printlogo


کد خبر: 238776تاریخ: 1400/7/11 00:00
تعداد کل قربانیان 120880 نفر
217
طی 24 ساعت 217 نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند

فضاهای آموزشی کشور بعد از گذشت 19 ماه از ورود کرونا به کشور همچنان بسته هستند و با وجود آغاز سال تحصیلی 1401- 1400 آموزش‌ها مبتنی بر فضای مجازی پیگیری می‌شود. به منظور تسهیل در امر آموزش و جبران کمبودهای آموزشی، دولت تاکید ویژه بر بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی دارد؛ بر همین اساس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز گذشته برگزار شد، بر ضرورت سرعت‌بخشی واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای 12 سال تاکید کرد. 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمهیدات آغاز آموزش حضوری در مدارس اندیشیده شده است، گفت: در کنار اقدامات انجام شده برای واکسیناسیون معلمان، کادر مدارس، والدین و رانندگان سرویس مدارس، لازم است واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای 12 سال نیز با سرعت انجام شود. 
 حجت‌الاسلام رئیسی هماهنگی وزارت‌های بهداشت و آموزش‌و‌پرورش را در واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای 12 سال ضروری دانست و گفت: برای سرعت گرفتن این کار، وزارت آموزش‌و‌پرورش مساعدت کند مدارسی که شرایط مناسبی برای واکسینه کردن دانش‌آموزان دارند، در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد. 
رئیس‌جمهور گفت: با توجه به اینکه برای واکسیناسیون 12 سال به پایین، نظرات علمی مختلفی وجود دارد، لذا تا زمانی که به قطعیت علمی نرسیم، نباید اقدامی در این زمینه انجام شود. 
رئیسی در ادامه، عادی‌انگاری و کم‌توجهی به رعایت اصول بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا را بسیار خطرناک دانست و گفت: اینکه عده‌ای تصور کنند با تزریق واکسن از خطرات ویروس کرونا در امان هستند، نادرست است و با توجه به نظرات علمی همچنان باید شیوه‌نامه‌ها بین عموم مردم و گروه‌ها و مراکز مختلف، با جدیت رعایت شود. 
رئیسی هرگونه ورود و خروج از کشور را نیازمند تزریق واکسن کرونا دانست و گفت: حساسیت به این اقدام در حقیقت صیانت از سلامت مسافران و زائران عزیز است و به مقطع خاصی هم مربوط نمی‌شود. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای مقابله با ویروس کرونا محدودیت‌های هوشمند به مرور جای تعطیلی مراکز را می‌گیرد، گفت: در شرایط کنونی مراکز علمی و پژوهشی باید برای جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از شیوع کرونا، در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، نسخه‌ها و راهکارهای مناسب تدوین و ارائه کنند. 
 
* واکسیناسیون مادران باردار در منزل
به منظور تسریع در روند واکسیناسیون در تهران، فرمانده ستاد کرونای این کلانشهر از طرح‌ریزی برنامه واکسیناسیون مادران باردار در منزل خبر داد. علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به واکسیناسیون مادران باردار در کشور اظهار کرد: در حال حاضر اطلاعات مادران باردار در تمام مراکز بهداشتی به ثبت رسیده و مادران باردار بهتر است در همان مرکز که کارهای غربالگری‌شان را انجام داده‌اند، واکسن تزریق کنند.
او بیان کرد: بر اساس مطالعاتی که روی واکسن سینوفارم در دنیا انجام شده، این واکسن اثربخشی خوبی در بین مادران باردار داشته است و مادران باردار بالای ۱۲ هفته می‌توانند برای تلقیح واکسن سینوفارم اقدام کنند. 
فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: ما در حال طراحی پروژه‌ای هستیم که کار تزریق واکسن ویژه مادران باردار در منزل به کمک نیروهای فوریت‌های پزشکی انجام شود تا مادران باردار از خانه برای انجام واکسیناسیون خارج نشوند و این طرح در صورت تایید نهایی به اطلاع مردم خواهد رسید. 
 
* ورود ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا در یک ماه آینده
از مجموع 80 میلیون دوز واکسن وارداتی کرونا به کشور جمعیت هلال‌احمر تاکنون بیش از 52 میلیون دوز واکسن وارد کشور کرده است و آنطور که سخنگوی جمعیت هلال‌احمر گفته تا یک ماه آینده ۶۰ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد. محمدحسن قوسیان‌مقدم با بیان اینکه طی ۲ هفته گذشته 12 میلیون دوز واکسن ویژه دانش‌آموزان و افراد زیر 20 سال وارد کشور شد، گفت: تمام واکسن‌های وارداتی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و فرآیند واکسیناسیون از طریق این وزارتخانه انجام می‌شود. 
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده از دهم مهرماه تا دهم آبان‌ماه 60 میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود، گفت: نوع این واکسن‌ها سینوفارم بوده و طی این زمانبندی وارد کشور می‌شود و در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. 
وی اظهار کرد: طی هفته آینده و با توجه به ورود 60 میلیون دوز واکسن در یک ماه میزان واکسن‌های وارداتی به 140 میلیون دوز واکسن می‌رسد. 
 
* ۲۱۷ تن دیگر جان باختند
همچنان آمار متوفیان روزانه کرونا بالاتر از 200 نفر است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ظهر جمعه تا ظهر شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۳۵ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و یکهزار و ۶۷۳ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۵ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر رسید. 
متاسفانه در این بازه زمانی، ۲۱۷ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۰ هزار و ۸۸۰ نفر رسید. ۵ هزار و ۸۰۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

Page Generated in 0/0067 sec