printlogo


کد خبر: 238692تاریخ: 1400/7/8 00:00
اخبار

رئیس مجلس انتصاب جبلی به ریاست سازمان صدا‌وسیما را تبریک گفت
محمدباقر قالیباف در پیامی انتصاب پیمان جبلی به ریاست سازمان صداوسیما را تبریک گفت. به گزارش فارس، متن پیام تبریک رئیس مجلس به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر پیمان جبلی
ریاست محترم سازمان صداوسیما
 انتصاب جنابعالی از سوی رهبر معظم انقلاب (دامت توفیقاته) به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. بحمدالله جناب‌عالی از سوابق ارزشمند انقلابی در سطوح مختلف مدیریتی صداوسیما به همراه تجارب موفق برخوردار می‌باشید و امید است با همت و مدیریت شما شاهد توسعه بخش فنی و تحول در بخش محتوا، غنی‌سازی برنامه‌ها، ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی با توجه به سلیقه‌های مختلف مردم، فعالیت رسانه‌ای قوی و هوشمندانه، حضور موثر رسانه ملی در فضای مجازی، مقابله با امواج تهاجم دشمنان، گسترش روحیه امید و نشاط در جامعه، ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی و جلب اعتماد عمومی از طریق رسانه ملی باشیم. شایسته می‌دانم از زحمات ارزشمند جناب آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسکری در طول دوران تصدی ریاست سازمان صداوسیما تقدیر و تشکر نمایم. 
***
رئیس قوه‌ قضائیه امروز به قزوین می‌رود
رئیس قوه‌ قضائیه به ‌منظور بررسی مشکلات قضایی مردم استان قزوین به این استان سفر می‌کند. به گزارش میزان حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه برنامه‌های تحولی برای بهبود خدمت‌رسانی و تسریع در حل مشکلات قضایی مردم در دوره مسؤولیت خود، امروز پنجشنبه (هشتم مهرماه) در راس هیأتی به استان قزوین می‌رود. حضور در جلسات شورا‌های قضایی و اداری استان، دیدار با اقشار مختلف مردم و نشست با صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارآفرینان از جمله برنامه‌های سفر یک‌ روزه قاضی‌القضات به استان قزوین است. ورود کارشناسی و عملیاتی به مسائل قضایی و مشکلات مردم در حوزه حقوق عامه از اهداف و ویژگی‌های سفر‌های استانی رئیس دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای از بدو تصدی مسؤولیت عدلیه، پیشگیری از جرم و شکل‌گیری پرونده‌های قضایی بویژه پرونده‌های کثیرالشاکی و ارتقای خدمت‌رسانی و تسریع در حل مشکلات مردم از طریق هوشمندسازی و اصلاح ساختارها و روند‌های معیوب را در دستور کار قرار داده است. بازدید از مراکز قضایی و مجموعه‌های مرتبط، سفر‌های استانی و برگزاری نشست‌های نخبگانی برای بررسی تخصصی پرونده‌ها و موضوعات مبتلابه جامعه، با همین رویکرد انجام می‌شود. 
***
اسلامی: 
امیدواریم بتوانیم تأخیر ۲۲ ماهه در ساخت نیروگاه‌های اتمی را جبران کنیم
رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مذاکراتش با مقامات روسیه در مسکو با اشاره به تاخیر ۲۲ ماهه در زمان‌بندی ساخت و راه‌اندازی ۲ پروژه نیروگاهی گفت: امیدواریم با زمان‌بندی‌ای که در این دور مذاکرات تفاهم می‌کنیم بتوانیم مانع ادامه این تاخیر و جبران آن شویم. به گزارش ایسنا، محمد اسلامی پس از مذاکرات با مقامات روسیه اظهار کرد: مذاکرات روز سه‌شنبه ما در امتداد قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی بود که بین دو کشور است و در چند سال گذشته به دلایل گوناگون دچار کاستی‌هایی شده است. ما سعی کردیم در این دور از مذاکرات سنگ بنای جدیدی را با سازوکارهای متفاوت پایه‌گذاری کنیم و تفاهم‌های اولیه هم انجام شد که البته همکاران ما، همچنان درباره بخش‌های مختلف باقی‌مانده مذاکره می‌کنند تا با تصویری روشن بتوانیم پروژه‌ها و برنامه‌های حوزه هسته‌ای را سریع‌تر به سرانجام برسانیم. رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: همچنین درباره شرایطی که باید در رابطه با پرداخت‌های مالی‌مان ایجاد شود صحبت کردیم تا با زمان‌بندی‌هایی که الان تفاهم می‌کنیم بتوانیم بهتر عمل کنیم تا پروژه به تاخیر نیفتد و این ۲۲ ماه تاخیری که تا الان داشتیم، اولا بیشتر نشود، ثانیا با افزایش راندمان پروژه تاخیر را جبران کنیم. 
***
در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل صورت گرفت
پاسخ ایران به اتهام‌های نماینده رژیم صهیونیستی
نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در ژنو به اظهارات سخیف نماینده رژیم صهیونیستی، در چهل‌و‌هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پاسخ داد. به گزارش ایسنا، نماینده کشورمان در این نشست در پاسخ به اتهام‌های بی‌اساس رژیم صهیونیستی علیه کشورمان تصریح کرد: این واقعیت که یک موجودیت ذاتا شرور که تشکیل آن وابستگی تام به اشغالگری، قتل‌عام، تروریسم، تجاوز و خونریزی بوده است جرات می‌کند از جایگاه شورای حقوق بشر برای دروغ‌پراکنی و نفرت‌انگیزی سوءاستفاده کند نمونه بارز عادی‌سازی شرارت و خباثت شیطانی است. وی به کنایه یادآور شد رژیم اسرائیل به بهترین وجه تحت لوای قطعنامه ۳۳۷۹ مورخ ۱۰ نوامبر ۱۹۷۵ مجمع عمومی سازمان توصیف می‌شود و اکنون زمان آن فرا رسیده است که شورای حقوق بشر با توجه به سیاست‌ها و جنایت‌های مداوم رژیم آپارتاید اسرائیل این واقعیت را مجدد بررسی کند. چرا که واقعیت همان است که در قطعنامه ۳۳۷۹ نیز بر آن تاکید شده است: صهیونیسم مترادف نژادپرستی و تبعیض نژادی است. نماینده کشورمان با بیان اینکه بیش از ۷ دهه است مردم فلسطین شاهد جنایات مستمر از جمله قتل‌عام‌های مکرر، پاکسازی قومی، شکنجه سیستماتیک، قتل و بازداشت خودسرانه و غیره بوده‌اند این اقدامات وحشیانه را طبق قوانین بین‌المللی شامل کنوانسیون بین‌المللی منع و مجازات جنایت آپارتاید ۱۹۷۳ و اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی ۱۹۷۳ واجد اوصاف جنایت جنگی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت دانست. وی با تاکید بر این نکته که فقط یک سیستم نژادپرست آپارتاید می‌تواند برخورد بی‌رحمانه را علیه کودکان بیگانه روا دارد و آنها را بازداشت و زندانی کند، اظهار داشت: تنها جرم این کودکان این است که با دستان کوچک خود به سمت هیولای بی‌رحم اشغالگری و تجاوزگری سنگ پرتاب کرده‌اند. 

Page Generated in 0/0069 sec