printlogo


کد خبر: 239317تاریخ: 1400/7/28 00:00
اخبار

آمریکایی‌ها به تماشای «بنیامین» می‌نشینند
انیمیشن سینمایی «بنیامین» به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل «یونیورسال» راه یافت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، انیمیشن سینمایی «بنیامین» به تهیه‌کنندگی مصطفی حسن‌آبادی و کارگردانی محسن عنایتی به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل «یونیورسال» راه یافت. 
فیلم سینمایی «بنیامین» که در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان اصفهان نخستین موفقیت‌های خود را آغاز کرد، اینک به صورت رسمی به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل «یونیورسال» راه یافته است. 
این جشنواره که از سال ۲۰۰۷ کار خود را آغاز کرده هر سال در یک کشور اروپایی یا آمریکایی برگزار می‌شود اما مرکزیت آن شهر نیویورک آمریکاست که طی روزهای ۲۹ و ۳۰ اکتبر برابر با ۷ تا ۸ آبان‌ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود. 
پیش از این فیلم سینمایی «بنیامین» در جشنواره‌های بین‌المللی انیمیشن و کارتون سئول (سیکاف ۲۰۲۱)، زوما در نیجریه، کووتو در تانزانیا و انیمافیلم در کشور آذربایجان انتخاب شده بود و در تانزانیا برنده بهترین فیلم داستانی و برنده بهترین کاراکتر انیمیشن شد. 
انیمیشن سینمایی «بنیامین» که پخش بین‌المللی آن در اختیار گروه عماریار و شرکت فیلمارکت (به مدیریت سونیا سرلک) است، همچنین برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی کشور در سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان شده بود. 
در خلاصه داستان «بنیامین» آمده است: «خرابکاری آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر...».
انیمیشن سینمایی «بنیامین» محصول مؤسسه پویانمایی «آینده‌نگار» به تهیه‌کنندگی مصطفی حسن‌آبادی و کارگردانی محسن عنایتی است.
***
پخش «سرجوخه» به تعویق افتاد
سریال «سرجوخه» ساخته جدید احمد معظمی که طبق اعلام شبکه ۳ قرار بود از دیروز روی آنتن این شبکه برود فعلا پخش نمی‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، طبق اطلاع‌رسانی شبکه ۳ که از طریق زیرنویس و پخش تیزر انجام می‌شد، قرار بود سریال جدید «سرجوخه» به کارگردانی احمد معظمی از سه‌شنبه ۲۷ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن برود اما طبق آخرین تصمیمات، قرار شده پخش این مجموعه امنیتی- جاسوسی مدتی به تعویق بیفتد. هنوز زمان پخش مشخصی برای این سریال اعلام نشده است. «سرجوخه» بر اساس متنی از حسین امیرجهانی برای پخش در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای آماده می‌شود. 
***
عمل قلب مهران غفوریان موفقیت‌آمیز بود
مهران غفوریان سر صحنه تصویربرداری سریال نمایش خانگی «نیسان آبی» دچار حمله قلبی شد و عمل قلب باز او با موفقیت انجام شد. احسان ظلی‌پور، تهیه‌کننده سریال «نیسان آبی» درباره وضعیت مهران غفوریان که به بیمارستان منتقل شد، گفت: وی از بخش مراقبت‌های ویژه بیرون آمده و به بخش عمومی منتقل ‌شده است و چند روزی باید در بیمارستان بستری باشد. تهیه‌کننده سریال «نیسان آبی» درباره اتفاقی که سر صحنه تصویربرداری این سریال برای غفوریان رخ داد، بیان کرد: غفوریان سر صحنه فیلمبرداری دچار مشکل قلبی شد و به سرعت با آمبولانس او را به بیمارستان منتقل کردیم. هنگام رسیدن به در بیمارستان، ایست قلبی کرد که همان جا احیا شد. با این حال قبل از آن هم خودش می‌دانست باید برای درمان قلبش به بیمارستان برود ولی این اتفاق زودتر برایش رخ داد. 
این تهیه‌کننده با اشاره به زمان بازگشت غفوریان به پروژه «نیسان آبی» نیز یادآور شد: کار فعلا متوقف است، بخش‌هایی که از کار باقی مانده بخش‌هایی است که خود مهران غفوریان بازی دارد که حدود ۲ هفته طول می‌کشد. وی در پایان بیان کرد: ممکن است دوران نقاهت یک ماه طول بکشد اما سلامتی مهران غفوریان از همه چیز برای ما مهم‌تر است و تا بهبود کامل این هنرمند کار متوقف خواهد بود. 
***
هیأت امنای جدید بنیاد سینمایی فارابی معرفی شد
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیشنهاد محمد خزاعی، رئیس سازمان امور سینمایی اعضای هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی را منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، مسعود میرکاظمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، جواد اوجی وزیر نفت، سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، علی عسکری معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، میثم نیلی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن خجسته معاون پیشین صدا‌و‌سیما، سیدمحسن مهاجرانی معاون پیشین صداوسیما و مشاور رئیس رسانه ملی به همراه محمد خزاعی به عنوان هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی معرفی شدند. اعضای هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت ۲ سال منصوب شدند. 

Page Generated in 0/0052 sec