printlogo


کد خبر: 241711تاریخ: 1400/9/28 00:00
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش:
خبرهای خوش برای معلمان «خرید خدمتی» در راه است

پس از اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان به یک سرانجام خوش ختم شد، حالا خبرهای امیدوارکننده‌ای برای معلمان خرید خدمتی به گوش می‌رسد. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: برای تربیت نیروی انسانی هم‌تراز با حیات طیبه انقلاب اسلامی باید زمینه پرورش معلمان شایسته را فراهم کنیم. 
به گزارش ایسنا، قاسم احمدی‌لاشکی با اشاره به فعالیت ۲۲ هزار و ۸۲۳ معلم طرح خرید خدمات آموزشی اظهار کرد: برنامه‌های خوبی برای آنها تدوین شد و رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه دستور لازم را به دیوان محاسبات صادر کرد. وی با بیان اینکه بلافاصله پس از پاسخ دیوان محاسبات به وزارتخانه، این تصمیم اجرا می‌شود، افزود: همه نیروهای خرید خدمتی مانند سایر معلمان فعالیت می‌کنند اما هم‌اکنون دریافتی حقوق این افراد بسیار کم است که امیدواریم این موضوع بزودی رفع شود. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: از مجموع بودجه عمومی سال جاری دولت ۱۳۱هزار میلیارد تومان به آموزش‌و‌پرورش تخصیص یافت که این عدد کمتر از ۹ درصد است. در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته این رقم بیش از ۲۰درصد است. 
احمدی‌لاشکی با بیان اینکه 5/97 درصد رقم یادشده برای حقوق یک میلیون فرهنگی هزینه می‌شود، گفت: باید ۵۵۰ هزار کلاس درس در ۱۱۳هزار مدرسه کشور اداره شود، بنابراین این رقم باید افزایش یابد تا بتوانیم در مسیر ارتقای کیفیت آموزش گام برداریم.

Page Generated in 0/0053 sec