printlogo


کد خبر: 238688تاریخ: 1400/7/8 00:00
با آغاز روند بازگشت 80 هزار زائر ایرانی به کشور، ارائه خدمات در مبادی ورودی در دستور کار سازمان‌های خدماتی قرار دارد
«مهران» و «شلمچه» پذیرای زوار اربعین

موج بازگشت زائران سفر معنوی اربعین آغاز شده است و نیروی انتظامی، اورژانس، هلال‌احمر و سایر سازمان‌های خدماتی به منظور تسهیل در ارائه خدمات به زوار در حال اجرای ماموریت هستند. ستاد اربعین از زائرانی که قصد ورود به کشور از طریق مبادی زمینی را دارند خواسته به منظور تسهیل در فرآیند خدمات‌دهی به زائران، از ۲ مرز زمینی شلمچه و مهران وارد کشور شوند. در همین راستا دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: به زائرانی که می‌خواهند از طریق مرز زمینی وارد کشور شوند، توصیه می‌کنیم از طریق ۲ مرز مهران و شلمچه وارد کشور شوند. 
امید کوثری‌فر با بیان اینکه اعزام زائران اربعین حسینی با تمام فرازوفرودهایی که داشت تا روز قبل از اربعین انجام شد و در این فرآیند توانستیم همچنین امکان سفر تعدادی از اتباع خارجی مقیم کشور را که شرایط سفر به عراق را داشتند نیز فراهم کنیم، تصریح کرد: در ارتباط با موضوع بازگشت زائران به کشور هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های متولی انجام شده است. در ارتباط با موضوع سلامت زائران پیش‌بینی‌‌های لازم شده و از آنها هنگام ورود به کشور تست سریع کرونا گرفته شود؛ این اقدام توسط اکیپ‌های وزارت بهداشت و سازمان هلال‌احمر انجام می‌شود. 
وی ادامه داد: همچنین تصمیم گرفته شد در صورت لزوم با همکاری سازمان بسیج و دیگر مجموعه‌های بهداشت و درمان در کشور، اکیپ‌ها برای اخذ تست فوری کرونا از زائران افزایش یابد. کوثری‌فر با بیان اینکه اگر فردی تست کرونایش مثبت باشد و دارای علائم حاد باشد به بیمارستان منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین اگر فردی تست کرونایش مثبت باشد ولی مشکل خاصی نداشته باشد، ابتدا قرنطینه می‌شود و معالجات اولیه روی وی انجام و سپس تلاش می‌شود توسط خودروهای شخصی به محل سکونتش منتقل شود. این مقام مسؤول در ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه از سوی سازمان راهداری کشور تمهیدات خوبی برای جابه‌جایی و انتقال زائران در نظر گرفته شده است، افزود: به زائران اربعین حسینی توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهند از طریق مرز زمینی وارد کشور شوند از طریق ۲ پایانه مرزی شلمچه و مهران این کار را انجام دهند، چرا که در این ۲ مرز تمهیدات و تسهیلات لازم جهت ارائه به زائران در نظر گرفته شده است. 
وی با بیان اینکه موج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور آغاز شده است، افزود: این پیش‌بینی را هم انجام داده‌ایم که حداکثر تا 10 مهرماه تعدادی از موکب‌های ایرانی در مسیرهای نجف و کربلا و پایانه‌های مرزی ارائه خدمات به زائران را داشته باشند؛ ولی در مجموع به زائران توصیه می‌کنیم بر اساس زمان‌بندی که مشخص می‌کنند هر چه زودتر به کشور بازگردند تا هنگام بازگشت بتوانند از تمهیدات در نظر گرفته شده استفاده کنند. 
 
* افزایش ۳ برابری گیت‌های گذرنامه برای زائران حسینی
با افزایش میزان بازگشت زمینی زائران به کشور، نیروی انتظامی اعلام کرد در صورت نیاز گیت‌های گذرنامه برای زائران حسینی را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد. 
در همین رابطه فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران حسینی به کشور، ضمن تاکید بر اینکه هیچ مشکل امنیتی تاکنون مشاهده نشده است، گفت: گیت‌های گذرنامه‌ای نسبت به روزهای گذشته بیش از ۳ برابر شده است. 
سردار حسین اشتری اظهار کرد: طی ۷ روز گذشته برگشت زائران به میهن اسلامی شروع شده و پیش‌بینی ما این است مرتب این بازگشت را خواهیم داشت و البته همکاران ما آماده ارائه خدمت تا پایان روزی که زائران بازگردند هستند و پس از روز جمعه هم حتما آماده ارائه خدمت هستند. 
وی با بیان اینکه در 3-2 روز پیش رو شاید حجم کار بالاتر باشد، ادامه داد: همکاران من در مرزبانی و گیت‌های گذرنامه آماده هستند که سریعا زائران عزیز وارد کشور شوند. زائران به محض اینکه وارد میهن اسلامی شوند اقدامات و خدمات گذرنامه‌ای با سرعت انجام می‌شود، در این راستا شمار گیت‌های گذرنامه بیش از ۳ برابر روزهای گذشته شده است. 
فرمانده ناجا همچنین با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشتیم، اضافه کرد: همکاری خوبی بین زائران و همکاران من در نیروی انتظامی و تمام دستگاها وجود دارد. 
وی همچنین با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران به کشور گفت: افرادی که به صورت هوایی عازم کربلای معلی شده‌اند، می‌توانند از مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شوند. 
وی با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی در پایانه مرزی مهران و چذابه پذیرای زائران هستند، افزود: تا زمان عادی شدن تردد در پایانه مرزی تمام مسؤولان و کارکنان انتظامی مستقر در شهر مهران پای کار خواهند بود تا خدمات مورد نیاز را به زائران ارائه دهند و در صورت افزایش حجم تردد زائران به کشور، اقدام به بازگشایی گیت‌های فوق‌العاده و ویژه خواهیم کرد تا از اتلاف وقت هموطنان جلوگیری شود. 

Page Generated in 0/0165 sec