printlogo


کد خبر: 238664تاریخ: 1400/7/8 00:00
اخبار

محمد خزاعی رئیس سازمان امور سینمایی شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خزاعی را به ‌عنوان رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خزاعی را به عنوان رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری منصوب کرد. گفتنی است محمد خزاعی متولد ۱۳۵۵ و از مدیران فرهنگی، فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی و دارای نشان درجه یک هنری و عضو کمیسیون هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی است. از جمله سوابق محمد خزاعی در عرصه سینما می‌توان به دبیری جشنواره ملی فیلم فجر، دبیری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و تهیه‌کنندگی چندین اثر سینمایی اشاره کرد. وی همچنین دارای سوابق مسؤولیت اجرایی متعدد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و حوزه مطبوعاتی و رسانه‌ای است. یادآور می‌شود پیش از این حسین انتظامی عهده‌دار این مسؤولیت در سازمان سینمایی بود. 
***
عزت‌الله مهرآوران به خواب مصنوعی رفت
فرزند عزت‌الله مهرآوران با اشاره به روند درمانی پدرش بیان کرد: دیروز صبح پزشکان او را به خواب مصنوعی برده‌اند. به گزارش «وطن‌امروز»، هژیر مهرآوران، فرزند عزت‌الله مهرآوران با اشاره به وضعیت پدرش در بیمارستان بیان کرد: امروز صبح هفتم مهر در تماسی که با پزشکان داشتیم اطلاع دادند او را به خواب مصنوعی برده‌اند چون دیشب از خواب مصنوعی بیدارش کرده بودند و هوشیار بود اما ظاهرا استرس تنفسی داشته است. وی ادامه داد: وضعیت کلی خوب است و روزنه امیدی از دیروز باز شد. درگیری ریه پدرم بالای ۹۰ درصد است و پزشکان همه تلاش خود را انجام می‌دهند. از مردم هم می‌خواهم دعا کنند تا حال پدر زودتر خوب شود. فرزند مهرآوران با اشاره به ۲ دوز واکسنی که پدرش پیش از این ‌زده بود، درباره دلیل ابتلای وی به کرونا گفت: پدر اخیرا در سریال «ساخت ایران ۳» برای شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش می‌پرداخت. ظاهرا سر صحنه چند نفر دیگر مبتلا به کرونا بودند اما فکر می‌کردند چون ماسک دارند ویروس منتقل نمی‌شود. وی در پایان با اشاره به تلاش‌های پزشکان یادآور شد: ان‌شاءالله روند درمانی پدر به صورت رضایت‌بخش ادامه یابد. 
***
آغاز تولید «خوشنام»
سریال «خوشنام» به تهیه‌کنندگی احمد زالی و کارگردانی علیرضا نجف‌زاده برای شبکه یک سیما تولید می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، احمد زالی درباره تولید این مجموعه تلویزیونی برای شبکه یک سیما گفت: طرح اولیه سریال «خوشنام» نخستین بار در سال ۱۳۹۶ توسط محسن کیایی ارائه شد، طرح بسیار جذاب و پر از اکت و داستان‌های شیرین بود و در ذیل این متن داستانی اخلاقی و اجتماعی روایت می‌شد که محصول آن می‌توانست یک اثر جذاب با فضایی مفرح باشد. وی ادامه داد: این طرح به گروه فیلم و سریال شبکه یک ارائه شد و توسط محسن کیایی و علی کوچکی کار نگارش آن آغاز شد. نگارش فیلمنامه تا سال ۹۷ طول کشید و انصافا برای ۳۰ قسمت زحمات زیادی کشیده شد، در نهایت ما سال ۹۹ با نزدیک شدن به زمان تولید با کارگردانان مختلفی برای ساخت این مجموعه گفت‌وگو کردیم. بهترین گزینه‌ای که علاقه‌مند به این فیلمنامه و ایده نهفته در آن بود، علیرضا نجف‌زاده بود که با انگیزه بسیار به ما اضافه شد. 
***
اکران آنلاین فیلم ترسناک شهاب حسینی 
کارگردان فیلم سینمایی «شین» بیان کرد در نظر داریم این فیلم را به صورت آنلاین به نمایش بگذاریم. میثم کزازی در گفت‌وگو با مهر درباره زمان اکران این فیلم گفت: تهیه‌کننده فیلم آقای شهاب حسینی و تصمیم‌گیرنده ایشان است البته هر فیلمسازی دوست دارد فیلمش را به همراه مخاطبان روی پرده ببیند اما با این وضعیت، کرونا دست ما را کمی بسته است. هر چند سینماها در حال حاضر به ظاهر باز هستند ولی به هر سینمایی که می‌رویم می‌بینیم تنها ۱5-10 نفر در سالن حضور دارند. تا واکسیناسیون در کشور کامل نشود و اعتماد در مخاطبان شکل نگیرد، رونق به سینماها بازنمی‌گردد. من از خدایم است که «شین» زودتر اکران شود تا سراغ ساخت فیلم بعدی بروم اما در حال حاضر همه منتظر شرایط بهتر برای اکران هستیم. وی با اشاره به اکران آنلاین عنوان کرد: اکران آنلاین هم تبعات خود را دارد که بارزترینش قاچاق فیلم‌هاست. به هر حال ما به سرمایه‌گذار متعهد هستیم و دوست داریم اعتماد سرمایه‌گذاران از بین نرود. بهتر است به آنها احترام بگذاریم، تصور کنیم پولی که آنها به پروژه تزریق کرده‌اند پول خودمان بوده است و باید منافع آنها را در نظر بگیریم تا حداقل اگر سود نمی‌کنند با ضرر هم مواجه نشوند. 
***
مأموریت «جیمز باند» برای نجات سینما
«زمانی برای مردن نیست» سرانجام برای نخستین‌بار روی پرده سینما‌ها رفت و اکنون پیش‌بینی فروش ۹۰ میلیون دلاری در نخستین آخر هفته اکران فیلم مطرح شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم جدید جیمز باند سرانجام پس از انتظاری طولانی به نمایش درآمد و انتظار می‌رود بزودی سینماهای جهان را به تسخیر خود درآورد. سینماهای دنیا برای نمایش فیلم بیست‌و‌پنجم جیمز باند آماده می‌شوند و این امید را به خود می‌دهند تا با نمایش این فیلم از دوران پاندمی عبور کنند. انتظار می‌رود «زمانی برای مردن نیست» جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند، جاسوس انگلیسی در طول نخستین آخر هفته اکرانش در سینماهای جهان فروشی ۹۰ میلیون دلاری را تجربه کند. این در حالی است که اکران این فیلم از دیروز چهارشنبه در ۵۰ بازار بین‌المللی شروع شده است. 

Page Generated in 0/0060 sec