printlogo


کد خبر: 239346تاریخ: 1400/7/28 00:00
اخبار

قدردانی رئیس‌جمهوری از دیوان محاسبات برای ارائه گزارش تفریغ بودجه
رئیس‌جمهوری از اقدام دیوان محاسبات کشور برای ارائه گزارش تفریغ بودجه ۹۹ زودتر از موعد مقرر قدردانی کرد. حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در مرقومه‌ای با تقدیر از اقدام دیوان محاسبات کشور در ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ که ۴ ماه پیش از موعد مقرر قانونی ارائه شد، توصیه‌هایی درباره جلوگیری از تکرار نقاط ضعف در دولت جدید و بودجه ۱۴۰۰ کل کشور به دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه کرد. 
***
اعلام نرخ تورم ‌بخشی تا پایان هفته
معاون وزیر صمت گفت: بانک مرکزی تا پایان هفته نرخ تورم ‌بخشی را اعلام می‌کند که بر این اساس قیمت خودرو نیز بزودی مشخص خواهد شد. محسن صالحی‌نیا درباره زمان اعلام قیمت‌های جدید خودرو در کارخانه اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار بود قیمت خودرو به صورت ۶ ماهه تغییر کند، در حال حاضر برنامه تغییر نرخ خودرو در دستور کار قرار گرفته است. رئیس هیات عامل ایدرو ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های اصلی تعیین قیمت خودرو، نرخ تورم ‌بخشی است که در بازه‌های زمانی مشخص از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود. معاون وزیر صمت افزود: در این راستا طبق استعلامی که از بانک مرکزی گرفته‌ایم، نرخ تورم‌ بخشی تا پایان هفته اعلام خواهد شد. وی درباره اینکه با توجه به تغییر ریاست شورای رقابت، آیا تغییری در وضعیت قیمت‌گذاری خودرو نیز به وجود خواهد آمد؟ گفت: آقای شیوا، رئیس سابق شورای رقابت نظرات خود را داشت اما مهم آن است که شورای رقابت یک نهاد حقوقی بوده و به عنوان یک رکن حقوقی در تعیین قیمت خودرو نقش دارد و تغییر ریاست این شورا نمی‌تواند تأثیر خاصی بر قیمت‌گذاری داشته باشد. صالحی‌نیا درباره زمان اعلام قیمت‌های جدید نیز گفت: به محض دریافت نرخ تورم‌بخشی از سوی بانک مرکزی، جلسات مربوط به بررسی تعیین قیمت برگزار می‌شود و بزودی قیمت‌های جدید اعلام خواهد شد. 
***
اعلام قیمت مصوب تخم‌مرغ بسته‌بندی تا پایان هفته
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: برای ساماندهی وضعیت بازار تخم‌مرغ مقرر شد تا پایان این هفته قیمت مصوب انواع تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی‌شده اعلام شود. حمید کاشانی اظهار داشت: به دلیل ضابطه‌مند نبودن و همچنین مشکل نظارت بر عرضه تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی در جلسه ستاد تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفته شد قیمت مصوب انواع تخم‌مرغ بسته‌بندی شده تا پایان هفته اعلام شود. وی افزود: در حال حاضر برخی تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی شده با بهانه‌هایی چون درشت بودن یا داشتن گرید A با قیمت بسیار بالا عرضه می‌شوند. کاشانی تاکید کرد: فروش و توزیع تخم‌مرغ باید به صورت سامانه‌ای انجام شود و توزیع‌کنندگان این محصول باید شناسنامه‌دار شوند و عرضه تخم‌مرغ از در مرغداری تا مصرف‌کننده نهایی باید قابل رصد باشد. وی گفت: باید سامانه‌ بازارگاه ایجاد شود تا از هر گونه واسطه‌گری در این حوزه جلوگیری شود. 
***
دستورالعمل خرید حمایتی زعفران ابلاغ شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی از ابلاغ دستورالعمل خرید حمایتی زعفران خبر داد و گفت: ۹۴ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود اما سهم ما از بازار این محصول تنها ۵درصد است. اسماعیل قادری‌‌فر دیروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه دستورالعمل خرید حمایتی زعفران ۱۴۰۰ دیروز توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد، گفت: بر این اساس ما زعفران صادراتی نگین را با پایه قیمتی ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنیم. وی با اشاره به اینکه این قیمت قبلا در شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک تعیین شده بود، افزود: ما از دوشنبه هفته قبل خرید زعفران را در ۳ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی شروع کردیم.  
***
آغاز ثبت‌نام طرح ساخت ۴ میلیون مسکن‌ از امروز در سامانه «ثمن»
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی در یک برنامه تلویزیونی ضمن اشاره به ثبت‌نام متقاضیان مسکن در قالب طرح ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال اظهار داشت: متقاضیان یک ماه فرصت دارند در سامانه جدید به آدرس www.saman.mrud.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. محمود محمود‌زاده با بیان اینکه ثبت‌نام در شهرهایی انجام می‌شود که تاکنون تامین زمین شده است، افزود: کسانی می‌توانند ثبت‌نام کنند که تاکنون از تسهیلات دولتی مسکن شامل مسکن مهر و تسهیلات یارانه مسکن استفاده نکرده باشند. ‌معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی ادامه داد: در مرحله اول ثبت‌نام متقاضیان باید اطلاعات هویتی سرپرست خانوار و سایر افراد را در سامانه وارد کرده و به همراه آن سایر اطلاعات مالکیتی و شهر مورد تقاضا در مرحله اول ثبت می‌شود. این مقام مسؤول افزود: بعد از پایش اولیه، متقاضیان باید با مراجعه حضوری به ادارات وزارت راه‌و‌شهرسازی در هر شهر سابقه سکونت 5 ساله را ارائه دهند و در صورت تایید پس از آن به بانک معرفی خواهند شد. محمودزاده گفت: درباره تسهیلات بانکی پیشنهادات وزارت راه در جلسه شورای عالی مسکن مطرح شد، بر همین مبنا در شهرهای مختلف جدول متغیری از تسهیلات ارائه شد. 
‌معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌و‌شهرسازی ادامه داد: وام ساخت مسکن به‌ گونه‌ای است که بیش از 50درصد هزینه ساخت‌و‌ساز را از مسیر تسهیلات تامین کنند. 

Page Generated in 0/0058 sec