printlogo


کد خبر: 239408تاریخ: 1400/7/29 00:00
اخبار

معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ کرد
فروش اموال و املاک مازاد دولت  از طریق بورس کالا
معاون اول رئیس‌جمهور بخشنامه اجرایی تامین منابع مالی دولت از طریق فروش اموال و املاک مازاد را به دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد که در بند ۲ این بخشنامه بر استفاده از ظرفیت بورس کالا برای فروش اموال مازاد دولت تاکید شده است. 
محمد مخبر بخشنامه اجرایی تامین منابع مالی دولت از طریق فروش اموال و املاک مازاد را به دستگاه‌های اجرایی شمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد. 
***
سوگند صالح‌آبادی به عنوان رئیس شورای پول و اعتبار
علی صالح‌آبادی، رئیس جدید بانک مرکزی روز سه‌شنبه (۲۷ مهرماه) در جلسه شورای پول و اعتبار که با حضور سایر اعضا برگزار شد به عنوان رئیس جدید این شورا سوگند یاد کرد. همچنین در این جلسه سیدمسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان عضو شورای پول و اعتبار ادای سوگند کرد. گفتنی است بر اساس تبصره یک ماده ۸۹ قانون برنامه پنجم توسعه، ریاست شورای پول و اعتبار برعهده رئیس کل بانک ‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. 
***
تثبیت قیمت دلار در کانال ۲۶ هزار تومانی
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی دیروز در مقایسه با روز کاری گذشته بدون تغییر، ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان داد و ستد شد.  قیمت فروش یورو نیز دیروز در مقایسه با روز پیش از آن با ۴۵۵ تومان افزایش برابر ۳۰ هزار و ۸۸۸ تومان بود. همچنین قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۱۶۵ تومان و نرخ خرید هر یورو ۳۰ هزار و ۱۲۸ تومان بود. 
***
رسوب 2‌ هزار میلیارد منابع سهام عدالت در صندوق توسعه بازار
حسین امینی‌خواه، رئیس هیات‌مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت گفت: با وجود اینکه حدود 2 هزار میلیارد تومان از منابع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برداشت و به صندوق توسعه و تثبیت بازار واریز شد و قرار بود از این منابع برای بازارگردانی سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی استفاده شود و از ریزش بیش از اندازه آن در بازار جلوگیری شود اما این پول در صندوق تثبیت بازار رسوب کرد و هیچ بازاریابی‌ای از آن ندیدیم؛ نتیجه این شد که سهام شرکت‌های استانی سرمایه‌گذاری عدالت افت کرد به گونه‌ای که ارزش سهام برخی از این شرکت‌ها بین 40 تا 50 درصد هم کاهش یافت، در حالی که پرتفوی این سهام واقعا ارزنده و متنوع است. رئیس هیات‌مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت ادامه داد: پس از گذشت یک سال و نیم از آزادسازی، سهام فوت‌شدگان که تاکنون به ۳ میلیون نفر رسیده‌اند، جهت انتقال به وراث بلاتکلیف ‌مانده است. حسین امینی‌خواه، رئیس هیات‌مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در نشست خبری چهارشنبه درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: در حال حاضر ۲ میلیون نفر مشمول قطعی دریافت سهام عدالت وجود دارند که اطلاعات آنها در سرور شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی به ثبت رسیده و برگه سهام عدالت در دست دارند اما در سامانه نهایی بانک اطلاعات سازمان خصوصی‌سازی، مشخصات آنها وجود ندارد. دلیل آن نیز خطاهای نرم‌افزاری سرور مرکزی دبیرخانه سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده که طبق آن، اطلاعات این افراد به دلیل نقص فنی از بین رفته است. وی ادامه داد: لذا این گروه چون از قبل مشمول شناخته شده بودند، در اولویت جاماندگان قرار دارند. مراحلی که این دسته از افراد باید طی کنند ابتدا شناسایی، صدور برگه خام سهام عدالت، دعوت‌نامه دریافت سهام عدالت و ثبت در نرم‌افزار ثبت‌نام سهام عدالت در شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی است. در نهایت پس از طی این مراحل، کارت سهام عدالت صادر و اطلاعات ثبت شده آنها از سرور شرکت‌های شهرستانی سهام عدالت به سرور مرکزی سهام عدالت منتقل خواهد شد. وی در پایان درباره سهام فوت‌شدگان اظهار کرد: متأسفانه هنوز پس از گذشت یک سال و نیم از آزادسازی، سهام فوت‌شدگان که تاکنون به ۳ میلیون نفر رسیده‌اند، جهت انتقال به وراث بلاتکلیف ‌مانده است. این در حالی است که از سال ۹۵ تا اردیبهشت ۹۹، سهام فوتی‌ها توسط نرم‌افزاری که با پول سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی تهیه شده بود، به وراث انتقال می‌یافت اما اکنون این سرمایه راکد مانده و وراث به سهام عدالت و حتی سود سالانه آن دسترسی ندارند و مشخص نیست چه کسانی از خواب این سرمایه بهره‌مند می‌شوند. 
***
کاهش اندک قیمت‌ها در بازار طلا
قیمت سکه در بازار تهران دیروز با ۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته به ۱۱ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید. دیروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی (طرح جدید) با ۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز پیش از آن به رقم ۱۱ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم) نیز ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت خوردند. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۴۱ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز ۴ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان شد. همچنین انس جهانی طلا با کاهش ۲ دلاری نسبت به روز گذشته برابر با یکهزار و ۷۷۸ دلار و ۴۷ سنت شد. 

Page Generated in 0/0065 sec