printlogo


کد خبر: 238702تاریخ: 1400/7/8 00:00
تداوم روند تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اصلی‌ترین دلیل نوسان قیمت در کالاهای اساسی است
هر شانه تخم‌مرغ ۵۵ هزار تومان

قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی در خرده‌فروشی‌های تهران ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان شد. بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران، قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی به وزن ۲ کیلوگرم در بازه قیمتی ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود. گفتنی است حدود ۲ هفته پیش قیمت این کالای پرمصرف ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان و بیش از یک ماه پیش نیز قیمت آن در بازار حدود ۴۵ هزار تومان بود. به عبارتی می‌توان گفت قیمت تخم‌مرغ از اواخر شهریور تاکنون ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است؛ افزایش قیمتی که فعالان صنعت طیور علت آن را افزایش هزینه‌های تولید از جمله نهاده‌های دامی، واکسن، دارو، کارتن و شانه، آب، برق و گاز، دستمزد کارگر، کرایه حمل‌و‌نقل و همچنین کاهش جوجه‌ریزی، تاخیر در تامین و ارسال نهاده‌ها و حذف ۱۴میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار از ابتدای سال می‌دانند. در این بین به گفته کارشناسان اصلی‌ترین دلیل نوسانات قیمت در کالاهای اساسی از جمله مرغ،‌ گوشت و تخم‌مرغ تداوم روند تخصیص ارز 4200 تومانی است.
 
* واردکنندگان نهاده‌های دامی جزئی از فرآیند تولید کشور هستند
وزیر جهاد کشاورزی هم بر این موضوع تاکید دارد و حل تامین نهاده را اولین گام حل مشکل تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌داند. وی گفت: تامین بموقع نهاده‌های دامی، حلقه نخست زنجیره تولید اقتصاد دام و طیور کشور است. 
وزیر جهاد کشاورزی در نشست با اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی اظهار داشت: تامین بموقع نهاده‌های دامی حلقه اول از زنجیره تولید اقتصاد دام و طیور کشور است و افرادی که در این بخش فعالیت می‌کنند، جزئی از فرآیند تولید در کشور محسوب می‌شوند. 
وزیر جهاد کشاورزی افزود: از منظر وزارت جهاد کشاورزی رسیدگی و رفع مشکلات تامین‌کنندگان نهاده‌های دامی منجر به تعدیل مشکلات تولید‌کنندگان و بهبود شرایط بازار خواهد شد. 
وی با اشاره به مشکلاتی که واردکنندگان در مسیر تامین نهاده‌های دامی متحمل می‌شوند و قدردانی از این زحمات ادامه داد: تداوم جریان تامین نهاده دامی اقدامی مهم و ضروری است. 
ساداتی‌نژاد تاکید کرد: تصمیم‌‌های آتی وزارت جهاد کشاورزی با مشورت و همکاری تشکل‌ها در همه حوزه‌های مرتبط به عنوان راهبرد اصولی این دور از فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی گرفته می‌شود.

Page Generated in 0/0064 sec