printlogo


کد خبر: 241724تاریخ: 1400/9/28 00:00
اخبار

اقتصاد به گِل نشسته به دلیل دولتی‌سازی است
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ساختار اداری و مدیریت دولتی در کشور گفت: باید توجه کنیم که اگر امروز اقتصاد ما به گل نشسته و دچار بحران شده، پیش از تحریم، دچار مشکل دولتی‌سازی شده‌ایم. محمدباقر قالیباف در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرکز پژوهش‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز تصمیم‌سازی در نظام جمهوری اسلامی است که به عنوان کارفرمای پیش رو و نه یک کارگزار پیرو می‌تواند در حکمرانی تاثیرگذار باشد. وی با بیان اینکه پژوهش اهداف متعددی را دنبال می‌کند و در توسعه علمی تولید علم، مرجعیت علمی و همچنین سایر حوزه‌ها می‌تواند نقش‌آفرین باشد، تاکید کرد: اما آنچه من برای کشور و مرکز پژوهش‌ها یک ضرورت می‌بینم، نقش این مرکز برای حل مساله کشور است و ما باید پژوهش‌ها را در حل مساله به کار گیریم. اگر به بودجه‌های سنواتی از دهه ۵۰ تا به امروز نگاه کنیم، درمی‌یابیم که این برنامه‌ها تقریبا و حتی تحقیقاً شباهت زیادی به یکدیگر دارند و همیشه به طی یک مسیر عادت کرده‌ایم. قالیباف گفت: هم در اجرا و هم در تصمیم‌گیری، متاسفانه دچار مساله هستیم و در هیچ‌کدام از این بودجه‌ها به یک نقطه موفق نرسیده‌ایم و این سوال مطرح است که آیا باید این مسیر را ادامه داد و نباید یک بار به این فکر کنیم که آیا طی این مسیر کفایت نمی‌کند؟ و نباید مسیر را تغییر داد؟ وی اضافه کرد: مشخص است که ما در حوزه حل مساله و تشخیص مساله دچار چالش‌هایی هستیم و تصور می‌کنم مرکز پژوهش‌ها باید به این موضوع ورود کند. رئیس قوه مقننه کشورمان اظهار کرد: باید بپذیریم حتی در شرایط بدون تحریم، اقتصاد نفتی هیچ مشکلی از مسائل امروز ما را حل نمی‌کند و درآمدهای نفتی پاسخگوی نیازهای ما نیست و معلوم است که مسیر بودجه مبتنی بر نفت مسیر درستی برای ما نیست و قطعا مسیر صحیح مسیر مبتنی بر علم، فناوری و دانش‌بنیان است. قالیباف با تاکید بر اینکه ما به واسطه موضوع موالید برای ۲۰ سال آینده نگرانی‌هایی داریم، اضافه کرد: باید از فرصت امروز استفاده کنیم، امروز در اوج ظرفیت منابع انسانی و در جوان‌ترین شرایط و باسوادترین شرایط هستیم اما از همین لحظه نیز استفاده نمی‌کنیم و در غم شرایط جمعیتی ۲۰ سال آینده هستیم. 
***
رهبر شیعیان بحرین:
با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام از غربت در آمد
آیت‌الله عیسی قاسم، رهبـر نهضت اسلامی بحرین گفت: عادی‌‍‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اقدامی نسنجیده و جنایتی در حق خود امضاکنندگان این توافقنامه‌هاست و لذا بانیان این خیانت بیش از دیگران متضرر خواهند شد و نتایج منفی آنها برای خود آنان شدیدتر از دیگران خواهد بود. رهبر شیعیان بحرین در گفت‌وگو با «پاسدار اسلام» تصریح کرد: انقلاب اسلامی که امام خمینی آغازگر آن بودند و نظام مبارک جمهوری اسلامی که خدا آن را با نقش‌آفرینی امام رقم زد، عزتمندی را برای مسلمین و عظمت را برای اسلام در تعامل با جهان به ارمغان آورد. در نتیجه اسلام به قدرتی تبدیل شد که دشمنان به دلیل تأثیرگذاری و تبدیل شدن آن به الگویی برای مقابله با استکبار از آن بیم و هراس داشتند. وی افزود: مسلمانان تشنه حقیقت نیز جایگاه اصلی و نیاز جهانیان به این دین مبین را دریافتند و متوجه شدند اسلام تنها راه نجات مردم این جهان است. از این روی ندای دعوت و تبلیغ دین اسلام از همه جا شنیده شد. مقاومت و پایداری مسلمانان در دفاع از اسلام از همان آغاز رو به فزونی نهاد. مسلمانان در راه دفاع از دین خود، از ایثار جان و مال‌شان دریغ نکردند، زیرا به دنبال دفاع از دین مبین خود بودند و حاکمیت آن را ضروری می‌دانستند. آیت‌الله عیسی قاسم درباره آینده روابط حکومت بحرین با رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: انگیزه و هدف اصلی کشورهایی که وارد روند عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی شده‌اند، کاملا واضح و روشن است. آنان به دنبال جلب رضایت و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، زیرا آنها محدود شدن نفوذ آمریکا در منطقه به دلیل ضرورت‌های جدید را پیش‌بینی و درک کرده‌اند. 
***
واکنش نماینده ایران به قطعنامه اخیر سازمان ملل
سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به تصویب قطعنامه ضد‌ایرانی حقوق بشری در سازمان ملل گفت: ۱۰۰ کشور با این قطعنامه همراهی نکردند و به نظر می‌رسد زمان آن رسیده است نمایندگان این کشورها به قهرمانان خودخوانده حقوق بشری که از طریق اعمال نفوذ، فریب‌کاری و ارائه اطلاعات نادرست به دنبال سلب آزادی کشورهای مستقل هستند، اعتراض کنند. زهرا ارشادی افزود: بررسی فهرست حامیان اصلی قطعنامه مانند کانادا، ایالات‌متحده آمریکا، رژیم کودک‌کش اسرائیل و برخی کشورهای غربی، بیانگر این واقعیت است که حامیان اصلی نژادپرستی، اشغالگری و آنانی که مرتکب قتل‌های فجیع بومیان هستند، گرد هم آمده‌اند تا دیگران را به رعایت حقوق بشر موعظه کنند. وی ادامه داد: ممکن است غرب در مقابل جنایات هولناک کانادا سکوت اختیار کند اما تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که در سرزمین به اصطلاح آزادگان، هزاران کودک بومی مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند، به قتل رسیده‌اند و اجساد آنان یافت شده است. سفیر کشورمان در سازمان ملل اضافه کرد: حامیان این قطعنامه، بیشتر علاقه‌مند به کسب امتیاز و استفاده ابزاری از حقوق بشر هستند و چنین قطعنامه‌هایی نیز توصیه‌ای است. 

Page Generated in 0/0118 sec