printlogo


کد خبر: 240943تاریخ: 1400/9/9 00:00
اخبار

برقراری مستمری ازکارافتادگی «غیرحضوری» شد
مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین‌اجتماعی گفت: امکان ارائه خدمت برقراری مستمری ازکارافتادگی به صورت غیرحضوری فراهم شد. ناهید حیدری افزود: با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه در پی شیوع ویروس کرونا، ضرورت توسعه خدمات غیرحضوری با هدف ارتقای رضایت حداکثری مخاطبان، کاهش مراجعات بیمه‌شدگان و مستمری بگیران به واحدهای اجرایی و شفاف‌سازی امور اجرایی مقرر شد برقراری غیرحضوری مستمری ازکارافتادگی به دلیل شرایط ویژه آن دسته از بیمه‌شدگانی که به علت وقوع حادثه ناشی ازکار یا بروز بیماری، بخشی از توانایی جسمی خود را از دست می‌دهند به عنوان برنامه اولویت‌دار حوزه تعهدات بلندمدت در دستور کار قرار گیرد و خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر، این مهم از اول آذرماه سال جاری عملیاتی شد. وی ادامه داد: در حال حاضر پس از تایید ازکارافتادگی بیمه‌شده توسط کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون، صدور حکم برقراری مستمری ازکارافتادگی به صورت کاملا غیرحضوری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir میسر شده است. 
***
3 تن از مدیران وقت در سانحه اتوبوس خبرنگاران مقصر شدند
وکیل خبرنگاران سانحه اتوبوس در ارومیه گفت: رئیس و مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان آذربایجان غربی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه استان و منطقه ارومیه علاوه بر راننده، مقصران واژگونی اتوبوس خبرنگاران شناخته شدند. محمد داسمه، وکیل پایه یک دادگستری که پرونده واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط‌زیست برعهده گرفته است، در گفت‌و‌‌گو با فارس با اشاره به اینکه پرونده به دادسرای عمومی انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با قرار عدم صلاحیت ارجاع شده، اتهام مقصران واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست را علاوه بر راننده متوجه مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان آذربایجان غربی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ارومیه و دبیر ستاد احیای استانی و منطقه‌ای دانسته است و گفت: در مفاد قرار، بازپرس تصریح کرده که با توجه به اینکه نظر هیات ۳ نفره کارشناسی با اوضاع و احوال مسلم پرونده در تضاد است، بنابراین اعتبار و وجاهت ندارد. 
وی ادامه داد: بازپرس نظریه هیأت ۳ نفره کارشناسی را که اتهام این حادثه را صرفا متوجه راننده اتوبوس دانسته باطل کرده است. داسمه ابراز داشت: علاوه بر راننده، ۳ مقام مسؤول دولتی، توسط دادستانی نقده اتهام متوجه‌شان شده است. این وکیل دادگستری تاکید کرد: احتمال افزایش تعداد متهمان در دادسرای مرکز استان آذربایجان غربی وجود دارد. 
داسمه ادامه داد: حسب نظریه کمیسیون عالی تصادفات و نظریه هیات ۳ نفره فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی متشکل از فرمانده پلیس راه، رئیس بازرسی و رئیس راه آذربایجان غربی و رئیس نظارت بر عملیات جاده‌ای آذربایجان غربی و طبق گزارش تحلیلی- عمقی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌‌ای کشور، مسؤولان سفر و میزبان در بروز حادثه مقصر بودند. 
***
کلاهبرداری به روش اسکیمر در دکه روزنامه‌فروشی
متهمی که در پوشش روزنامه‌فروش اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، دستگیر شد. سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است. وی افزود: پس از اخذ اظهارات مال‌باختگان این پرونده، موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتای پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. 
سرهنگ معظمی‌گودرزی تصریح کرد: در تحقیقات مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید روزنامه از یک دکه در نقطه‌ای از تهران حساب‌شان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. وی افزود: در ادامه مشخص شد مجرم تحت پوشش یک دکه روزنامه‌فروشی در تهران مشغول فعالیت شده و پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مال‌باختگان به وسیله دستگاه اسکیمر، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده که با بررسی‌های تکمیلی، متهم شناسایی و پس از تشریفات قضایی، وی در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوب تهران دستگیر شد. این مقام سایبری ادامه داد: متهم در بازجویی‌ها به ۱۹ فقره کلاهبرداری معترف شد که کارشناسان ارزش مالی اموال کلاهبرداری شده را حدود ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کردند. 
***
استقرار۲۰پایگاه اورژانس تهران درحومه پایتخت
سرپرست مرکز اورژانس تهران از پیگیری این مرکز برای یکپارچه شدن مأموریت‌های اورژانس در سراسر استان تهران خبر داد. دکتر یحیی صالح‌ طبری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هدف اورژانس ارائه خدمات بهنگام و دقیق است، ادامه داد: یکی از محدوده‌هایی که اورژانس تهران خدمات ارائه می‌کند کلانشهر تهران است که محدوده‌هایی از جمله شمیرانات، پردیس، شهر قدس، اسلامشهر و شهرری را شامل می‌شود. 
وی با بیان اینکه رباط‌کریم از جمله شهرستان‌های تحت پوشش مرکز اورژانس شهرستان تهران نیست و در محدوده استان تهران محسوب می‌شود، گفت: در حال پیگیری هستیم شهرستان‌هایی از استان تهران که زیرمجموعه مرکز اورژانس تهران نیستند را هم تحت پوشش داشته باشیم تا بتوانیم خدمات یکپارچه‌ای ارائه کنیم. به گفته سرپرست مرکز اورژانس تهران، در اطراف شهر تهران و محدوده فعالیت و مأموریت‌های اورژانس شهرستان تهران از ۲۲۴ پایگاه فعال اورژانس تهران حدود ۲۰ پایگاه جاده‌ای مستقر هستند. 

Page Generated in 0/0154 sec