printlogo


کد خبر: 238637تاریخ: 1400/7/7 00:00
مردم سفر نروند

موجی از نگرانی همزمان با نزدیک شدن به تعطیلات هفته آینده، نظام سلامت کشور را فراگرفته است و کارشناسان از هم‌اکنون هشدار می‌دهند برای جلوگیری از اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا در کشور، مردم راهی سفر نشوند. 
آمار فوتی‌های روزانه روند نزولی به خود گرفته و کادر درمان پس از ماه‌ها، کم‌کم در حال خارج شدن از زیر بار فشار موج پنجم کرونا است. در همین راستا ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از انجام هرگونه سفر غیرضروری باید از هم‌اکنون تدابیر لازم را اتخاذ کند. از سوی دیگر توجه به مسؤولیت اجتماعی از سوی مردم و عدم راهی شدن به جاده‌های کشور نکته حائز اهمیتی است. 
در همین زمینه نماینده مردم رشت در مجلس از مردم خواست برای ادامه روند کاهشی آمار فوتی‌ها و مبتلایان کرونا در کشور، در تعطیلات پیش‌ رو سفر نروند. 
محمدرضا احمدی با اشاره به اهمیت پرهیز از سفرهای غیرضرور در تعطیلات پیش‌رو عنوان کرد: آن مدتی که آمار فوتی‌ها و مبتلایان بسیار افزایش داشت، روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذاشتیم و شاهد شرایط ناراحت‌کننده‌ای بودیم، خانواده‌های زیادی عزیزان‌شان را از دست دادند ولی اکنون با وجود تسریع و توسعه در واردات واکسن و واکسیناسیون عمومی، این آمار در حال کاهش است، اگر چه آمار فوتی‌ها مبتلایان باز هم بالاست اما همه باید همت کنیم تا به کاهش هرچه بیشتر آن کمک کنیم. 
وی افزود: در شرایطی که تعداد فوتی‌ها و مبتلایان در کشور در حال کاهش است نباید با بی‌توجهی به پروتکل‌ها در تجمع‌ها شرکت کنیم و در تعطیلات پیش ‌رو به سفرهای غیرضروری برویم، یعنی اقدامی انجام ندهیم که به آغاز پیک دیگر کمک کرده باشیم. به عنوان برادر کوچک‌تر از هموطنان عزیز درخواست می‌کنم در تعطیلات پیش ‌رو از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوشا باشند. 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: باید تلاش کنیم چرخه شیوع به کلی قطع شود تا بعد از آن بتوانیم به راحتی در تجمع‌های خانوادگی و سفرها شرکت داشته باشیم، البته اکنون هم اگر ضرورت دارد در تجمعی شرکت داشته باشیم قطعا باید به استفاده از ماسک و شست‌و‌شوی دست‌ها توجه کنیم. با امید به خداوند همه در کنار هم کمک کنیم تا در آینده‌ای نزدیک شاهد صفر شدن آمار فوتی‌ها و مبتلایان در کشور باشیم.

Page Generated in 0/0057 sec