را در صورتی که ذرت با نرخ مصوب به دست تولیدکننده برسد، بیش از ۱۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون میانگین قیمت تخم‌مرغ در مرغداری حدود ۲۰ هزار تومان است. نبی‌پور افزود: در چنین شرایطی دولت به مرغداران فشار می‌آورد که قیمت تخم‌مرغ را پایین بیاورند؛ این در حالی است که خود تولیدکنندگان بشدت در حال زیان هستند و قادر به تأمین نهاده‌های مورد نیاز تولید نیستند. 
***
افزایش قیمت صیفی‌جات
 رئیس اتحادیه مرکزی میوه و تره‌بار تهران جزئیات قیمت انواع میوه و صیفی را‌ بر اساس نرخ‌نامه عمده‌فروشی محصولات کشاورزی در میدان میوه‌ و تره‌بار اعلام کرد و گفت: قیمت برخی صیفی‌جات اندکی افزایش یافته است. اسدالله کارگر با اعلام جزئیات قیمت انواع میوه و صیفی‌جات درجه یک تا درجه ۳ بر اساس نرخ‌نامه عمده‌فروشی محصولات کشاورزی در میدان میوه و تره‌بار تهران در دوره زمانی پنجم تا یازدهم مهرماه سال ۱۴۰۰ افزود: بر اساس این نرخ‌نامه قیمت هر کیلوگرم پیاز قرمز به ۷ هزار تومان، هویج به ۱۴ هزار تومان، فلفل دلمه‌ای به ۲۰ هزار تومان، کدو مسمایی به ۱۲ هزار تومان و سیر خشک به ۳۵ هزار تومان رسیده است. رئیس اتحادیه مرکزی میوه و تره‌بار تهران اضافه کرد: بر اساس این نرخ‌نامه قیمت هر کیلوگرم پسته تازه بین ۹۰ تا ۱۲۵ هزار تومان، انار شیراز بین ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، توت فرنگی گلخانه‌ای بین ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، سیب گلاب پاییزه بین ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، سیب لبنانی زرد بین ۹ تا ۱۶ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز بین ۸ تا ۱۶ هزار تومان، شلیل شبرنگ و سیبی بین ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان و شلیل شمس بین ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان است. کارگر اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم نارنگی بین ۸ تا ۱۴ هزارتومان، نارنگی تخم ژاپنی بین ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، گلابی بیروتی بین ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، گلابی شاه‌میوه بین ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، انجیر زرد بین ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بی‌دانه قرمز بین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بی‌دانه سفید بین ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، انگور شاهانی بین ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، آلو سانترال بین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، هلو انجیری بین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان و هلو زعفرانی بین ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. 

Page Generated in 0/0120 sec