printlogo


کد خبر: 241688تاریخ: 1400/9/28 00:00
اخبار

فیلمبرداری «شوماه» در شهرک دفاع‌مقدس آغاز شد
فیلم سینمایی «شوماه» به تازگی در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس جلوی دوربین رفته است. به گزارش «وطن‌امروز»، «شوماه» عنوان فیلمی سینمایی به کارگردانی مژگان بیات و تهیه‌کنندگی عبدالمحمد نجیبی است که از چند روز قبل وارد مرحله فیلمبرداری شده و گروه در حال حاضر در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس حضور دارند. پس از اتمام کار در شهرک دفاع‌مقدس ادامه فیلمبرداری در جنوب کشور پیگیری خواهد شد. فاطمه معتمدآریا، پژمان بازغی، روزبه حصاری، آریا توسلی، اشکان دلاوری، بهادر اورعی، کاوه ابراهیم، مسعود کشاورز، احمدرضا خانی، مجتبی کریمی، سعید اعتمادی، پرویز زیدی، محمد عطایی‌زاده، مارال عبداللهی و رضا نوری، گروه بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند. «شوماه» به نویسندگی حمیدرضا علیقلیان و بر اساس طرحی از مژگان بیات یک ملودرام عاشقانه در بستر جنگ است. کیانوش عیاری به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه حضور دارد. مژگان بیات علاوه بر بازی در چند پروژه سینمایی، کارگردانی چندین فیلم کوتاه و همچنین ساخت فیلم «فرزند زمین» را نیز در کارنامه خود دارد که با حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق به کسب جوایز متعددی شد. 
***
برنامه وزارت ارشاد برای ۲۰۰ فیلم‌ مانده در صف اکران چیست؟
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نزدیک به ۲۰۰ فیلم سینمایی در نوبت اکران توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد فیلم‌های زیاد در صف اکران مانده و برنامه‌های وزارتخانه برای ساماندهی این فیلم‌ها و فیلم‌های جدیدی که به صف اکران می‌پیوندند، گفت: در حال حاضر با برنامه فشرده‌ای روبه‌رو هستیم؛ نزدیک به ۲۰۰ فیلم سینمایی در نوبت اکران داریم. به همکارانم در سازمان سینمایی متذکر شده‌ام و در حال برنامه‌ریزی هستند تا با حداقل مشکل از این برهه گذر کنند. فکر می‌کنم وضعیت فیلم‌های در حال اکران و استقبال مردم در حال حاضر خیلی خوب است. وی همچنین درباره بودجه فرهنگی و کسری بودجه توضیح داد: اتفاق خوبی در دولت افتاد؛ اینکه بودجه نهادها افزایش آنچنانی نداشت، دولت یک تصمیم بزرگ برای حوزه فرهنگ گرفت؛ اینکه ۲ درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی برحسب آیین‌نامه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه خواهد کرد، سال آینده در حوزه سینما، تئاتر و برنامه‌های دیگر هنری صرف شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع اختیاری است و دستگاه‌ها مکلف به اجرای این امر نیستند نیز گفت: وقتی مجاز است، یعنی فضای مطالبه‌گری وجود دارد. قبلا این میزان یک درصد بود که در جلسه نهایی دولت به ۲ درصد ارتقا یافت. 
***
ادامه فصل سوم «زیرخاکی» در شهرک دفاع‌مقدس
فصل سوم سریال «زیرخاکی» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان که اوایل آذر‌ماه کلید خورده بود با پیوستن یک بازیگر جدید در شهرک دفاع‌مقدس پیگیری می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، پیام احمدی‌نیا که آخرین بار با یک نقش منفی در شبکه ۳ دیده شده بود، این بار در نقش یک افسر استخبارات به «زیرخاکی» می‌آید. فصل سوم این سریال اوایل آذرماه در تهران کلید خورده و تاکنون در محله‌های مختلف پایتخت و کرج ضبط شده است. عوامل این روزها در شهرک دفاع‌مقدس تصویربرداری را ادامه می‌دهند. فصل دوم «زیرخاکی» با به اسارت گرفته شدن فریبرز و ناصری به دست نیروهای بعثی در جبهه به پایان رسید و مخاطبان با پایان مراحل فیلمبرداری فصل تازه، از ادامه ماجراهای آن مطلع می‌شوند. بازیگران این سریال تولید مرکز سیمافیلم عبارتند از پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، مریم سرمدی، خسرو احمدی، اکبر رحمتی، مهری آل‌آقا، اصغر نقی‌زاده، رایان سرلک، ستاره پسیانی، هومن برق‌نورد و نسرین نصرتی. 
***
نقاشی‌های دیجیتال علیرضا ذاکری در حوزه هنری به نمایش در‌می‌آید
نمایشگاه نقاشی‌های دیجیتال علیرضا ذاکری با عنوان «ضیافت خط، رنگ، نقش» ۲۹ آذرماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح می‌شود. به گزارش «وطن‌‌امروز»، نمایشگاه «ضیافت خط، رنگ، نقش» شامل ۴۲ اثر از مجموعه نقاشی‌های دیجیتال علیرضا ذاکری است که در رسانه‌ها منتشر شده‌اند. این نمایشگاه دوشنبه ۲۹ آذرماه ساعت ۱۴ در گالری عالی حوزه هنری افتتاح می‌شود. عموم علاقه‌مندان می‌توانند از ۳۰ آذر تا ۷ دی‌‌‌ از نمایشگاه «ضیافت خط، رنگ، نقش» دیدن کنند. 
***
مراحل فنی «اهل هوا» ادامه دارد
همزمان با ادامه مراحل فنی سریال «اهل هوا»، نخستین عکس از همایون ارشادی در این سریال منتشر شد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، با ادامه مراحل فنی سریال نمایش خانگی «اهل هوا» به کارگردانی کریم لک‌زاده و تهیه‌کنندگی علی مجیدی، تدوین این سریال توسط پویان شعله‌ور، صداگذاری توسط امین شریفی و ساخت موسیقی توسط کیارش خداشناس در حال انجام است. همچنین نخستین عکس از همایون ارشادی که ایفاگر نقشی منفی در جدیدترین اثر کریم لک‌زاده است، منتشر شد. این مینی‌سریال ۶ قسمتی که در ژانر وحشت و رمزآلود ساخته شده، روایتگر داستانی پر‌ابهام است که به قلم فرناز زارعیان و کریم لک‌زاده به نگارش درآمده است. در خلاصه داستان آن آمده است: ناگهان ۴ دیوانه به خانه صابر وارد می‌شوند و او را وادار می‌کنند تا پا به یک ماجراجویی وحشت‌انگیز بگذارد... پژمان بازغی، همایون ارشادی، نوشین مسعودیان، حامد نجابت، رها سلیمانی، ماهان عبدی، تاجیه صوباتی، اصلان شاه ابراهیمی، لادن ژافه‌وند، حمیدرضا بداغی، احسان عثمانی، ابد مستجابی، داوود باقرزاده، سامان هاشمی و مهشید کاظمی بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

Page Generated in 0/0056 sec