printlogo


کد خبر: 238786تاریخ: 1400/7/11 00:00
اخبار

سومین نفتکش ایرانی حامل سوخت برای لبنان وارد خلیج سوئز شد
سایت اطلاع‌رسانی «تانکر تراکرز» اعلام کرد سومین نفتکش حامل سوخت ایران برای لبنان وارد خلیج سوئز شده است. به گزارش ایسنا، سایت اطلاع‌رسانی تانکر تراکرز که اخبار مربوط به حمل‌و‌نقل و ذخیره نفت خام در نقاط مختلف دنیا را دنبال و منتشر می‌کند اعلام کرد سومین محموله سوختی ایران به مقصد لبنان وارد خلیج سوئز شده است. بنابر اعلام تانکر تراکرز، این نفتکش که Fortune نام دارد، حامل گازوئیل یا بنزین است که از طریق بندر بانیاس در سوریه برای تحویل به حزب‌الله لبنان راهی سوریه است و اکنون از دریای سرخ وارد خلیج سوئز شده است. پیش از این نیز دو نفتکش دیگر از ایران به همین طریق سوخت مازوت به لبنان صادر کرده بودند. 
***
جلیلی:
برنامه‌های‌مان را در جزئیات هم در اختیار دولت قرار می‌دهیم
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست مشترک کارگروه کشاورزی دولت سایه که با حضور سرپرست جدید سازمان تعاون روستایی برگزار شد با بیان اینکه اصل نتیجه گرفتن از کارهاست، گفت: تلاش همه ما این باید باشد که دولت را چه در کلیات و چه در جزئیات و بخش‌های میانی کمک کنیم تا با انتخاب‌های درست و اتخاذ سازوکارهای صحیح، نتیجه‌های لازم در زمان خودش حاصل شود. وی در این باره افزود: وظیفه خودمان می‌دانیم همان‌طور که برنامه‌ها و نکاتی را نسبت به کلیات مسائل کشور تقدیم دولت کردیم، حالا نسبت به بخش‌ها، سازمان‌ها و حتی معاونت‌های دستگاه‌ها برنامه‌هایی که آماده شده است را تقدیم کنیم تا ان‌شاءالله مورد استفاده قرار گیرد. جلیلی با اشاره به اهمیت ارزآوری در بخش‌های مختلف دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: رفع ضعف سال‌های گذشته و پیشرفت محسوس، با جهش در معیارهایی نظیر ارزآوری محقق خواهد شد؛ بنابراین یک رویکرد این است که برای مثال وزارت کشاورزی بگوید چون نفت کم فروختیم و بودجه کم دادید نتوانستیم بذر و سم و کود وارد کنیم پس انتظار محصول بیشتر از ما نداشته باشید اما یک حالت دیگر این است که بگوییم چون امسال تحریم بودیم یا نخواستیم نفت بفروشیم ارزآوری‌مان باید از محل صادرات محصولات کشاورزی محقق شود. جلیلی با اشاره به اهمیت حمایت دولت از کشاورزان گفت: حمایت از کشاورزان به دنبال احقاق حقوق اساسی آنها به وجود خواهد آمد؛ اگر 25 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند، متناسب با این جمعیت باید حمایت‌ها و هدایت نقدینگی و... صورت بگیرد. 
***
وزیر دفاع ارمنستان سفیر ایران را در جریان اوضاع منطقه قرار داد
به گزارش رسانه‌های ارمنستانی، «آرشاک کاراپتیان» روز گذشته در مجتمع اداری وزارت دفاع این کشور میزبان «عباس بدخشان ظهوری» و سرهنگ «بهمن صادقین» وابسته نظامی سفارت ایران در ارمنستان بود. به گزارش فارس، آرشاک کاراپتیان وزیر دفاع جمهوری ارمنستان در مجتمع اداری وزارت دفاع این کشور میزبان عباس بدخشان ظهوری سفیر و نماینده تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان بود. به گزارش «رادیوی عمومی ارمنستان»، سرهنگ بهمن صادقین وابسته نظامی سفارت ایران در ارمنستان نیز در این دیدار شرکت کرد. طبق این گزارش، در این دیدار، وزیر دفاع ارمنستان با ارائه وضعیت منطقه، بر نقش ایران در تأمین امنیت منطقه تاکید کرد. 2 طرف همچنین درباره تعمیق همکاری ارمنستان و ایران و سایر موضوعات مرتبط با مسائل منطقه گفت‌وگو کردند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز چهارشنبه هم با «سورن پاپیکیان» معاون نخست‌وزیر ارمنستان دیدار کرده بود. پاپیکیان در این دیدار از مواضع ایران در زمینه ایجاد ثبات و صلح در منطقه قدردانی و خاطرنشان کرد برنامه صلح در صورت حمایت و ثبات چندجانبه قابل اجراست. سفیر ایران در ارمنستان نیز به پاپیکیان تصدی پست معاون نخست‌وزیر را تبریک گفت و به افزایش تجارت و افزایش پویایی همکاری اشاره کرد. 
***
رونمایی از رادار «هرمز» و شبیه‌ساز «شمس» 
از رادار تاکتیکی برد متوسط هرمز و شبیه‌ساز شمس که از سامانه‌های راهبردی برد بلند هستند با حضور سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از معاونان این نیرو در سازمان خودکفایی نیروی پدافند ارتش رونمایی شد. هدف از اجرای پروژه هرمز، طراحی و ساخت یک دستگاه رادار برد متوسط است به نحوی که علاوه بر استخراج اطلاعات سرعت هدف، بتواند فاصله هدف را با دقت بالا استخراج و اطلاعات را با کیفیت بالا به مرکز کنترل آتش موشک‌های پدافند هوایی ارسال کند. مزیت رادار هرمز نسبت به رادارهای دیگر افزایش توان رزمی، مداومت کاری بالا و کمترین زمان لازم برای تعمیر و نگهداری، دقت بالا در اندازه‌گیری در سمت و ارتفاع هدف، ارتقای قدرت تفکیک اهداف، بهبود زاویه پوشش آنتن و سرعت آشکارسازی اهداف است. 
***
رزمایش «فاتحان خیبر»  استراتژی منطقه را تغییر خواهد داد
فرمانده تیپ ۲۵ «نیرو مخصوص» با بیان اینکه رزمایش فاتحان خیبر استراتژی منطقه را تغییر خواهد داد، گفت: یکی از توانمندی‌ها و مقدورات تیپ‌های نیرو مخصوص سرعت عمل بالا، ورود به صحنه عملیات و اجرای ماموریت‌های محوله است. سرهنگ علی دلاور در حاشیه رزمایش فاتحان خیبر، اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و مدیریت سلسله مراتب فرماندهی نیروی زمینی، کلیه اهداف از پیش تعیین شده توسط تکاوران تیپ۲۵ نیرو مخصوص منهدم و یکی از ماموریت‌های مهم کارکنان ولایتمدار این یگان به صورت کامل و بدون کوچک‌ترین خطا صورت پذیرفت. وی افزود: در این رزمایش بزرگ ماموریت اسکورت و تامین ادوات و تجهیزات شرکت‌کننده در رزمایش نیز بر عهده تکاوران تیپ۲۵ نیروی مخصوص بود که با روحیه بالا و سلحشوری تمام مسؤولیت‌های واگذارشده را بخوبی انجام دادند. 

Page Generated in 0/0068 sec