printlogo


کد خبر: 242038تاریخ: 1400/10/6 00:00
اخبار

یک ایرانی رئیس کمیته داوران کنفدراسیون تیروکمان آسیا شد
حسین نصیری‌نژاد، ریاست کمیته داوران کنفدراسیون تیراندازی با کمان آسیا را از آن خود کرد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، حسین نصیری‌نژاد، داور بین‌المللی کشورمان به عنوان نخستین ایرانی به عنوان رئیس کمیته داوران کنفدراسیون تیراندازی با کمان انتخاب شد. همچنین با تصمیم هیات‌رئیسه کنفدراسیون آسیا، نصیری‌نژاد به عنوان سرداور نخستین کاپ آسیایی سال ۲۰۲۲ که در بانکوک برگزار می‌شود، انتخاب شد. همچنین کنفدراسیون آسیا مدرسی سمینار داوری سال ۲۰۲۲ این کنفدراسیون را به وی واگذار کرد که تمام این عناوین برای نخستین‌بار در تیراندازی با کمان کشورمان اتفاق افتاده است. نصیری‌نژاد نخستین داور بین‌المللی ایران و غرب آسیاست که سال ۲۰۰۷ توانست در میادین بین‌المللی قضاوت کند. مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا، دانمارک، آمریکا و جام‌جهانی لاس وگاس، فرانسه و کرواسی از جمله مسابقاتی است که نصیری‌نژاد در آنها حضور داشته و به عنوان یک ایرانی قضاوت کرده است. 
***
مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی امروز قرعه‌کشی می‌شود
قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی امروز دوشنبه برگزار می‌شود. به گزارش سازمان لیگ فوتبال ایران، مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ امروز ساعت ۱۳ در سالن روابط عمومی سازمان لیگ برگزار می‌شود. تیم‌های آلومینیوم اراک، خیبر خرم‌آباد، نساجی مازندران، نفت مسجدسلیمان، پیکان تهران، ذوب‌آهن اصفهان، مس کرمان، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، استقلال تهران، سپاهان، خلیج‌فارس ماهشهر، پدیده مشهد، مس رفسنجان، صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس تیم‌هایی هستند که به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرده‌اند.
***
باشگاه پرسپولیس: پنجره نقل و انتقالات ما باز است
باشگاه پرسپولیس اطلاعیه‌ای درباره وضعیت پنجره نقل و انتقالات خود صادر کرد. در شرایطی که بتازگی فدراسیون فوتبال نامه‌ای مبنی بر بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس به خاطر بدهی 96 هزار دلاری این باشگاه به کریستین اوساگونا دریافت کرده است، باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای مدعی شد پنجره نقل و انتقالات این باشگاه همچنان باز است و در این رابطه مشکلی وجود ندارد. در اطلاعیه سایت باشگاه پرسپولیس قید شده است: در ارتباط با این پرونده، باشگاه پرسپولیس هیچ اعلام جدیدی از فیفا دریافت نکرده است و تنها یک نامه از وکیل ایشان دریافت شد که خواهان پرداخت ‌طلب موکل خود از سوی باشگاه پرسپولیس شده است.
***
دبیر از بنا برای المپیک ۲۰۲۴ برنامه خواست
محمد بنا، سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی صبح دیروز به دیدار علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی رفت. به گزارش فدراسیون کشتی، در ابتدای این جلسه مسابقات قهرمانی کشور کشتی فرنگی و انتخابی تیم ‌ملی در زاهدان به صورت کامل بررسی شد. پس از آن درباره تعداد نفرات حاضر در رقابت‌های انتخابی جام تختی و سهمیه‌های اختصاص یافته به استان‌ها بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد. در ادامه درباره زمان‌بندی و حضور کشتی‌گیران در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی گفت‌و‌گو و پس از آن نیز درباره اعزام کشتی‌گیران منتخب به رقابت‌های بین‌المللی و شرایط نفرات منتخب پس از این مسابقات بحث و تبادل نظر شد. 
همچنین برنامه کادر فنی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان در اواخر فروردین آینده، انتخاب ملی‌پوشان برای رقابت‌های جهانی صربستان در شهریور آینده و بازی‌های آسیایی هانگژو چین در اواخر همان ماه توسط محمد بنا به صورت کامل شرح داده شد و رئیس فدراسیون کشتی در جریان برنامه‌های کامل کادر فنی کشتی فرنگی قرار گرفت. با توجه به اینکه زمان زیادی تا رقابت‌های المپیک 2024 پاریس نمانده، رئیس فدراسیون کشتی جویای برنامه‌ریزی محمد بنا و کادر فنی برای حضور تیم ‌ملی کشتی فرنگی در این بازی‌ها شد و تصمیم بر آن شد کادر فنی کشتی فرنگی پس از بررسی‌های لازم، برنامه خود را تا پایان المپیک پاریس به فدراسیون کشتی ارائه دهد. 
***
حریف ایران درخواست تغییر میزبانی داد
تیم ملی فوتبال سوریه با ارسال نامه‌ای به فیفا، تغییر میزبانی خود از اردن به امارات را درخواست کرد. 
به گزارش از البیان، تیم‌ ملی فوتبال سوریه یکی از حریفان ایران در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است. بازی‌های خانگی سوریه به خاطر ناامنی در این کشور، به میزبانی اردن برگزار شده است. 
اکنون سوری‌ها تصمیم گرفته‌اند در ۲ بازی از ۴ بازی باقیمانده خود که میزبان هستند، درخواست تغییر میزبانی بدهند به طوری که فدراسیون فوتبال این کشور در نامه‌ای که به فیفا نوشته خواستار تغییر میزبانی از اردن به امارات در ۲ بازی برابر کره‌جنوبی و عراق شده است. 
تیم ملی فوتبال سوریه در هفتمین بازی خود در انتخابی جام‌جهانی ۷ بهمن به مصاف امارات خواهد رفت و بعد از آن میزبان کره‌جنوبی است. ۲ بازی آخر سوریه هم به ترتیب برابر لبنان و عراق خواهد بود. 
تیم ملی فوتبال سوریه از ۶ بازی قبلی خود تنها ۲ امتیاز کسب کرده و در قعر جدول رده‌بندی گروه قرار دارد. 
در این گروه ایران با ۱۶ امتیاز صدرنشین است و کره‌جنوبی هم با ۱۴ امتیاز در رده دوم جا دارد. 

Page Generated in 0/0053 sec