printlogo


کد خبر: 238773تاریخ: 1400/7/11 00:00
اخبار

مجلس به ‌دنبال اصلاح قانون مهریه
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مجلس به دنبال بررسی موضوع مهریه بر اساس عدالت است تا هیچ کدام از زن و مرد در این بین آسیب نبینند. 
سیدکاظم دلخوش در گفت‌وگو با تسنیم، درباره کاهش سقف مهریه به 14 سکه که این روزها زمزمه آن از مجلس به گوش می‌رسد، اظهار داشت: موضوع کاهش سقف مهریه به 14 سکه هنوز در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار نگرفته است. سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: قطعا کمیسیون حقوقی و قضایی برای بررسی موضوع مهریه باید دنبال عدالت باشد و این عدالت باید بدرستی پیاده‌‌ شود که هیچ کدام از زن و مرد در این بین آسیب نبینند، لذا این کار دشوار بوده و مستلزم یک کار کارشناسی و دقیق است. دلخوش درباره ریل‌گذاری مجلس برای تسریع روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی با بیان اینکه مجلس برای تصویب قوانین تسهیل‌کننده رسیدگی به پرونده‌ها اقدام می‌کند، گفت: اهتمام داریم قوانینی به تصویب برسد که کمک‌‌حال قوه‌ قضائیه در رسیدگی به پرونده‌ها باشد.
***
به‌روزرسانی نسخه ‌وب «شاد»
دبیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به به‌روز‌رسانی نسخه وب اپلیکیشن شاد گفت: امکانات بیشتری به نسخه وب افزوده شد. محمود حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره به‌روز‌رسانی نسخه وب شاد افزود: نسبت به سال گذشته امکانات بیشتری به نسخه وب افزوده شده و دائم در حال به‌روز‌رسانی هستیم. سعی کردیم خدمات بیشتری به نسخه وب اضافه کنیم. وی همچنین با اشاره به امکانات جدید پلتفرم آموزشی شاد در سال تحصیلی جدید که اواخر شهریورماه رونمایی شد، اظهار کرد: اتاق یا گروه صوتی با رهبری و هدایت معلم راه‌اندازی و به شاد افزوده شده است. حبیبی ادامه داد: بر اساس این قابلیت تعاملی، امکان صحبت مستقیم همزمان معلم با حداقل ۵ دانش‌آموز فراهم است و ما را به هدف توسعه تعاملات میان دانش‌آموز و معلم در شاد نزدیک‌تر کرده است. سرویس حضور و غیاب هم بهینه شده است. وی با اشاره به قابلیت جدید دیگری تحت عنوان آزمون‌ساز در شاد، اظهار کرد: سرویس آزمون هم طراحی شده که احتمالا اواخر مهرماه ارائه می‌شود. این افزونه، به مرور زمان کامل‌تر می‌شود تا برای امتحانات دی‌ماه هم مورد استفاده قرار بگیرد. 
***
رشد ۱۱ درصدی تلفات تصادفات در ۵ ماه نخست امسال
سازمان پزشکی قانونی ضمن اعلام رشد ۱۱ درصدی تلفات تصادفات در ۵ ماه نخست امسال در عین حال از کاهش 1/5 درصدی تلفات حوادث رانندگی در مرداد امسال خبر داد. اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در مرداد امسال آمار تلفات حوادث رانندگی با کاهش 1/5 درصدی مواجه بود. در این ماه ۱۳۹۸ نفر که ۱۱۱۹ نفر مرد و ۲۷۹ نفر زن بودند، در تصادفات جان باختند، در حالی ‌که آمار تلفات در مدت مشابه سال قبل ۱۴۷۳ نفر بود. در این ماه ۲۵ هزار و ۳۹۵ مصدوم تصادفات نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به سال قبل 4/7 درصد کاهش یافته است. بر اساس این گزارش در ۵ ماهه نخست سال جاری آمار تلفات تصادفات با افزایش مواجه بود. در این مدت ۷۰۳۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۶۳۳۱ نفر بود، 1/11 درصد افزایش یافته است. در این مدت استان‌های فارس با ۵۵۳، خراسان رضوی با ۴۷۱ و تهران با ۴۶۹ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۵۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۹۰ و قم با ۹۸ فوتی کمترین آمار تلفات را داشتند. در ۵ ماه نخست امسال ۱۲۷ هزار و ۹۴۰ نفر (۹۴ هزار و ۳ مرد و ۳۳ هزار و ۹۳۷ زن) از مصدومان حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد بیشتر شده است. 
***
هشدار سازمان زمین‌شناسی درباره فرونشست زمین در ایران
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه میزان آبی که درون زمین فرومی‌رود، با میزان آب استخراج شده متناسب نیست، گفت: همین امر باعث بروز پدیده فرونشست در همه جای کشور به جز استان‌های گیلان و مازندران شده است. 
دکتر علیرضا شهیدی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود استان‌های گیلان و مازندران نیز طی سال‎های آینده دچار فرونشست شوند، افزود: از ۶۰۶ دشت موجود در کشور بیش از ۳۰۰ دشت ممنوعه هستند، به گونه‌ای که این دشت‌ها دچار وضعیت قرمز شده‌اند و بقیه دشت‌ها نیز شرایط مناسبی ندارند. وی با بیان اینکه دشت‌های استان اصفهان یکی از بحرانی‌ترین مناطق کشور است که با فرونشست جدی مواجه است، اظهار کرد: میزان فرونشست در شهر اصفهان حدود ۱۶ سانتیمتر است و متاسفانه زبانه‌های فرونشست وارد شهر شده و قسمت‌های مرکزی و بافت تاریخی شهر نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. شهیدی با بیان اینکه در تهران نیز میزان فرونشست بسیار زیاد است، گفت: گفته می‌شود تهران روزی یک میلیمتر دچار فرونشست می‌شود که عدد بسیار زیادی است. رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود در اتحادیه اروپایی، اگر در منطقه‌ای ۴ میلیمتر فرونشست ایجاد شود، آن منطقه وارد شرایط بحرانی می‌شود و وقتی ما در ایران صحبت از سانتیمتر می‌کنیم، باید متوجه شویم دچار شرایط بسیار حادی شده‌ایم. 

Page Generated in 0/0067 sec