printlogo


کد خبر: 238686تاریخ: 1400/7/8 00:00
مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۵۳ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۶۶۱ دوز رسید
عبور شمار قربانیان کرونا در کشور از 120 هزار نفر

کرونا همچنان در حال تاخت و تاز است و ویروس منحوس با وجود افزایش ضریب واکسیناسیون در کشور، هنوز به صورت روزانه بیش از 200 نفر را به کام مرگ می‌کشاند. 
کارشناسان بر این باورند رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم اقبال 12 درصد جمعیت بالای 18 سال به دریافت واکسن، از عواملی است که همچنان باعث بالا بودن میزان مرگ‌و‌‌میرهای روزانه کرونایی است. بر اساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت طی 24 ساعت، ۱۳هزار و ۲۷۱ مبتلای جدید «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۷۲ تن نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. بنا بر اعلام دیروز روابط عمومی وزارت بهداشت، در این بازه زمانی یک میلیون و ۷۶ هزار و ۹۵۰ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 بر اساس این گزارش، تاکنون ۳۷ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۱۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۶۰ هزار و ۹۵۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۳ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۶۶۱ دوز رسید. از ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۰ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۲۷۱ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و ۸۹۱ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۵ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۶۲ نفر رسید. 
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۲ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۰ هزار و ۱۶۰ نفر رسید. همچنین در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. 
 
* احصای ۳۰۰ شهید مدافع سلامت در دوران کرونا
نظام سلامت به عنوان خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا تعداد زیادی از کادر خود را تقدیم حفظ سلامت مردم کرده است. بر اساس آخرین آمار سازمان نظام پزشکی تاکنون 300 شهید سلامت شناسایی شده است. بر همین اساس معاون اجتماعی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی با اعلام تعداد شهدای سلامت گفت: تا امروز بسیاری از این عزیزان به عنوان شهید خدمت شناخته شده‌اند و کارهای‌شان در دست اقدام است و باز هم پیگیری می‌کنیم تا تمام این عزیزان با عنوان شهید خدمت تلقی شوند و بتوانیم احقاق حق کنیم. 
دکتر حبیبی، معاون اجتماعی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی در مراسم رونمایی از لوح فشرده «نبض نزدیک» گفت: اسفندماه روزهای سختی بود که هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم. تعدادی از همکاران ما جان به جان‌آفرین تقدیم کرده بودند. ۲ روز مانده بود به عید و فقط چند نفر از معاونان و دکتر ظفرقندی در سازمان بودند. شب عید بود و آقای دکتر از آمار شهدای سلامت پرسیدند که در آن زمان ۳۴ نفر بودند که با برخی خانواده‌های‌شان تماس گرفتیم و در شب سال نو پیام‌های تبریک و تسلیت برای شهادت عزیزان‌شان ارسال شد و در نخستین فرصت به دیدار خانواده این عزیزان رفتیم. وی افزود: در سازمان مجموعه‌ای در معاونت انتظامی و معاونت امور اجتماعی نسبت به احصای این عزیزان شهید و سرکشی به خانواده‌ها ایجاد شد. قریب به ۲۸۷ نفر در معاونت انتظامی ما از آماری که برای‌مان ارسال شد به عنوان شهید خدمت احصا کردیم و بعد این میزان به ۳۰۰ شهید سلامت رسید. 
 
* نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا
بر اساس اعلام وزارت بهداشت در هفته‌های آینده دریافت بسیاری از خدمات با بار کد QRL واکسیناسیون امکان‌پذیر است. در همین رابطه رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت توضیخاتی درباره روند واکسیناسیون کرونا در کشور ارائه کرد و گفت: افرادی که ۲ دوز واکسن تزریق کردند با مراجعه به سامانه vcr.salamat.gov.ir/fa داده‌ها را وارد می‌کنند و کارت واکسن برای‌شان اینترنتی صادر می‌شود؛ با توجه به مسائلی که پیرامون هوشمندسازی کنترل کرونا مطرح می‌شود، قطعا در روزهای نزدیک مشکلات احتمالی سامانه رفع می‌شود. 
دکتر سیدمحسن زهرایی با اشاره به اینکه بیش از 53 میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است، گفت: از تعداد یاد شده بیش از 37 میلیون نفر دوز اول واکسن و بیش از 16میلیون نفر هم دوز دوم را دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون آنها کامل شده است و بر این اساس حدود ۱۹ درصد جامعه کاملا با واکسن ایمن شده‌اند و حدود ۶۰ درصد از کل جمعیت هم حداقل یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.
 

Page Generated in 0/0050 sec