printlogo


کد خبر: 242444تاریخ: 1400/10/15 00:00
اخبار

برگزاری دومین شب مراسم عزاداری  حضرت فاطمه زهرا(س) در حضور رهبر انقلاب
 
دومین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر حکیم  انقلاب اسلامی برگزار شد. این مراسم به علت تداوم شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بدون حضور جمعیت و تنها با حضور یک سخنران و یک مداح برگزار شد.
***
حاج‌قاسم پرچم احیای اسلام را برافراشت
علی‌اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، در همایش بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی که  دیروز در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: وقتی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت، عده‌ای نگران شدند و گفتند می‌خواهیم انقلاب را صادر کنیم، در حالی ‌که امام راحل فرمودند انقلاب صادر شده است و فکر هیچ‌گاه در چارچوب مرزها باقی نمی‌ماند.  دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه اگر کمونیسم به دیگر کشورها رسید، موج اسلامی نیز از مرزهای ایران عبور کرده و به‌عنوان یک موج فکری و تمدنی به جای‌جای دنیا نفوذ خواهد کرد، گفت: مردم مسلمان با شنیدن ندای مقام معظم رهبری در عصر حاضر و حضرت امام خمینی(ره) در آغاز انقلاب، به تفکر اسلامی تمایل بیشتری نشان دادند و کار به جایی رسید که توانستند دست متجاوزان را از کشورهای‌شان کوتاه کنند که نمونه آن اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان و ان‌شاءالله اخراج قریب‌الوقوع پسماندهای آمریکا از عراق و اخراج دیگر اذناب‌شان از سوریه است. ولایتی افزود: برای اجرای دیدگاه اسلامی که بارها از زبان حضرت امام و مقام معظم رهبری بیان شده است، باید کسانی را داشته باشیم که پرچمدار آن دیدگاه باشند و شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس قهرمانان عصر حاضر از ادوار بسیار حساس انقلاب اسلامی هستند. 
***
دبیر کل جهاد اسلامی:
موشک‌ها با نظارت حاج قاسم به دست ما رسید
زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی گفت: نام شهید سلیمانی بزرگ‌تر از همه نام‌هایی است که وی را ترور کردند و در رأس این نام‌ها ترامپ قرار دارد. به نقل از العالم، وی تاکید کرد: خون شهید سلیمانی را ریختند، زیرا وی مانع اصلی سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. شهید سلیمانی در رأس همه مبارزان فلسطین و مدافع مساله فلسطین بود. دبیرکل جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: موشک‌هایی که به پایتخت رژیم صهیونیستی شلیک شد با نظارت شهید قاسم سلیمانی به دست ما رسیده بود. زیاد نخاله گفت: شهید سلیمانی تاکید داشت بدون مبارزه پیروزی میسر نخواهد شد.
***
سخنگوی وزارت خارجه چین:
ترور ژنرال سلیمانی جنایت جنگی آمریکا بود
سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهاراتی ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید سپاه قدس را یکی از جنایات جنگی خواند که ایالات متحده با سوء‌استفاده از زور مرتکب شده است. «وانگ ونبین» در کنفرانس خبری روز گذشته خود در پاسخ به سوالی درباره مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که دیروز برگزار شد و اظهارات رئیس‌جمهور ایران مبنی بر اینکه عاملان ترور این شهید بزرگوار باید محاکمه و قصاص شوند، گفت: ترور ژنرال قاسم سلیمانی نمونه دیگری است که نشان می‌دهد چگونه آمریکا خودسرانه هنجارهای حاکم بر روابط بین‌الملل بر اساس منشور سازمان ملل را تضعیف کرده است. این همچنین یکی از جنایات جنگی است که ایالات متحده با سوءاستفاده از زور مرتکب شده است. وی افزود: ایالات متحده به خود اجازه می‌دهد تا آنجا پیش برود که «قتل هدفمند» فرمانده نظامی یک کشور مستقل را از طرق تروریستی با نقض قوانین بین‌المللی انجام دهد و همچنین صدها هزار غیرنظامی بی‌گناه را در سراسر جهان بکشد. آمریکا همه این اقدامات غیرقانونی و وحشیانه را از چشم مردم سراسر جهان در پشت نمای «نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین ادعایی خود» پنهان کرده است. 
***
عضو پارلمان رژیم صهیونیستی:
هرگونه اقدام علیه ایران برای منطقه فاجعه‌بار است
عضو پارلمان رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای تاکید کرد هر گونه اقدام این رژیم علیه ایران برای خاورمیانه فاجعه‌بار خواهد بود. به گزارش ایسنا، احمد الطیبی، عضو کنست در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی درباره برخی تهدیدها برای اقدام علیه ایران از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت در اسرائیل اتفاق نظر برای چنین حمله‌ای وجود ندارد. وی اظهار داشت: درباره ایده حمله به ایران در اسرائیل اتفاق نظر وجود ندارد. افرادی هستند که با هر گونه اقدام علیه ایران مخالفند و ترجیح می‌دهند این کشور به توافق هسته‌ای ٢٠١٥ پایبند باشد. الطیبی در ادامه تاکید کرد اقدام نظامی علیه ایران پیامدهایی فاجعه بار برای منطقه خاورمیانه به همراه خواهد داشت. وی همچنین گفت که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران یک اشتباه بزرگ بود و بعید می‌داند واشنگتن به «ماجراجویان اسرائیلی» اجازه دهد منطقه را درگیر یک جنگ ویران‌کننده کنند. 

Page Generated in 0/0062 sec