printlogo


کد خبر: 239354تاریخ: 1400/7/28 00:00
رئیس‌جمهور در آیین گشایش کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، عدم شکل‌گیری امت اسلامی را نقشه نظام سلطه دانست
آزادی از نظام سلطه؛ مقصد واحد امت اسلامی

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با بیان اینکه مقصد واحد امت اسلامی باید آزادی از نظام سلطه باشد، گفت: امت اسلامی باید متوجه باشد که نظام سلطه به دنبال آن است نگذارد امت اسلامی شکل بگیرد و پویایی داشته باشد.
حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی روز گذشته در آیین گشایش سی‌و‌پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات انجام‌شده برای تحقق وحدت اسلامی و تقریب مذاهب گفت: اقدامات عملی شهید گرانقدر سپهبد قاسم سلیمانی و اقدامات علمی مرحوم آیت‌الله محمدعلی تسخیری برای رفع شبهات و انحرافات در جهان اسلام و ایجاد وحدت و انسجام در امت اسلامی ماندگار و ستودنی است. وی ادامه داد: بیداری اسلامی که به برکت مجاهدت‌ها و خون شهیدان ایجاد شده، نباید به سردی گراید و همه باید برای حفظ و تقویت آن تلاش کنیم. رئیس‌جمهور افزود: امروز در همه کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، افغانستان، لبنان و یمن شاهد تفرقه‌افکنی و توطئه دشمنان اسلام هستیم و همه ما باید بکوشیم امت اسلامی در برابر این توطئه‌ها مصون بماند. 
رئیسی با بیان اینکه مقصد واحد امت اسلامی باید آزادی از نظام سلطه باشد، گفت: امت اسلامی باید متوجه باشد که نظام سلطه به دنبال آن است نگذارد امت اسلامی شکل بگیرد و پویایی داشته باشد. رئیس‌جمهور افزود: بعد از فروپاشی شوروی و تک‌قطبی شدن جهان، نظام سلطه فقط یک قدرت را در برابر خود می‌دید و آن هم قدرت بزرگ اسلام بود، لذا به روش‌های مختلف تلاش کرد این قدرت را از کارآیی بیندازد که از جمله آنها، تشکیل گروه‌های تکفیری در بین مسلمانان، پشتیبانی مالی و مسلح کردن آنان برای کشتار و غارت در امت اسلامی بود. رئیسی گفت: شبهه‌افکنی در میان امت اسلامی با استفاده از جریان رسانه‌ای و امپراتوری خبری و اختلاف انداختن بین امت اسلامی با گماردن دولت‌های سست‌عنصر و کسانی که به دنبال عادی کردن روابط خود با رژیم‌های تبهکار همچون رژیم صهیونیستی هستند، از دیگر اقدامات نظام سلطه در برابر امت اسلامی است. وی افزود: اهانت به مقدسات، جدا کردن کشورهای اسلامی از هم و بهره‌کشی از دانشمندان در امت اسلامی نیز از جمله اقداماتی است که نظام سلطه برای تضعیف و جلوگیری از تشکیل و تقویت امت اسلامی انجام می‌دهد. نظام سلطه همان‌گونه که در گذشته به دنبال استثمار ملت‌ها از طریق غارت نفت، گاز و ثروت‌های آنان بود، امروز به دنبال انرژی‌های جدید در کشورهای اسلامی است که مهم‌ترین آنها، انرژی نیروی انسانی کارآمد، بویژه دانشمندان کشورهای اسلامی است. رئیسی گفت: همه این اقدامات حلقه‌های یک زنجیره هستند تا با سست کردن مؤلفه‌های قدرت مسلمانان، فلسطین، مساله اصلی جهان اسلام به حاشیه رانده شود. 
رئیس‌جمهور با برشمردن فرصت‌ها و ضرورت‌های امروز امت اسلامی گفت: امروز در جهان اسلام، جمعیت عظیم نزدیک به ۲ میلیارد نفری بویژه جمعیت جوان مسلمانان و معتقدان به دین و ارزش‌های الهی یک فرصت ارزشمند محسوب می‌شود. رئیسی فرصت دوم را وضع امروز مغرب زمین دانست و گفت: امروز ادعاهای غرب در طول سال‌ها و شاید قرن‌های اخیر با افول و شکست مواجه شده است. وی تاکید کرد: امروز به برکت خون شهدا، بیدارگری علما و دانشمندان و رهنمودهای بزرگان بیداری اسلامی در منطقه ایجاد شده است و چنین نشست‌های بابرکتی نقش مهمی در ارج‌گذاری و تداوم بیداری اسلامی دارد. 
رئیس‌جمهور یکی از ضرورت‌های این نشست را ایجاد فهم درست از توطئه‌ها و انحرافات دانست و گفت: زمانی که فعالیت داعش با پرچم لااله الاالله و محمدرسول‌الله آغاز شد، برخی درک و شناخت درستی از داعش نداشتند. وی افزود: در همان زمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی اعلام کردند جنس کار داعشی‌ها جنس کار صهیونیست‌هاست و تاکید کردند صرف‌نظر از اینکه اینها وابسته به کجا هستند و از کجا نشأت گرفتند، این کارها، کار یک مسلمان نیست که این‌گونه خون بریزد و جنایت کند. مدتی بعد هم معلوم شد اینها ریشه آمریکایی و صهیونیستی دارند و بعدها هم وزیر خارجه آمریکا رسما اعلام کرد داعش را آن‌ها تشکیل دادند. رئیس‌جمهور گفت: امروز در لبنان و افغانستان شاهد توطئه هستیم و دیروز در عراق و سوریه شاهد بودیم و علمای اسلامی باید انحرافات را رصد و به‌موقع هشدار دهند تا امت اسلامی در مقابل این انحرافات و توطئه‌ها مصون بماند. 

Page Generated in 0/0061 sec