printlogo


کد خبر: 238687تاریخ: 1400/7/8 00:00
اخبار

راه‌اندازی بیمارستان در مرز شلمچه جهت خدمت‌رسانی به زائران
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان در مرز شلمچه و انجام تست کرونا از زائران اربعین، گفت: ظرفیت بیمارستان‌های تهران علاوه بر ظرفیت‌های قبلی، جهت خدمت‌رسانی بیشتر به زائران افزایش یافته است. پیمان صابریان درباره مجموعه اقدامات انجام شده جهت خدمت‌رسانی به زائران اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت ۸۵ پایگاه سیار و ثابت اورژانس ارائه‌دهنده خدمات اربعین در خاک ایران و ۱۰ درمانگاه ثابت و بیمارستان صحرایی فعال بوده است. وی افزود: در این مدت ۵۶۶ مصدوم و حادثه‌دیده گزارش شده که ۱۴۶ مراجعه و اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است و ۴۲۰ مصدوم و حادثه‌دیده به صورت سرپایی درمان شده‌اند، همچنین متاسفانه ۵ نفر از مصدومان و حادثه‌دیدگان جان خود را از دست دادند. رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین ادامه داد: روز سه‌شنبه ۲۱ مورد بستری در مراکز درمانی ثبت شده و در این مدت ۴۶۸ نیروی متخصص، پزشک و کادر درمانی فعال بوده و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس اورژانس و ۱۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس ارائه‌دهنده خدمات اربعین در خاک ایران بوده‌اند و ۱۰ فروند هواپیمای اورژانس و بالگرد نیز به‌کارگیری شده است. صابریان اظهار داشت: همچنین ۳۸۰۰ آموزش چهره به چهره پزشکی انجام شده و ۱۱ هزار و ۴۰۰ ماسک یکبار مصرف میان زائران توزیع شده است. 
***
«شورعاطفه‌ها» تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه شور عاطفه‌ها از ۲۰ شهریور آغاز شده و تا ۱۱ مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: این برنامه امروز در مدارس در جریان است. همچنین فردا در تمام ادارات و مراکز کمیته امداد - ۷۰۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور و ۹۰۰ مرکز نیکوکاری در تهران – جمع‌آوری کمک‌های مردمی را برای دانش‌آموزان خواهیم داشت. سیدابوالفضل پرپنچی در مراسم نمادین نواختن زنگ شور عاطفه‌ها که در دبیرستان دخترانه شهید محمد‌باقر صدر آموزش‌و‌پرورش منطقه ۱۱ تهران برگزار می‌شد با بیان اینکه به روال سنوات گذشته، امسال آیین شور عاطفه‌ها را در حال برگزاری داریم و می‌خواهیم مشق محبت بنویسیم، گفت: قصد ما جمع‌آوری عدد و رقم ریالی نیست، بلکه توسعه خیر و احسان است. وی افزود: شور عاطفه‌ها از ۲۰ شهریور آغاز شده و تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد. این برنامه امروز در مدارس در جریان است. همچنین فردا در تمام ادارات و مراکز کمیته امداد- ۷۰۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور و ۹۰۰ مرکز نیکوکاری در تهران- جمع‌آوری کمک‌های مردمی را برای دانش‌آموزان خواهیم داشت. سعی کرده‌ایم آنچه تاکنون جمع‌آوری شده را نیز به دست نیازمندان برسانیم. در روز جمعه پیش رو نیز در مصلا‌های نماز جمعه خواهیم بود. 
***
تمدید اعتبار دفترچه بیمه سلامت تا پایان آذرماه
معاون اداره کل سامانه‌ها و روش‌های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت گفت: تمدید اعتبار دفترچه بیمه سلامت برای حدود ۱۴ میلیون نفر از بیمه‌شدگان صندوق سلامت همگانی و صندوق روستاییان تا پایان آذرماه انجام شد و این افراد نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید دفترچه (اعتبار بیمه‌ای) خود ندارند. حمید متینی‌برومند درباره تمدید اعتبار بیمه‌ای (دفترچه) بیمه‌شدگان در ۲ صندوق سلامت همگانی و روستاییان و عشایر گفت: سازمان بیمه سلامت در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و برای پیشگیری از ایجاد ازدحام در دفاتر پیشخوان و به‌دلیل شرایط خاص ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و گسترش این بیماری، در چند نوبت اقدام به تمدید سیستمی دفترچه‌های بیمه سلامت کرد که این اقدام در هفته گذشته نیز انجام شد. وی اظهار کرد: در پایان شهریورماه اعتبار بیمه‌ای (دفترچه) حدود ۱۴ میلیون نفر از بیمه‌شدگان صندوق سلامت همگانی و صندوق روستاییان و عشایر به اتمام می‌رسید که با تصمیم مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت، بیمه‌نامه این افراد تمدید شد تا نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان نداشته باشند. معاون اداره کل سامانه‌ها و روش‌های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت بیان کرد: این افراد در صورت مراجعه به مراکز درمانی و پس از استعلام برای وضعیت بیمه‌ای، مشکلی نداشته و تاریخ اعتبار بیمه‌ای این افراد تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ خواهد بود. وی یادآور شد: بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت با شماره‌گیری #۱۶۶۶* (ستاره ۱۶۶۶ مربع) و استفاده از سرویس استحقاق‌سنجی مبتنی بر پایگاه اطلاعات برخط بیمه‌‌شدگان درمان کشور، از آخرین وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند. 
***
اقدامات هلال‌احمر برای آوارگان افغان در مرز ایران
رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره خدمات و اقدامات هلال‌احمر برای آوارگان افغانستانی در مرزهای مشترک با ایران گفت: با ورود آوارگانی که از افغانستان به سمت کشور ما می‌آمدند، این آمادگی از سوی وزارت کشور و همه عوامل مدیریت بحران وجود داشت و تمهیدات لازم اتخاذ شد. کریم همتی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در همین راستا تعدادی چادر، اقلام بهداشتی و امدادی و بسته‌های معیشتی را به مرز ارسال کرد، افزود: البته این بار در خاک کشور افغانستان، جنگ به آن معنای رایج و همیشگی خود وجود نداشت که بخواهد بین مردم و متخاصمان جنگی درگرفته باشد. در واقع وضعیت اینطور نبود. رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: بنابراین افرادی که وارد مرز می‌شدند اعم از نظامی و غیرنظامی در اماکن موقتی که از سوی جمعیت هلال‌احمر تعبیه شده، مورد پذیرایی قرار گرفته و سپس با صلاحدید مراجع رسمی داخل افغانستان به کشورشان بازگردانده شدند. همتی درباره اینکه آیا جمعیت هلال‌احمر اردوگاهی برای حضور پناهجویان افغانستانی ایجاد کرده یا خیر، گفت: ما اردوگاه به آن سبک و سیاق سابق را نداشتیم و دلایل آن را نیز شرح دادم. من شخصا از مرز نیمروز هم بازدید کردم و مراودات معمول ما در مرزها در حال انجام است.

Page Generated in 0/0051 sec