printlogo


کد خبر: 238694تاریخ: 1400/7/8 00:00
رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت:
کشورهای مختلف برای گسترش همکاری‌‌ها با ایران تمایل دارند

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمادگی و تمایل خوبی در کشورهای مختلف برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد، گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی زمینه بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و دیگر کشورهاست. 
حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح روز گذشته در جلسه هیات دولت با بیان اینکه آمادگی و تمایل خوبی در کشورهای مختلف برای گسترش همکاری‌‌ها با جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد، گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی زمینه بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و دیگر کشورهاست. وی با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده برای تامین واکسن و رشد قابل توجه واکسیناسیون گفت: اولویت امروز، حمایت از مؤسسات و مراکز داخلی فعال در ساخت واکسن است، چرا که به هر حال استفاده از واکسن خارجی محدودیت‌هایی دارد و نمی‌‌تواند دائمی باشد. 
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اصلی‌ترین ماموریت دولت رونق و افزایش تولید و جهش در ایجاد اشتغال است، گفت: همزمان با گسترش واکسیناسیون ضرورت دارد با یک حرکت منطقی، تدریجی و حساب‌شده، فعالیت مراکز آموزشی و کسب‌و‌کارها به حالت عادی بازگشته و در مدار رونق قرار گیرد. رئیسی گفت: راه علاج مشکلات کشور رونق تولید است. باید نقدینگی‌ها در کشور به سمت تولید و اشتغال سوق یابد، چرا که رونق تولید و اشتغال‌زایی، مساله محوری دولت سیزدهم است. وی با اشاره به اینکه در ملاقات‌ها و دیدارهای اخیر وزیر امور خارجه، آمادگی و تمایل قابل توجهی در همسایگان و دیگر کشورها برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد، گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی با توجه به توانمندی‌های متخصصان ایرانی، می‌تواند یکی از بهترین زمینه‌های گسترش همکاری‌ منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضوع زنان و خانواده از مسائل اصلی و محوری مورد توجه دولت سیزدهم است، گفت: معاونت امور زنان و خانواده باید برنامه‌ای جامع درباره راهکارهای موثر در کنترل آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده تدارک ببیند و برای بررسی و تصویب به هیات دولت ارائه کند. 
رئیسی گفت: از نظر دولت هر چه موقعیت زن و خانواده در جامعه ارتقا یابد، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود و لذا دولت از هیچ حمایتی در این زمینه دریغ نخواهد کرد. وی همچنین با تبریک روز آتش‌نشانی به همه آتش‌نشانان خدوم کشور، گفت: فداکاری‌های آتش‌نشانان عزیز؛ چه آنهایی که در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند یا به جانبازی نائل ‌شدند و چه دیگر آتش‌نشانان تلاشگر، برای ما مسؤولیت ایجاد می‌کند و دولت از این قشر فداکار حمایت می‌کند. 
 
* پیام تبریک به رئیس جدید سازمان صداوسیما
رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک انتصاب پیمان جبلی به سمت ریاست سازمان صدا‌‌و‌سیمای جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امید است با ارائه برنامه‌ها و طرح‌های هوشمندانه، شاهد انجام فعالیت‌های تاثیرگذار و در طراز گام دوم انقلاب در این رسانه فراگیر و تمدن‌ساز باشیم. متن پیام حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر پیمان جبلی؛ انتصاب شایسته جنابعالی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به سمت «ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران» را تبریک و تهنیت می‌گویم. با عنایت به تعهد، آگاهی و تجارب ارزشمندتان در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای، امید است با ارائه برنامه‌ها و طرح‌های هوشمندانه، شاهد افزایش تولیدات فرهنگی فاخر، جذاب، امیدبخش و با نشاط در راستای گسترش سبک زندگی ایرانی- اسلامی، حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت و انقلاب اسلامی و نیز انجام فعالیت‌های تاثیرگذار و در طراز گام دوم انقلاب، در این رسانه فراگیر و تمدن‌ساز باشیم. 
سلامت، عزت و دوام توفیقات شما را در تحقق منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های بلند نظام اسلامی، از درگاه خداوند متعال مسألت دارم. همچنین لازم می‌دانم از تلاش‌های صادقانه و دلسوزانه جناب آقای دکتر علی‌عسکری در دوران تصدی این سمت، تقدیر و تشکر کرده و دوام توفیقات ایشان را در دیگر سنگرهای خدمتگزاری، از خداوند متعال خواستارم.

Page Generated in 0/0048 sec