printlogo


کد خبر: 238667تاریخ: 1400/7/8 00:00
در دیدار وزیر ارشاد مطرح شد
ساخت اثر ی موسیقایی درباره حاج‌قاسم توسط مجید انتظامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه ۶ مهر همزمان با بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس با مجید انتظامی، هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه سه‌شنبه همزمان با بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس با مجید انتظامی هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی کشورمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. اسماعیلی در این دیدار گفت: استاد انتظامی دارای آثار ارزشمند و ماندگاری در عرصه موسیقی بویژه آثار دفاع‌مقدس هستند که همواره در ذهن و خاطره ملت ما به عنوان آثار ماندگار نقش خواهد بست. ما در دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتظر تولید آثار فاخر و جدیدی از استاد انتظامی هستیم و برای این منظور شرایط و نیازهای تولید این آثار را فراهم خواهیم کرد. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما دست‌مان را برای یاری گرفتن به سمت هنرمندان ارجمند کشورمان دراز کرده‌ایم و استاد انتظامی به عنوان یکی از استادان مبرز جریان موسیقی اصیل کشور همواره توجه‌شان به رشد و تعالی هنر در جامعه و انتقال ارزش‌هایی چون حماسه‌آفرینی‌های دفاع‌مقدس به علاقه‌مندان بویژه جوانان بوده و آثار قابل توجهی در حوزه جریانات عمومی از جمله دفاع‌ مقدس پدید آورده‌اند که هرگز از ذهن و ضمیر مردم دور نمی‌شود؛ آثاری که مردم نسبت به آن تعلق‌خاطر و حس خوبی دارند و این امری مهم و ارزشمند است. در این دیدار مجید انتظامی با قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به برخی از مشکلات و دغدغه‌های حوزه موسیقی کشور اشاره و بخشی از خاطرات خود درباره تولید آثارش را بازگو کرد. وی همچنین تاکید کرد: چنانچه شرایط جسمی‌ام اجازه دهد و در وضعیت مناسبی قرار بگیرم نخستین اثری که خواهم ساخت درباره ارزش‌های والا و معنوی و تعلقات ملت ما بویژه فداکاری‌های سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی خواهد بود. 
در پایان این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک جلد مثنوی به مجید انتظامی اهدا کرد. محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری درباره فلسفه اهدای این کتاب گفت: از آنجا که اشعار مولانا به گونه‌ای است که زمینه‌‌ساز تولید آثاری مانند آثار استاد انتظامی است و از طرفی مولانا مدافع ارزش‌های متعالی انسانی است، این کتاب به استاد انتظامی اهدا شده است. 
در ملاقات با مجید انتظامی تعدادی از مدیران فرهنگی از جمله محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت امور هنری، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، محمد اللهیاری مدیرکل دفتر موسیقی و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می‌کردند.

Page Generated in 0/0061 sec