printlogo


کد خبر: 238758تاریخ: 1400/7/11 00:00
واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین
این اوج انحطاط رژیم‌های خائن عربی است

گروه‌های مقاومت فلسطین سفر «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین و افتتاح سفارت این رژیم در منامه را محکوم کردند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این گروه‌ها در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین با آرزوها و خواسته‌های ملت‌های عربی در زمینه آزادی فلسطین در تضاد است. 
در این بیانیه آمده است: «سفر لاپید و افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین جنایت در حق اسلام، قومیت عربی و ملت‌های فلسطین و بحرین است. اصرار عجیب به ادامه راه عادی‌سازی روابط خفت‌بار با دشمن صهیونیستی، اوج انحطاط اخلاقی برخی رژیم‌های خائن عربی را می‌رساند. سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و دفاتر نمایندگی صهیونیست‌ها در پایتخت‌های ما تنها مکانی برای انتشار فساد و جاسوسی علیه آزادگان امت است. عرب‌های صهیونیست با اینگونه اقدامات نمی‌توانند از خود و حاکمیت‌شان حمایت کنند، بلکه بیش از پیش نزد ملت‌های خود حقیر و منفور خواهند شد».
گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین اعتراضات گسترده مردم بحرین و تظاهرات‌های برگزار شده از روز پنجشنبه هفته گذشته در محکومیت سفر لاپید به این جزیره و افتتاح سفارت اشغالگران صهیونیست را ستودند. پیش‌تر جمعیت الوفاق بحرین که رهبری انقلاب یک دهه‌ای اکثریت شیعیان این کشور را علیه دیکتاتوری آل‌خلیفه برعهده دارد، بر مخالفت قاطعانه خود با سفر لاپید به منامه تاکید کرده بود. 
 
* الزهار: شیوخ عربی حتی یک فشنگ به فلسطین نداده‌اند
«محمود الزهار» از اعضای مطرح جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن محکومیت گشایش سفارت رژیم اشغالگر قدس در بحرین، این اقدام منامه را خیانت به آرمان فلسطین دانست. او در گفت‌‌و‌گو با تسنیم، ضمن انتقاد از رژیم‌های سازشکار عرب که به علنی‌کردن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخته‌‌اند، خاطرنشان کرد این حکومت‌ها سال‌ها به ‌صورت سری و پنهان با اشغالگران رابطه داشته‌اند و حالا آن را علنی کرده‌اند. عضو ارشد حماس اعلام کرد شیوخ عربی حتی یک فشنگ به ملت فلسطین کمک نکرده‌اند. او همچنین از روابط بسیار خوب با جمهوری اسلامی ایران خبر داد که مهم‌ترین حامی ملت و مقاومت فلسطین و دیگر ملت‌های تحت اشغال و خفقان و سرکوبگری در جهان است. الزهار همچنین تأکید کرد مقاومت روز به روز در حال پیشرفت است و هرگز اجازه نخواهد داد به اصول ملت فلسطین خدشه‌ای وارد شود و تلاش‌ها و طرح‌های دشمن صهیونیست و توطئه‌گران همدست آن هم محکوم به شکست است. 

Page Generated in 0/0055 sec