printlogo


کد خبر: 239340تاریخ: 1400/7/28 00:00
اخبار

220 گود رها‌شده در تهران وجود دارد
عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه شهرداری تهران به گودهای رها‌شده در سطح شهر تاکید کرد. مهدی عباسی در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری بر لزوم توجه به گودهای رها شده در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: ۲۲۰ گود رها شده در تهران وجود دارد که در سنوات گذشته شاهد بروز حوادثی در این گودها بوده‌ایم. برای نمونه در منطقه ۱۷ گودی که زمین بزرگی نبود دچار ریزش شد و ساختمان‌های اطراف آن آسیب دیدند. وی ادامه داد: در این موارد لازم است شهرداری تهران به صورت خاص موضوع گودها را دنبال کند. عباسی اضافه کرد بی‌تردید قوانین به حد نیاز وجود دارد اما اگر شهرداری لازم می‌داند قوانین اصلاح شود، می‌تواند در قالب لایحه موارد را به شورا ارائه دهد و شورا نیز آمادگی دارد این موضوع را به صورت فوری رسیدگی کند. 
***
۵۰ درصد دانش‌آموزان استثنایی حضوری مدرسه می‌روند
معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: از ابتدای مهرماه مدارس استثنایی‌ای که حداکثر ۵۰ دانش‌آموز دارند به‌ صورت حضوری بازگشایی شدند. با توجه ‌به جمعیت پایین اکثر مدارس استثنایی، ۵۰ درصد کل دانش‌آموزان استثنایی به ‌صورت حضوری در مدارس مشغول تحصیل هستند و برای بازگشایی بهتر مدارس تاکنون ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به مدارس استثنایی اختصاص ‌یافته است. دکتر سیدجواد حسینی گفت: در سال جاری و به‌رغم مشکلات سامانه سیما بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد عضو هستند و علاوه بر آموزش‌های حضوری از آموزش‌های مجازی نیز بهره‌مند می‌شوند. وی ضمن تقدیر از زحمات تمام ادارات در شروع باشکوه سال تحصیلی جدید گفت: گزارش استان‌ها نشان می‌دهد استقبال دانش‌آموزان استثنایی و خانواده‌های آنان از بازگشایی مدارس خوب بوده و باید به‌ مرور مقدمات آموزش حضوری باقیمانده دانش‌آموزان استثنایی را نیز فراهم کنیم. 
***
ادامه تجهیز لباس‌ مأموران پلیس به دوربین
رئیس پلیس پیشگیری ناجا از ادامه اجرای طرح تجهیز مأموران عملیاتی و میدانی پلیس به دوربین البسه خبر داد. سردار مهدی معصوم‌بیگی در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره بررسی‌های صورت‌گرفته برای تجهیز البسه پلیس به دوربین اظهار کرد:‌ در راستای تجهیز پلیس به فناوری، اقداماتی باید انجام می‌شد و در همین راستا طرحی تحت عنوان مجهز کردن مأموران به دوربین البسه در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت و بخش اول آن که واگذاری حدود ۴۰۰۰ دوربین بود، انجام شد. معصوم‌بیگی گفت: بررسی‌های میدانی صورت گرفت و بازخوردگیری انجام شد که ببینیم تاثیر این دوربین بر مأموریت، صیانت از کارکنان، استانداردسازی رفتار و نظارت میدانی به چه شکل بوده است که بازخورد آن مثبت بود. بخش دوم عملیاتی شد و در حال انجام است. رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: البته این طرح مرحله به مرحله انجام خواهد شد و طبیعی است که تا انتهای کار که همه ماموران عملیاتی و میدانی مجهز به دوربین البسه شوند، ادامه پیدا می‌کند تا نهایی شود. 
***
قانونی شدن موتورسواری بانوان در اختیار پلیس راهور نیست
رئیس پلیس راهور گفت: به دلیل آمدن قید آقایان در گواهینامه موتوسیکلت،‌ بانوان نمی‌توانند از موتوسیکلت استفاده کنند؛ اگر هم بخواهند بانوان از گواهینامه موتوسیکلت استفاده کنند، این موضوع باید در قانون اصلاح شود و دست پلیس راهور نیست. سردار سیدکمال هادیانفر با بیان اینکه در آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی برای گواهینامه موتوسیکلت تنها قید آقایان آمده است، اظهار کرد: در گواهینامه پایه ۳ و سایر گواهینامه‌ها قید آقایان و خانم‌ها عنوان نشده یعنی همه می‌توانند مشمول بهره‌مندی از این نوع گواهینامه‌ها شوند. رئیس پلیس راهور افزود: به دلیل آمدن قید آقایان در گواهینامه موتوسیکلت،‌ بانوان نمی‌توانند از موتوسیکلت استفاده کنند، اگر هم بخواهند بانوان از گواهینامه موتوسیکلت استفاده کنند، این موضوع باید در قانون اصلاح شود و دست پلیس راهور نیست. وی تصریح کرد: اگر هم در این رابطه (اصلاح قانون) پیشنهادی نیز بخواهد مطرح شود، باید وزارت کشور این کار را انجام دهد. این مقام انتظامی درباره موتورسواری برخی بانوان هم گفت: این کار خلاف مقررات است، زیرا گواهینامه ندارند و قطعا با آنها برخورد می‌شود. 
***
کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور
امروز و فردا با نفوذ جریانات سرد شمالی، کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق رخ می‌دهد. به گزارش مهر، بر اساس پیش‌بینی‌های کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری تا فردا پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه و پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی، کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق رخ می‌دهد، دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود. امروز و فردا در بخش‌هایی از استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز بارش مورد انتظار است و طی این مدت در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان‌های واقع در نوار شمالی کشور بارش برف رخ خواهد داد. روز جمعه هم در برخی نقاط استان‌های واقع در شرق، جنوب شرق و مرکز کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز شنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در شمال غرب، غرب، سواحل غربی خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش رخ خواهد داد.

Page Generated in 0/0296 sec