printlogo


کد خبر: 240932تاریخ: 1400/9/9 00:00
توقف تکراری استقلال و برد سپاهان و پرسپولیس در هفته هفتم
صدر زرد ماند

هفته هفتم لیگ برتر باز هم به کام زردهای اصفهان و قرمزهای تهران بود و به‌مثابه 3 هفته قبل، استقلال باز هم نتوانست برنده میدان باشد. آبی‌ها که انتظار داشتند با پیروزی مقابل نفت در آبادان پا به داربی تهران بگذارند، با وجود 90 دقیقه برتری و نمایش بهتر، نتوانستند هر 3 امتیاز این پیکار را کسب کنند. نفت آبادان در همان اوایل بازی به گل رسید و در همان نیمه نخست، استقلال هم کار را به تساوی کشاند. در نیمه دوم هم با وجود حملات پردامنه آبی‌ها، گلی به ثمر نرسید تا بازی با نتیجه تساوی یک - یک به پایان برسد. البته بعضی کارشناسان داوری اعتقاد داشتند در یکی، دو صحنه، اکبریان قاضی این بازی باید به نفع استقلال پنالتی می‌گرفت. پس از پایان بازی هم کادر فنی آبی‌ها اعتراض شدیدی نسبت به این موضوع داشت. در دیگر بازی همزمان و مهم دیروز، سپاهان میزبان نساجی بود که موفق شد با 2 گل شهریار مغانلو از سد رقیب مازنی خود بگذرد تا به این ترتیب، همچنان صدر جدول زرد باقی بماند. 
 
* چهارمین تساوی متوالی فرهاد مجیدی
استقلال در هفتمین دیدار خود در مسابقات لیگ برتر فوتبال برابر صنعت‌نفت آبادان متوقف شد تا تیم فرهاد مجیدی در چهارمین بازی متوالی به تساوی برسد و در مجموع ۸ امتیاز را از دست بدهد. تیم فوتبال استقلال در هفته هفتم لیگ برتر به مصاف صنعت‌نفت آبادان رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک- یک به پایان رسید. در این بازی که در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد، مهدی حنفی(۸) برای صنعت‌نفت و امیرحسین حسین‌زاده(۳۹) برای استقلال گلزنی کردند تا آبی‌پوشان پایتخت تن به یک تساوی دیگر بدهند. استقلال که در ۳ بازی گذشته خود در لیگ به تساوی رسیده بود، با کسب این نتیجه مقابل صنعت‌نفت، به روند نبردن‌های خود ادامه داد و چهارمین تساوی پیاپی خود را دشت کرد. به این ترتیب آبی‌پوشان پایتخت که شنبه هفته آینده باید با پرسپولیس بازی کنند، ۱۳ امتیازی شدند. 
 
* نیمه نخست؛ استقلال گل زودهنگام را جبران کرد
نیمه اول بازی با حملات و فشار تیم صنعت‌نفت آغاز شد و بازیکنان این تیم خیلی زود میهمان را غافلگیر کردند. در دقیقه ۸ این مهدی حنفی بود که پاس طالب ریکانی را با ضربه سر به گوشه دروازه استقلال فرستاد و نفت با یک گل پیش افتاد. استقلال بعد از دریافت این گل چهره هجومی‌تری به خود گرفت و دروازه تیم حریف را تحت فشار قرار داد. در دقیقه ۱۸ شوت سنگین امیرحسین حسین‌‌زاده از کنار دروازه نفت به اوت رفت. در دقیقه ۲۰، استقلال این بار توسط جعفر سلمانی با شوت از راه دور برای گلزنی اقدام کرد اما ضربه سلمانی هم با اختلاف کم راهی اوت شد. فشار استقلال سرانجام در دقیقه ۳۹ به ثمر نشست و پاس در عمق وریا غفوری را امیرحسین حسین‌زاده به گل تساوی تبدیل کرد تا ۴۵ دقیقه نخست بازی برنده نداشته باشد. 
 
* نیمه دوم و حملات بی‌ثمر استقلال
در نیمه دوم استقلال بر بازی مسلط شد و برای پیروزی بر دامنه حملاتش افزود. در دقیقه ۴۸ فرصت خوبی برای حسین‌زاده روی یک کار ترکیبی به دست آمد ولی شوت او راهی اوت شد. فرهاد مجیدی برای افزایش قدرت هجومی تیمش در دقیقه ۷۴ محمدرضا آزادی و رضا آذری را به جای ژستد و رضاوند وارد زمین کرد و این استراتژی باعث شد آبی‌ها چند موقعیت خوب گلزنی به دست آورند اما قدر این موقعیت‌ها را ندانستند. ضربه یامگا در دقیقه ۷۶ و ضربه مهدی‌پور در دقیقه ۷۸ بهترین فرصت‌های استقلال در این نیمه بود که توپ این بازیکنان راهی به دروازه صنعت‌نفت پیدا نکرد تا بازی با همان تساوی یک- یک تمام شود. 
 
* اعتراض استقلالی‌ها به قضاوت
بازیکنان و کادر فنی استقلال در ۲ صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند ولی محمدرضا اکبریان،‌ داور بازی چنین نظری نداشت. این موضوع اعتراض استقلالی‌ها را در پی داشت. اکبریان در این بازی به محمد بختیاری از صنعت‌نفت کارت زرد نشان داد. 
 
* تثبیت صدرنشینی سپاهان با اشتباهات دفاعی ادامه‌دار نساجی
سپاهان با پیروزی مقابل نساجی جایگاهش در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر را تثبیت کرد. در یکی دیگر از بازی‌های دیروز سپاهان و نساجی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید. در دقیقه ۳۰ این دیدار در شرایطی که بازیکنان نساجی تدارک یک ضدحمله را می‌دیدند، مرتکب اشتباه شدند و توپ در موقعیت تک‌به‌تک به شهریار مغانلو رسید تا مهاجم سپاهان دروازه نساجی را باز کند. گل دوم سپاهان هم در دقیقه ۵۷ دوباره توسط مغانلو به ثمر رسید. با این نتیجه سپاهان با ۱۶ امتیاز جایگاهش را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کرد و نساجی با ۶ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت. 
 
* پرسپولیس برنده قبل از داربی
در آخرین بازی روز گذشته نیز پرسپولیس و نفت مسجد‌سلیمان روی‌درروی هم قرار گرفتند که با وجود برتری یک بر صفر قرمزها، این بازی اما حاشیه بزرگی داشت. به واسطه درگیری قدیمی و پیچیده سازمان لیگ و همچنین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، بازی با 30 دقیقه تاخیر شروع شد. بحث بر سر تبلیغات محیطی بود که دست آخر با دخالت وزیر ورزش قرار شد بازی با 30 دقیقه تاخیر برگزار شود. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس که در این بازی با خروج امید عالیشاه، تیمش را با ۲ مهاجم هدایت می‌کرد، سعی داشت دفاع پرتعداد نفت مسجد سلیمان را با پاس‌های کوتاه پشت محوطه جریمه غافلگیر کند تا راه نفوذی به دروازه این تیم پیدا کند. نفتی‌ها که در غیاب فراز کمالوند به دلیل محرومیت انضباطی پا به میدان گذاشته بودند، چند بار دست به ضد حمله هم زدند اما هیچ یک از آنها تبدیل به گل نشد تا سرخ‌ها در ۲۰ دقیقه پایانی نیمه اول، بازی یکطرفه‌ای را در زمین حریف به نمایش بگذارند. نیمه دوم با تغییر در ترکیب پرسپولیس آغاز شد. سعید آقایی جای خود را به سیامک نعمتی داد تا این بازیکن به جمع هافبک‌های پرسپولیس اضافه شده و وحید امیری بار دیگر به عنوان وینگر راست بازی کند؛ تعویضی که خیلی زود با نفوذ میلاد سرلک جواب داد تا این بازیکن با پاس کوتاه خود مهدی ترابی را صاحب توپ کند. ترابی نیز با پاس عرضی توپ را به مهدی عبدی در مقابل دروازه میهمان رساند تا مهاجم جوان سرخ‌ها بتواند تور دروازه نفتی‌ها را به لرزه درآورد. پس از این گل بازیکنان نفت برای جبران نتیجه کمی جلو کشیدند و توانستند با نفوذ از جناحین روی دروازه پرسپولیس ایجاد خطر کنند اما استحکام بالای خط دفاعی این تیم مانع از گل خوردن حامد لک شد. پرسپولیس با این پیروزی ۱۴ امتیازی شد تا به رتبه دوم جدول صعود کند. این تیم در حالی برای داربی دور رفت فصل جاری لیگ برتر آماده می‌شود که با تساوی‌های متوالی استقلال توانست از این تیم سبقت گرفته و جایگاه بهتری در جدول مسابقات پیدا کند. 

Page Generated in 0/0053 sec