printlogo


کد خبر: 240921تاریخ: 1400/9/9 00:00
اخبار

سفر تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به جنوب کشور
تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه فصل زمستان به مناطق جنوبی کشور سفر می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز» با توجه به برون‌رفت از شرایط بحرانی کرونا، سفرهای فصل زمستان تماشاخانه‌های سیار کانون آغاز و با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی و اقلیمی کشورمان، میهمان کودکان و نوجوانان مناطق مختلف و جزایر استان هرمزگان می‌شود. امکان سفر به جزایر جنوبی و مناطق مختلف استان هرمزگان از روز ۱۴ تا ۲۳ آذر ۱۴۰۰ فراهم شده است و برنامه‌ها و نمایش‌ها به ترتیب در محله‌های حاجی‌آباد، احمدی، فین، بندرعباس (پالایشگاه)، ایسین، قلعه قاضی، پل، خمیر، بستک، جناح، بندر لنگه، قشم، لارک، سیریک، میناب و ابوموسی برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد. برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مناطق شامل پخش فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌های کانون، اجرای تئاتر و قصه‌گویی بوده و روزانه ۲ تا ۳ سانس اجرای برنامه در مناطق مختلف پیش‌بینی شده است. تماشاخانه‌های سیار کانون با هدف تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشور بویژه مناطق کم‌برخوردار به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان می‌پردازد. این تماشاخانه‌ها با برنامه‌ریزی معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری اداره‌کل کانون استان هرمزگان، راهی مناطق جنوبی کشور می‌شوند. هرمزگان حدود ۶۸ هزار کیلومترمربع مساحت دارد که از نظر وسعت هشتمین استان پهناور کشورمان است. 
***
«قاتل و وحشی» دوباره فرم فجر را پر کرد
فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله فرم حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر را پر کرد. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، طی هفته‌های گذشته صداگذاری فیلم حمید نعمت‌الله با عنوان «قاتل و وحشی» تکمیل و میکس نهایی و اصلاح رنگ فیلم انجام شد تا نسخه نهایی آن آماده شود. همچنین نعمت‌الله فرم حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده است. با توجه به اینکه در ۲ دوره گذشته به دلایل مختلف فیلم «قاتل و وحشی» برای هیات‌های انتخاب جشنواره، نمایش داده نشده و این فیلم هنوز هیچ نمایش داخلی و خارجی نداشته، بر اساس فراخوان چهلمین جشنواره فیلم فجر، بررسی این فیلم توسط هیات انتخاب این جشنواره بلامانع است و در نتیجه نسخه نهایی فیلم طی روزهای آینده به دفتر جشنواره فجر تحویل داده می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «زیبا مهیای عروسی دخترش می‌شود که به‌ طور اتفاقی اسیر یک باند گانگستری مخوف می‌شود. او سعی می‌کند از این بند خود را رها کند. وقت زیادی ندارد، چون دخترش نیز بی‌خبر از همه‌چیز عازم همان‌جاست و این اتفاقی است که نباید بیفتد. زیبا، برای نجات خود و دخترش می‌جنگد». لیلا حاتمی، امین حیایی، شهرام حقیقت‌دوست، ستاره اسکندری، عزت‌الله رمضانی‌فر، شهرام قائدی، علی علائی و سام ‌نوری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. 
***
اعلام اسامی مستندهای پرتره «سینماحقیقت» 
 اسامی فیلم‌های بخش «مستند پرتره» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اعلام شد. به گزارش مهر به نقل از واحد ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در بخش غیررقابتی بین‌المللی «مستند پرتره» پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»، ۴ فیلم مستند پرتره از ۵ کشور به نمایش درمی‌آیند. اسامی این فیلم‌ها به این شرح است: «پیش از خاموش شدن نور» علی الصافی/ مراکش، «کاستو شدن» لیز گاربوس/ آمریکا، «جانگو و جانگو- سرژیو کوربوچی» لوکا رئا/ ایتالیا، «مائو» یونو برگمن و بنیامین برگمن/ آمریکا- اتریش و «به ماه» تادها او سالیوان/ ایرلند. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» ۱۸ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی‌مقدم برگزار می‌شود. 
***
۴۵ درصد «بی‌نشان» تصویربرداری شد
کاظم هژیرآزاد و اکبر رحمتی جلوی دوربین سریال «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل رفتند. به گزارش «وطن امروز»، کاظم هژیرآزاد و اکبر رحمتی، از بازیگران پیشکسوت عرصه تلویزیون، تئاتر و سینما بازی خود را در سریال «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل، نویسندگی مشترک آزیتا ایرایی و مهدی حمزه و تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی آغاز کردند. هژیرآزاد نقش حسین داور یعنی پدر فریده با بازی نیوشا ضیغمی و رحمتی نقش حبیب را که یار و همراه قدیمی شهاب با بازی پرویز فلاحی‌پور است، ایفا می‌کنند. 
همچنین تاکنون حدود ۴۵ درصد از تصویربرداری «بی‌نشان» انجام شده است و گروه سازنده این روزها در محله جماران مشغول ضبط سریال هستند. مجید واشقانی، نیلوفر پارسا، پرویز فلاحی‌پور، سعید زارعی، هلن نقی‌لو، نیوشا ضیغمی، مریم کاویانی و مهدی فقیه از جمله بازیگران این سریال تلویزیونی هستند. «بی‌نشان» در ۳۰ قسمت برای پخش از شبکه ۳ سیما ساخته می‌شود. 

Page Generated in 0/0109 sec