printlogo


کد خبر: 242022تاریخ: 1400/10/6 00:00
اخبار

سانس رایگان سینماها به یاد «حاج‌قاسم»
در جلسه شورای صنفی نمایش مقرر شد سینماها به مناسبت شهادت حاج‌قاسم سلیمانی یک سانس ویژه را به ‌صورت رایگان به اکران فیلم‌های مرتبط با مقاومت اختصاص دهند. به گزارش «وطن‌امروز»، جلسه شورای صنفی نمایش دیروز ۵ دی‌ماه برگزار و طی آن مقرر شد از ۸ دی‌ماه اکران تمام فیلم‌های پیشنهادی معرفی‌شده از سوی دفاتر پخش با تعیین سرگروه توسط شورای صنفی نمایش انجام شود. همچنین در این جلسه مصوب شد فیلم سینمایی «عطر تلخ» به کارگردانی علی ابراهیمی و «ازدواج جنجالی» به کارگردانی اصغر نصیری از همین تاریخ به سینماها بیاید. 
از دیگر نکاتی که در جلسه شورای صنفی نمایش مطرح شد این بود که این شورا و انجمن سینماداران اعلام آمادگی کردند به مناسبت شهادت حاج‌قاسم سلیمانی یک سانس ویژه رایگان برای اکران فیلم‌های مرتبط با مقاومت داشته باشند. 
***
مهلت ارسال آثار به جشنواره موسیقی فجر پایان یافت
مهلت ارسال آثار در بخش رقابتی و غیررقابتی سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر طبق اعلام قبلی به اتمام رسید. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فراخوان بخش رقابتی و غیررقابتی این دوره از جشنواره که ثبت‌نام آن از آبان آغاز شده بود، یکم دی‌ماه به پایان رسید. 
با پایان یافتن مهلت ارسال آثار، در بخش غیررقابتی ۱۴۸ گروه درخواست حضور داشته‌اند و همچنین در بخش رقابتی نیز ۱۱۴ آلبوم ارسال شده است که توسط هیأت انتخاب آثار و گروه‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. 
سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر همزمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۲۴ تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود؛ جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی از برنامه‌های دیگر این دوره جشنواره خواهد بود. 
***
معرفی هیأت انتخاب بخش خیابانی جشنواره تئاتر «سردار آسمانی»
هیات انتخاب و ارزیابی بخش خیابانی سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» از سوی دبیر جشنواره معرفی و منصوب شدند. 
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس، سیدوحید فخرموسوی، دبیر سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» طی احکامی جداگانه سعید نجفیان، پیام عزیزی، مهدی بذرافشان، داریوش نصیری و پژمان شاهوردی را به عنوان اعضای هیات انتخاب و ارزیابی آثار بخش خیابانی جشنواره معرفی و منصوب کرد. 
سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دی‌ماه سال جاری با دبیری سیدوحید فخرموسوی در کرمان برگزار خواهد شد. 
***
نمایشگاه پوستر «سردار سرافراز ایران» برگزار می‌شود
ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج)، تجلی‌گاه روایت هنری به مناسبت سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، ایوان انتظار میدان حضرت ولیعصر(عج) به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران، میزبان نمایشگاه «سردار سرافراز ایران» می‌شود. 
در این نمایشگاه آثار منتخب پوستر ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت که با موضوع سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی خلق شده به نمایش درخواهد آمد. 
علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۵ الی ۲۰ دی‌ به ایوان انتظار ایستگاه متروی میدان ولیعصر(عج) مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0066 sec