printlogo


کد خبر: 241712تاریخ: 1400/9/28 00:00
اخبار

عاقبت تلخ مهاجرت شامپانزه ایرانی به کنیا
باران، شامپانزه ایرانی که به یک مرکز نگهداری از این حیوانات در کنیا منتقل شده بود، کشته شد. به گزارش ایسنا، باران شامپانزه 4 ساله که از باغ وحش ارم در ایران به «پناهگاه شامپانزه‌های سوئیت‌واترز» در کنیا منتقل شده بود تا زندگی جدید خود را آغاز کند، کشته شد. طبق قوانین کنیا همه شامپانزه‌های جدید باید تحت یک دوره قرنطینه ۹۰ روزه قرار بگیرند که باران نیز دوره قرنطینه خود را از زمان ورودش به پناهگاه با موفقیت به پایان رسانده و از قرنطینه به زیستگاه اصلی شامپانزه‌ها منتقل شده بود. او در مرحله اولیه ادغام با دیگر شامپانزه‌ها، در یک مرکز نگهداری می‌شد که در آن می‌توانست با شامپانزه‌های دیگر تنها از راه دور و بدون تماس فیزیکی در تماس باشد. این مرحله برای کمک به آنها برای آشنایی با یکدیگر ضروری بود تا بتوانند مرحله بعدی ادغام را طی کنند اما باران قفل ایمنی را شکست و خود را به منطقه جداسازی شامپانزه‌های دیگر رساند. سایت رسمی «پناهگاه شامپانزه‌های سوئیت‌واترز» در توئیتی با اعلام این خبر افزود: نزاعی بین باران و شامپانزه‌های دیگر رخ داد و حضور مراقبان حفاظتگاه برای جلوگیری از حادثه، موثر واقع نشد که در این درگیری باران دچار جراحات شدید شد و به‌رغم اقدامات انجام گرفته،‌ تلف شد.
***
عرضه محصولات تنظیم بازاری ویژه شب یلدا در میادین
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر استمرار عرضه محصولات تنظیم بازار همزمان با فروش ویژه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به مناسبت شب یلدا گفت: گوشت گوسفند و گوساله با نرخ مصوب و مرغ و تخم‌مرغ با قیمت تنظیم بازار در ۲۰۰ میدان و بازار تحت پوشش این سازمان عرضه می‌شود. سیدسعید راد با اعلام اینکه هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه با قیمت ۲۷۷۷۰ تومان و گوشت مرغ منجمد با قیمت ۲۰ هزار تومان و هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ با قیمت ۳۹ هزار تومان در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به صورت مستقیم بین شهروندان توزیع می‌شود، افزود: هر کیلوگرم شقه گوسفندی نیز با قیمت ۱۱۶۹۰۰ تومان در این مراکز به فروش می‌رسد. بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، راد از تأکید شهردار تهران برای توسعه بازارهای میوه و تره‌بار در همه محلات پایتخت خبر داد و افزود: علاوه بر ساخت و بهره‌برداری از بازارهای جدید، تجهیز بازارهای موجود فاقد غرفه‌های مواد پروتئینی به این غرف را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و در نظر داریم تا پایان سال، ۲۰ بازار دیگر را نیز به غرفه‌های محصولات پروتئینی مجهز کنیم. 
***
کشف بیش از یک تن مواد مخدر در سراوان
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از کشف بیش از یک تن مواد مخدر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی در این باره گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر برای ورود به خاک کشور در حوزه گروهان‎های مرزی اسفندک و جالق دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزداران هنگ مرزی سراوان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با استقرار کمین‌های هدفمند و اجرای طرح مهار، مناطق مورد نظر را تحت کنترل خود قرار دادند و موفق شدند محموله مواد مخدر را کشف کنند. به گفته سردار گودرزی، قاچاقچیان قصد داشتند موادمخدر را در فرصتی مناسب وارد کشور کنند که به محض مشاهده مرزداران، با رها کردن موتوسیکلت و محموله مواد مخدر از محل متواری و مرزداران مجاهد هنگ مرزی سراوان نیز در این عملیات موفق شدند یک تن و ۴۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۹۳۰ کیلوگرم تریاک و ۱۱۰ کیلوگرم حشیش به همراه دو عدد بی‌سیم را کشف کنند. 
***
آغاز ساماندهی معتادان متجاهر تهران از ۱۰ دی
معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران از آغاز جذب و شناسایی معتادان متجاهر از ۱۰ دی‌ خبر داد. سعید شرف‌دوست درباره طرح شهرداری تهران در ساماندهی معتادان متجاهر و وعده شهردار تهران برای ساماندهی معتادان متجاهر تا ۲ ماه آینده گفت: مقرر شده از ظرفیت‌های موجود برای ساماندهی معتادان متجاهر در شهر تهران استفاده شود و ظرف چند روز آینده (از ۱۰ دی‌ماه) پذیرش معتادان متجاهر در مراکز مشخص شروع می‌شود. بر این اساس طرح جذب و شناسایی معتادان متجاهر توسط پلیس آغاز می‌شود و شهرداری تهران نیز در حال آماده کردن 6 مرکز برای پذیرش این افراد است. وی افزود: برآورد اولیه این است حدود ۳۰۰۰ معتاد متجاهر در این ظرفیت‌های خالی و موجود ساماندهی شده و بعد از آن مابقی معتادان متجاهر که حدود ۲۰۰۰ الی۳۰۰۰ نفر هستند توسط شهرداری در مراکزی که خارج از بافت مسکونی و در حاشیه تهران ایجاد شده است ساماندهی می‌شوند که به نظر می‌رسد طی 2 الی 3 ماه آینده این ظرفیت نیز تکمیل شود. 

Page Generated in 0/0051 sec